Gjest Lotus78 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Trivselvekt = det vekten du føler deg komfortabel med og ikke nødvendigvis innenfor gitte grenser. Høyde 165cm. Startvekt 125kg Nåvekt 87kg Trivselvekt/mål 75kg. Hvorfor er dette trivselvekten min? Da kan jeg for omtrent 1 gang i livet kjenne på forfengeligheten min. Jeg kan si, det klesplagget vil jeg ha uten å gå skuffet ut av butikken fordi klærne ikke passet. Jeg vil for første gang i livet føle meg fin og kanskje strutte av selvtillit. Helsegevinsten av å gå ned 50 kg og begynne å trene er jo formidabel og det aller viktigste. Men nå ville jeg være litt kvinnelig og fokusere på utseende og klær som jeg aldri har gjort før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinne 46 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Som barn var eg veldig tynn. Det fekk eg til stadig høyre. Eg utvikla anorexi som spiseforstyrrelse. (ikkje ekstremt). Derfor får eg veldig ubehag om eg legg på meg for mykje. Nå er eg på øverste grense av trivselsvekta mi (den har forflytta seg oppover med alderen). 176 cm og 70 kg. Eg er godt fornøgd med kroppen min. Tør å vise den som den er. Og er glad i alderen min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Så mye du har gått ned! :-D Min trivselsvekt er nok 68, og jeg veier 76,3 nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Min trivselsvekt er max 55 kg. (165 cm høy) Hvis jeg passerer 55 kg får jeg av en eller annen grunn et ubehagelig press oppover mot mellomgulvet. Jeg får halsbrann og føler sterkt ubehag ved å ligge på ryggen. Det minner om "vena cava-syndromet" som mange får under graviditet. Jeg vet det høres merkelig ut, og at jeg godt kunne veid mer ut fra min BMI, men sånn er det bare. Derfor får jeg nesten litt panikk med en gang hvis jeg legger litt på meg, jeg kan bare ikke gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er 175 cm høy og min trivselsvekt er ca 75 kg. Da jeg var gravid kom jeg opp i 104 kg, og det var enormt tungt å være så stor. Fikk vondt i føtter, hofter og knær, og ble veldig tungpustet. Nå har jeg slanket meg ned til 80 kg, og har ennå noen kg igjen før jeg når målet mitt. Vi skal ha barn nummer to, og da har jeg bestemt meg for at jeg vil ned på 75 før jeg blir gravid igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Som barn var eg veldig tynn. Det fekk eg til stadig høyre. Eg utvikla anorexi som spiseforstyrrelse. (ikkje ekstremt). Derfor får eg veldig ubehag om eg legg på meg for mykje. Nå er eg på øverste grense av trivselsvekta mi (den har forflytta seg oppover med alderen). 176 cm og 70 kg. Eg er godt fornøgd med kroppen min. Tør å vise den som den er. Og er glad i alderen min. Kan du dele den hemmeligheten med oss andre? Hvordan være fornøyd med kroppen sin, og være glad i alderen sin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi er alle forskjellige Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er 166 og trivselsvekten min er 57 kg. Er nede i 55 innimellom og da blir jeg for tynn. Er oppe i 60 til tider og da føler jeg meg "blubbete" Vekt er forskjellig for oss alle side vår benbygning er forskjellig og våre psykiske tanker om oss selv er forskjellig. Når jeg sluttet å røyke her en gang var jeg oppe i 64 kg. Min mann synes jeg var aldeles henrivende, ikke "tykk" men skikkelig kvinnelig i formene. Men han kan se meg i 55 kg.klassen også og synes jeg er kanskje litt for tynn men at jeg beholder mine kvinnelige former og er skjønn da også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela25 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Forst maa jeg faa si at jeg aldri har vaert overvektig. Da jeg var gravid la jeg paa meg 27kg!! Jeg er 182cm, og har mye aa fordele vekten paa, saa jeg var heller ikke overvektig da, men hadde nok det man kaller former:-) Trivselsvekten min ligger paa 65kg. Da mener jeg at det er den vekten jeg _er_, hvis jeg spiser normalt. Mange kan si at det er for lite mht. hoyden min, men ingen kunne si at jeg var tynn,heller slank. Jeg er veldig langlemmet og smalbygd. Naa er jeg 72kg, og det er egentlig greit, men maa si at jeg trivdes bedre som litt tynnere, og prover naa aa spise mindre og sunnere. Jeg prover aa ikke ta hensyn til vekt, men heller fokusere paa hvordan jeg foler meg, og hva jeg ser i speilet som jeg onsker en forandring paa. Kroppen forandrer seg ogsaa opp gjennom aarene. Men...Jo jeg vil gaa ned litt til,har tatt av 2 kg siden juli...samtidig tror jeg at trening ville gjort susen for aa stramme inn litt her og der, hvis man bare kunne sette i gang...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg vet ikke. Nå er jeg 55 kg og trives kjempegodt her så jeg håper jeg blir her riktig lenge. ) Har vært både 52 (etter et samlivsbrudd) og 67 (etter fødsel nr. 2) og trives veldig godt på 55 må jeg si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kan du dele den hemmeligheten med oss andre? Hvordan være fornøyd med kroppen sin, og være glad i alderen sin? Jeg er fornøyd med kroppen min jeg, med alderen og. ) Kroppen min gir meg utrolig mye glede og det beste jeg kan gjøre for den er å ta godt vare på den. Alderen min tenker jeg lite på, men siden jeg aldri har hatt det så bra som jeg har det nå så er jeg fornøyd med den og. