Lillemus Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 I dag kjøpte jeg mitt første par med skikkelige løpstights og du verden for et deilig klesplagg! Måtte teste buksa på vei hjem fra jobb og hoppet av bussen etter et stykk og jogget/gikk aktivt i ca. 45 min hjem. ) Kommer aldri til å løpe i andre typer treningsbukser igjen... Babette - hvorfor har du ikke fortalt meg om disse fantastiske buksene før?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Interessant! Hva slags tights er dette, og hvor kjøpes de? Hva er så fantastisk med dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Interessant! Hva slags tights er dette, og hvor kjøpes de? Hva er så fantastisk med dem? NikeFitDry het disse. De er laget i et kunststoff som gjør at de ikke føles våte selv om jeg blir svett nederst på ryggen, de satt utrolig godt hele veien langs beinet, hadde en liten glidelås nederst så de ikke er trange å dra på seg. De virket varme til tross for at de er tynne (det var ca. 8-9 grader ute) og er veldig, veldig lette - veier bare 250 gram. Det finnes mange forskjellig, men disse var de eneste jeg fant i farten som ikke var svarte. ) De er grå med et rosa lite felt på venstre lår + innsydde reflekser i en av sømmene bak på hvert lår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 NikeFitDry het disse. De er laget i et kunststoff som gjør at de ikke føles våte selv om jeg blir svett nederst på ryggen, de satt utrolig godt hele veien langs beinet, hadde en liten glidelås nederst så de ikke er trange å dra på seg. De virket varme til tross for at de er tynne (det var ca. 8-9 grader ute) og er veldig, veldig lette - veier bare 250 gram. Det finnes mange forskjellig, men disse var de eneste jeg fant i farten som ikke var svarte. ) De er grå med et rosa lite felt på venstre lår + innsydde reflekser i en av sømmene bak på hvert lår. Kjøpes på sportsbutikk går jeg ut fra? De er sikkert fine til å gå på fjelltur etc også da? Må ta en titt på disse buksene jeg også! Forresten, hvordan greier du å holde motivasjonen oppe for å fortsette å løpe? Jeg har prøvd flere ganger å komme i gang med jogging. Det ender alltid med at jeg dabber av fordi jeg syns det er så inderlig kjedelig! Jeg kjeder meg, så forsøker jeg å løpe litt fortere for å bli fort ferdig, og så blir jeg altfor andpusten og sliten - og så gir jeg opp. Ville gjerne fått det til da, det er billig og marka ligger rett utenfor her med turstier i massevis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Kjøpes på sportsbutikk går jeg ut fra? De er sikkert fine til å gå på fjelltur etc også da? Må ta en titt på disse buksene jeg også! Forresten, hvordan greier du å holde motivasjonen oppe for å fortsette å løpe? Jeg har prøvd flere ganger å komme i gang med jogging. Det ender alltid med at jeg dabber av fordi jeg syns det er så inderlig kjedelig! Jeg kjeder meg, så forsøker jeg å løpe litt fortere for å bli fort ferdig, og så blir jeg altfor andpusten og sliten - og så gir jeg opp. Ville gjerne fått det til da, det er billig og marka ligger rett utenfor her med turstier i massevis. G-sport og alle andre sportsbutikker. ) Jeg er overrasket selv over at motivasjonen fremdeles er på topp et halvt års tid etter at jeg så smått begynte å løpe. Folk som kjenner meg vet utmerket godt at jeg interesserer meg for en ting i to uker og så er det noe annet som fanger interessen... Men jogging ser ut til å være noe som virkelig passer for meg, ellers hadde jeg ikke holdt på ennå. ) Det er herlig å komme seg ut i marka og røre på kroppen! Nå går jeg og gleder meg til onsdag for jeg har sett meg ut nok et nytt sted å jogge på så jeg håper på finvær! