Gå til innhold

Selvskryt

Orio

Anbefalte innlegg

Nå har jeg også lyst til å skryte litt av meg selv. Blir inspirert av dere her inne, både til å bevege meg litt og til å være fornøyd med meg selv.

I går var jeg ute og gikk. 3 km, lenger enn jeg har gått på mange år. Til tross for elendig form og dårlig hofter, knær og ankler. Og ikke minst til tross for den forferdelige angsten som er en enda større hindring for i det hele tatt å gå ut bortsett fra noen få utvalgte steder. Men jeg slapp heldigvis å gå alene. :- )

Andre som synes jeg har vært flink? Tar imot alle positive ord med takk. (Negative kommentarer og "er det noe å være stolt av" klarer jeg fint å komme med selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotus78

Så flott. Bare et tips hvis du vil ha det. Gåstaver er kjempefint å bruke for å avlaste leddene. Dette fordi armene også er med å avlaste. Jeg hadde aldri komt i gang med gåing og trimming uten de stavene, det er derfor jeg sitter her å forkynner. Gratulerer med første steg til bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aspeløvet

Syns du er knallflink jeg:-)

Prøver å opparbeide motivasjon til å komme i gang selv, men det med angsten er nok verst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest veldig bra

Ike vanskelig å ha lyst å skryte av deg:o) Det er slett ikke så lett å komme seg ut slik du har gjort. Keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå kommet over den første og ofte største hindringen, som er å komme seg ut av sofaen :-)

Det er de små skrittene som nytter mest. Nyt den gode følelsen du kjenner nå, den er vel fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Så flink du er! Kjempe bra! Og det er så fint at du er så fornøyd selv. Er det ikke en deilig følelse? :-)

Godt jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Kjempe bra! Og det er så fint at du er så fornøyd selv. Er det ikke en deilig følelse? :-)

Godt jobbet!

Fornøyd og fornøyd fru blom. Det er vel å ta litt hardt i. Men jeg prøver å være det. Jeg kneblet den jævelen inni meg som hele tiden skal påpeke hvorfor det jeg gjør ikke er bra nok, og skyndte meg å skryte litt før han kom seg løs. ;- )

Håper det kan fungere litt den veien, at hvis jeg sier det høyt/skriver det, så vil det etter hvert trenge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå kommet over den første og ofte største hindringen, som er å komme seg ut av sofaen :-)

Det er de små skrittene som nytter mest. Nyt den gode følelsen du kjenner nå, den er vel fortjent.

Det blir bare sporadiske turer en stund fremover, jeg er avhengig av å ha noen å gå sammen med, en person jeg føler meg trygg på. Men det var faktisk ikke så ille at jeg er skremt fra å gjøre et nytt forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike vanskelig å ha lyst å skryte av deg:o) Det er slett ikke så lett å komme seg ut slik du har gjort. Keep up the good work!!

Det var ikke starten på noen fast vane, da hadde jeg vel blitt hjemme. ;- ) Men det er ikke utelukket at jeg gjør det igjen når anledningen byr seg, helt uforpliktende. (Det blir med ett uoverkommelig hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det hver torsdag f.eks.) Foreløbig er jeg også avhengig av å ha en person jeg føler meg trygg på å gå sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har du vært kjempeflink! Det er vel ingen som kan tvile på det? Knallflink er du! :o))) *Stor klem*

Takk for det.

Noen som kan tvile på at jeg har vært flink? Vel, jeg har jo en forferdelig fyr som fyker rundt i kroppen og forteller meg hvorfor alt jeg får til er verdiløst. Men nå klarte jeg å kneble han lenge nok til å skryte her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Fornøyd og fornøyd fru blom. Det er vel å ta litt hardt i. Men jeg prøver å være det. Jeg kneblet den jævelen inni meg som hele tiden skal påpeke hvorfor det jeg gjør ikke er bra nok, og skyndte meg å skryte litt før han kom seg løs. ;- )

Håper det kan fungere litt den veien, at hvis jeg sier det høyt/skriver det, så vil det etter hvert trenge inn.

Det tror jeg du har rett i. Nemlig at det kan være lurt å skrive/si det positive selv! :-)

Det er lurt- for det hjelper på å bygge opp et OK selvbilde. Tror mange mennesker er for strenge med seg selv, og kjefter på seg selv og synes seg selv er "dum". Hvorfor skal vi bruke slik negativ energi? Resultatet er bare at vi føler oss elendig.

Vi burde snu det til positiv energi- for å føle oss bedre. Så jeg synes du har en kjempe-ide i at man skal forsøke skrive eller rose seg selv for det positive man faktisk gjør.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er knallflink jeg:-)

Prøver å opparbeide motivasjon til å komme i gang selv, men det med angsten er nok verst..

Angsten var definitivt verst for meg også, hadde trodd jeg skulle være i mye dårligere form.

Skulle gjerne hatt noen tips å komme med til hvordan du skal finne motivasjon. Det har jeg dessverre ikke (kunne hatt god bruk for dem selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg du har rett i. Nemlig at det kan være lurt å skrive/si det positive selv! :-)

Det er lurt- for det hjelper på å bygge opp et OK selvbilde. Tror mange mennesker er for strenge med seg selv, og kjefter på seg selv og synes seg selv er "dum". Hvorfor skal vi bruke slik negativ energi? Resultatet er bare at vi føler oss elendig.

Vi burde snu det til positiv energi- for å føle oss bedre. Så jeg synes du har en kjempe-ide i at man skal forsøke skrive eller rose seg selv for det positive man faktisk gjør.

:-)

Men så får jeg forferdelig dårlig samvittighet for å ha løyet. (Eller kan det være den j****** jeg har inni meg som stikker hodet frem?) Det er derfor det har tatt litt tid før jeg så på svarene jeg har fått. Ventet meg en masse kjeft, "er det noe å skryte av", "mange som gjør mye mer enn det uten å skryte".

Hittil har det heldigvis vært positive tilbakemeldinger. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Bare et tips hvis du vil ha det. Gåstaver er kjempefint å bruke for å avlaste leddene. Dette fordi armene også er med å avlaste. Jeg hadde aldri komt i gang med gåing og trimming uten de stavene, det er derfor jeg sitter her å forkynner. Gratulerer med første steg til bedre form.

Jeg vet ikke om det var første steg til bedre form eller første steg til et friere liv.

Skulle gjerne sagt at dette kommer jeg til å fortsette med fast, men det er et for stort skritt. I alle fall forløbig. Er dessuten avhengig av å få sammen med en jeg føler meg trygg på. At jeg kommer til å gjøre det flere ganger er jeg uansett rimelig sikker på. :- )

Det med staver skal jeg tenke på. Kan jeg komme tilbake til det senere? Når jeg har kommet litt lenger i denne prosessen, og det forhåpentlig blir litt mer faste turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...