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har veid 48 kg (etter første barnefødsel) og 63 kg (som var i sommer før jeg bestemte meg å gå ned i vekt). Men min vanlige "ungdomsvekt" var nok 52 kg. Årene har gått og jeg anser meg å ligge på min trivelsvekt nå- med ca 58 kg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Etter jeg ble voksen, har vekta svinget mellom 60 og 68 - unntatt graividtetsperiodene - da var jeg oppe i 87 en gang. Som regel har jeg ligget på 63-66 - jeg veier 66-67 nå, og synes det er litt for mye. Jeg veide 60 i en periode mellom barn nr 2 og barn nr 3, og syntes vel at jeg var litt FOR skranten da. Derfor - min trivselsvekt tror jeg er 62-63 kilo, og jeg prøver å jobbe meg ned noen kilo mot det målet. Synes det er veldig vanskelig å ta av, selv om jeg spiser forholdsvis sunt og trener. Ellers - så er jeg stort sett ganske så fornøyd med hvordan jeg ser ut - håret er litt slapt og magen litt slapp og det ene beinet er fullt av åreknuter.... Men pytt pytt - det gjør da ikke noe :-) Magen jobber jeg med og jeg skal til frisøren på fredag!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Høyde: 163. Den høyeste vekten jeg har hatt som voksen: 110. Den laveste vekten jeg har hatt som voksen: 55 Vekt i dag: 70. Trivselsvekt/ønsket vekt: 58-60. Når jeg er på min trivselsvekt kan jeg bruke klær i størrelse Medium. OG det er en vekt jeg beviselig har klart å holde over tid. Jeg er kraftig bygget og har veldig generøse former, så jeg kan godt veie ned mot 50 blank uten å se tynn ut, men vet med meg selv at den vekta vil jeg aldri klare å holde- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesten som deg Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg er 166 og trivselsvekten min er 57 kg. Er nede i 55 innimellom og da blir jeg for tynn. Er oppe i 60 til tider og da føler jeg meg "blubbete" Vekt er forskjellig for oss alle side vår benbygning er forskjellig og våre psykiske tanker om oss selv er forskjellig. Når jeg sluttet å røyke her en gang var jeg oppe i 64 kg. Min mann synes jeg var aldeles henrivende, ikke "tykk" men skikkelig kvinnelig i formene. Men han kan se meg i 55 kg.klassen også og synes jeg er kanskje litt for tynn men at jeg beholder mine kvinnelige former og er skjønn da også. Da har jeg trivselvekten din! :-) Jeg er 166, og veier som sagt 57 kg. Men på meg er det 1-2 kg for mye, siden jeg nå har en lite kledelig bilring (er slank ellers). Når jeg er 55-56 kg, så er det ingen antydning til ring. Bare synd at jeg sliter sånn for å gå ned det 1-2 kiloet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi er alle forskjellige Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Da har jeg trivselvekten din! :-) Jeg er 166, og veier som sagt 57 kg. Men på meg er det 1-2 kg for mye, siden jeg nå har en lite kledelig bilring (er slank ellers). Når jeg er 55-56 kg, så er det ingen antydning til ring. Bare synd at jeg sliter sånn for å gå ned det 1-2 kiloet. Ja, fasongen vår etc. har jo svært mye å si. Nå veier jeg 58 kg. Det er en bra vekt. Jeg har vært heldig.....til nå iallefall.... og har former som går ut og inn der de skal. Har jeg lagt på meg før så har jeg lagt på meg på akkurat de rette stedene, jeg har gått like mye inn og ut alikavel. Merker at med alderen så skal det nok bli litt vanskeligere å ha det slik, jeg er nok litt bortskjemt. Det kan nok ha en litt større tendens til å legge seg på rompe og mage nå Men jeg er så livredd for å veie for mye at jeg nok rimelig krampeaktig vil passe vekten en del år fremover iallefall Derfor skjønner jeg godt din "irritasjon" på det ene kiloet ditt, hvis dette kiloet klarer å plassere seg i bilringen hver gang den kommer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesten som deg Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Ja, fasongen vår etc. har jo svært mye å si. Nå veier jeg 58 kg. Det er en bra vekt. Jeg har vært heldig.....til nå iallefall.... og har former som går ut og inn der de skal. Har jeg lagt på meg før så har jeg lagt på meg på akkurat de rette stedene, jeg har gått like mye inn og ut alikavel. Merker at med alderen så skal det nok bli litt vanskeligere å ha det slik, jeg er nok litt bortskjemt. Det kan nok ha en litt større tendens til å legge seg på rompe og mage nå Men jeg er så livredd for å veie for mye at jeg nok rimelig krampeaktig vil passe vekten en del år fremover iallefall Derfor skjønner jeg godt din "irritasjon" på det ene kiloet ditt, hvis dette kiloet klarer å plassere seg i bilringen hver gang den kommer Du har helt rett, hos meg plasserer ekstra vekt seg akkurat på magen. Jeg skulle gjerne fått dem på rumpe og lår, da hadde det ikke gjort noe. Men siden jeg har ganske smal beinbygning, så blir den bilringen ekstra tydelig. Men men, folk er forskjellige, jeg får bare trene videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.