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 G-sport og alle andre sportsbutikker. ) Jeg er overrasket selv over at motivasjonen fremdeles er på topp et halvt års tid etter at jeg så smått begynte å løpe. Folk som kjenner meg vet utmerket godt at jeg interesserer meg for en ting i to uker og så er det noe annet som fanger interessen... Men jogging ser ut til å være noe som virkelig passer for meg, ellers hadde jeg ikke holdt på ennå. ) Det er herlig å komme seg ut i marka og røre på kroppen! Nå går jeg og gleder meg til onsdag for jeg har sett meg ut nok et nytt sted å jogge på så jeg håper på finvær! ) Så gøy at du har motivasjon fortsatt etter så lang tid da, jeg er imponert! Finner man noe man liker så kommer vel motivasjonen av seg selv. Jeg er ikke helt der, dessverre.. Men jeg har ikke funnet meg noen passende løpe-løype enda heller, så kanskje det hadde hjulpet. Og så har jeg MP3 spiller nå, skal kanskje prøve å løpe en runde med musikk på øret og se om det hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg beklager at jeg har løpt fra mitt informasjonsansvar. Tights er tingen, ja. Jeg har tre par, men de er svarte eller mørk blå. Jeg må kikke på den typen du nevner. Mine koster rundt 500 kr. stykket. En av dem er veldig tynn, og brukes om sommeren når det er for kaldt til shorts. Om vinteren bruker jeg super under tightsen. Jeg har også kjøpt meg en vannavstøtende løpebukse til bruk når det regner skikkelig. Den er ikke av typen tettsittende tights, men er likevel ypperlig å løpe i. Det er deilig å løpe i regnvær, og den hoppingen man får for å unngå sølepyttene er veldig sunn. Da brytes de monotone bevegelsene, noe både rygg og bein har godt av. Du får også kjøpt små og lette hodelykter i sportsbutikker hvis det begynner å mørkne nå utover. De er ikke dyre. Men du har vel fine lysløyper i marka fram til snøen kommer, kanskje? Jeg hører du tenker på asfalt, og det er jeg ikke noe glad for, særlig hvis du ikke har verdens sterkeste knær og/eller rygg. Det må da finnes noen grusveier? Du har jo bil ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg beklager at jeg har løpt fra mitt informasjonsansvar. Tights er tingen, ja. Jeg har tre par, men de er svarte eller mørk blå. Jeg må kikke på den typen du nevner. Mine koster rundt 500 kr. stykket. En av dem er veldig tynn, og brukes om sommeren når det er for kaldt til shorts. Om vinteren bruker jeg super under tightsen. Jeg har også kjøpt meg en vannavstøtende løpebukse til bruk når det regner skikkelig. Den er ikke av typen tettsittende tights, men er likevel ypperlig å løpe i. Det er deilig å løpe i regnvær, og den hoppingen man får for å unngå sølepyttene er veldig sunn. Da brytes de monotone bevegelsene, noe både rygg og bein har godt av. Du får også kjøpt små og lette hodelykter i sportsbutikker hvis det begynner å mørkne nå utover. De er ikke dyre. Men du har vel fine lysløyper i marka fram til snøen kommer, kanskje? Jeg hører du tenker på asfalt, og det er jeg ikke noe glad for, særlig hvis du ikke har verdens sterkeste knær og/eller rygg. Det må da finnes noen grusveier? Du har jo bil ? Ok, jeg skal glemme alt jeg har tenkt om asfalt-løping. Alt. Jeg lover. For er det noe jeg ikke har så er det verdens sterkeste ankler, knær og hofter... Buksa mi kostet 550,- og den er sikkert i samme typen som de du har. Fantastisk plagg! Men jeg skulle gjerne hatt noen i litt sprekere farger/mønstre! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøpes på sportsbutikk går jeg ut fra? De er sikkert fine til å gå på fjelltur etc også da? Må ta en titt på disse buksene jeg også! Forresten, hvordan greier du å holde motivasjonen oppe for å fortsette å løpe? Jeg har prøvd flere ganger å komme i gang med jogging. Det ender alltid med at jeg dabber av fordi jeg syns det er så inderlig kjedelig! Jeg kjeder meg, så forsøker jeg å løpe litt fortere for å bli fort ferdig, og så blir jeg altfor andpusten og sliten - og så gir jeg opp. Ville gjerne fått det til da, det er billig og marka ligger rett utenfor her med turstier i massevis. Jeg tror løpstights blir for kalde til fjelltur, og ikke robuste nok hvis du skal gjennom kratt og den slags. Det er bedre med en solid bukse av typen overtrekksbukse på fjelltur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg