Gå til innhold

trenger råd ang. jobb-sak

Anbefalte innlegg

Gjest takk for synspunkter
Skrevet

Jeg jobber deltid i helsesektoren, og jeg studerer et fag som er litt på siden av det jeg jobber med. Jeg kommer nok til å jobbe deltid noen år enda. Nå nærmer jeg meg en BA, men det tar litt tid enda (jeg studerer deltid). Det er vanskelig å finne jobb som passer faget, og jeg kan ikke flytte på meg. Jobben ber meg om å ta en realkompetansevurdering for å se om jeg kan få fagbrev, og hadde jeg hatt det ville jeg jo fått bedre lønn. Minus er at da må jeg lese + kanskje ha praksis på andre avdelinger, men jeg kan ikke jobbe mer enn jeg gjør nå.

Jeg hadde håpet det gikk an å søke stilling som miljøterapeut etter hvert, for det kan man med annen relevant utdanning. Jeg har kun 30 studiepoeng som passer 100% til jobben min, men jeg vet lærere som har fått jobb som miljøterapeut - og jeg har i tillegg mange års erfaring i pleien.

Hva synes dere? Jeg synes det er vanskelig å velge. Tar jeg realkompetanseprøve kan jobben dekke prøven, men da må jeg binde meg til å bli på arbeidsplassen en god periode.

Fagbrev gir ikke så god lønn som miljøterapeut, men det kan være jeg ikke får stilling og lønn som miljøterapeut også.

Skrevet

Undersøk muligheten for å få miljøterapeut-status først, det er jo mest interessant lønnsmessig.

Skrevet

Undersøk muligheten for å få miljøterapeut-status først, det er jo mest interessant lønnsmessig.

Jeg har vært til en kort samtale nå.

Jeg kan ikke få status som miljøterapeut uten videre. Jeg kan søke på stilling, men stiller da bak i køen.

Sjefen vil at jeg tar kompetanseprøve og det som trengs for fagbrev, men jeg klarer ikke to utdanninger på en gang. Jeg vil gjerne gjøre meg ferdig med det jeg holder på med, selv om det da er usikkert med jobb innen det fagfeltet.

Jeg vil heller ikke jobbe som assistent og ha bachelor, om du forstår...

Det er jeg som må bestemme, men det er så vanskelig!