beklager at jeg har løpt fra mitt informasjonsansvar. Tights er tingen, ja. Jeg har tre par, men de er svarte eller mørk blå. Jeg må kikke på den typen du nevner. Mine koster rundt 500 kr. stykket. En av dem er veldig tynn, og brukes om sommeren når det er for kaldt til shorts. Om vinteren bruker jeg super under tightsen. Jeg har også kjøpt meg en vannavstøtende løpebukse til bruk når det regner skikkelig. Den er ikke av typen tettsittende tights, men er likevel ypperlig å løpe i. Det er deilig å løpe i regnvær, og den hoppingen man får for å unngå sølepyttene er veldig sunn. Da brytes de monotone bevegelsene, noe både rygg og bein har godt av. Du får også kjøpt små og lette hodelykter i sportsbutikker hvis det begynner å mørkne nå utover. De er ikke dyre. Men du har vel fine lysløyper i marka fram til snøen kommer, kanskje? Jeg hører du tenker på asfalt, og det er jeg ikke noe glad for, særlig hvis du ikke har verdens sterkeste knær og/eller rygg. Det må da finnes noen grusveier? Du har jo bil ? Hva foretrekker du til undertøy når det lir mot den kalde årstid? Altså under tights/jakke. Ullundertøy eller superundertøy? Hva med truser - opplever jo at bomullstrusa blir skikkelig svettevåt på ryggen og det er ubehagelig, det finnes sikkert løpetruser, men hva koster sånt da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Ok, jeg skal glemme alt jeg har tenkt om asfalt-løping. Alt. Jeg lover. For er det noe jeg ikke har så er det verdens sterkeste ankler, knær og hofter... Buksa mi kostet 550,- og den er sikkert i samme typen som de du har. Fantastisk plagg! Men jeg skulle gjerne hatt noen i litt sprekere farger/mønstre! ) Æsj, din jåle. Nå vet jeg ikke om du har tørketrommel, men vit i alle fall at du ikke må finne på å putte tightsen der. Da blir den skikkelig slapp og mister all spenst. Du bør heller ikke vaske den på for brutalt vaskeprogram, jeg har noe som heter blanding bomull/syntetisk på min maskin, og kjører den på 40 grader. Dessverre er det altfor mye løpstøy som i følge vaskelappen tåler bare 30 grader, men det driter jeg i. Man kan får ikke svett tøy rent på 30 grader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Æsj, din jåle. Nå vet jeg ikke om du har tørketrommel, men vit i alle fall at du ikke må finne på å putte tightsen der. Da blir den skikkelig slapp og mister all spenst. Du bør heller ikke vaske den på for brutalt vaskeprogram, jeg har noe som heter blanding bomull/syntetisk på min maskin, og kjører den på 40 grader. Dessverre er det altfor mye løpstøy som i følge vaskelappen tåler bare 30 grader, men det driter jeg i. Man kan får ikke svett tøy rent på 30 grader. *Fnis* Nei, jeg har ikke trommel og hadde nok ikke puttet tightsen i den uansett. Det står 30 grader på den ja, har ikke kommet så langt at jeg har tenkt på vask ennå, men den går vel med bh'ene på 40 graders finvask tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva foretrekker du til undertøy når det lir mot den kalde årstid? Altså under tights/jakke. Ullundertøy eller superundertøy? Hva med truser - opplever jo at bomullstrusa blir skikkelig svettevåt på ryggen og det er ubehagelig, det finnes sikkert løpetruser, men hva koster sånt da? Oventil bruker jeg aldri super. Synes supertrøyer blir for trange i ermer og skuldre. Jeg har et par superlette fleecegensere som gjerne kan brukes rett på kroppen til bruk under jakka (har også flere forskjellige jakker), men er det ordentlig kaldt, har jeg gjerne en høyhalset bomullsgenser innerst, deretter fleece. Jeg liker bomull innerst selv om det blir dyvvått av svette, men ekspertisen anbefaler syntetisk materiale mot kroppen. He he, har du trusene langt oppover ryggen? Jeg bruker mine vanlige bomullstruser, og enser ikke at den blir dyvvåt. Det gjør vel ingenting? Jeg er så endorfin-lykkelig på løpetur at jeg ikke merker slike ting. Og det kan øsregne, hagle eller blåse som ville faen. Spiller ingen rolle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Oventil bruker jeg aldri super. Synes supertrøyer blir for trange i ermer og skuldre. Jeg har et par superlette fleecegensere som gjerne kan brukes rett på kroppen til bruk under jakka (har også flere forskjellige jakker), men er det ordentlig kaldt, har jeg gjerne en høyhalset bomullsgenser innerst, deretter fleece. Jeg liker bomull innerst selv om det blir dyvvått av svette, men ekspertisen anbefaler syntetisk materiale mot kroppen. He he, har du trusene langt oppover ryggen? Jeg bruker mine vanlige bomullstruser, og enser ikke at den blir dyvvåt. Det gjør vel ingenting? Jeg er så endorfin-lykkelig på løpetur at jeg ikke merker slike ting. Og det kan øsregne, hagle eller blåse som ville faen. Spiller ingen rolle. Trusene går vel omtrent til midja ja, så de dekker jo nederste del av korsryggen da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Oventil bruker jeg aldri super. Synes supertrøyer blir for trange i ermer og skuldre. Jeg har et par superlette fleecegensere som gjerne kan brukes rett på kroppen til bruk under jakka (har også flere forskjellige jakker), men er det ordentlig kaldt, har jeg gjerne en høyhalset bomullsgenser innerst, deretter fleece. Jeg liker bomull innerst selv om det blir dyvvått av svette, men ekspertisen anbefaler syntetisk materiale mot kroppen. He he, har du trusene langt oppover ryggen? Jeg bruker mine vanlige bomullstruser, og enser ikke at den blir dyvvåt. Det gjør vel ingenting? Jeg er så endorfin-lykkelig på løpetur at jeg ikke merker slike ting. Og det kan øsregne, hagle eller blåse som ville faen. Spiller ingen rolle. Hva slags jakke bruker du? Jeg kjøpte en tynn og lett regnjakke fra Nike og påpekte i butikken at jeg skulle bruke den til jogging. Fyren bak disken påsto at jeg i alle fall ikke ble klam i denne jakka. Det er bare piss. Etter ei økt er det fukt på innsiden av jakka! Nypris på den var 1999,-, jeg kjøpte den på salg da, men selv en tusing er jo for mye for en jakke som ikke holder det som er lovet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva slags jakke bruker du? Jeg kjøpte en tynn og lett regnjakke fra Nike og påpekte i butikken at jeg skulle bruke den til jogging. Fyren bak disken påsto at jeg i alle fall ikke ble klam i denne jakka. Det er bare piss. Etter ei økt er det fukt på innsiden av jakka! Nypris på den var 1999,-, jeg kjøpte den på salg da, men selv en tusing er jo for mye for en jakke som ikke holder det som er lovet. Jeg er redd alle regnjakker vil bli klamme innvendig Hvis du ikke vil bli klam, må du nok bruke en jakke som ikke er vanntett. Du bør bruke en teknisk trøye under, med kort eller lang arm, da kjenner du ikke så godt at jakke blir litt klam. Treningsundertøy, inkl. truser kan du f.eks. få her: http://tinyurl.com/2p69h6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hva slags jakke bruker du? Jeg kjøpte en tynn og lett regnjakke fra Nike og påpekte i butikken at jeg skulle bruke den til jogging. Fyren bak disken påsto at jeg i alle fall ikke ble klam i denne jakka. Det er bare piss. Etter ei økt er det fukt på innsiden av jakka! Nypris på den var 1999,-, jeg kjøpte den på salg da, men selv en tusing er jo for mye for en jakke som ikke holder det som er lovet. Regnjakker blir for tette og klamme. Jeg har en som jeg bruker i vind og regn, og den er vannavstøtende, men ikke vanntett. Hovedsaken er at man ikke fryser. Men vi utvikler mye varme når vi løper, og det er viktig å ikke være for varmt kledd. Å holde seg tørr kan man ikke forvente, og det er heller ikke noe mål. Jeg har også en veldig tynn og lett jakke som jeg fikk som ekstragave i forbindelse med noe jeg bestilte fra Bonniers forlag, tror det var bladet "I form". Den jakka er kjempefin hvis det er opphold og ikke så kaldt. Med fleecegenser under er den kjempefin ved 7-12 grader. Jakka kan så å si puttes i lomma hvis den brettes sammen. Over ca. 12 grader bruker jeg ikke jakke, over ca. 15 grader kun kortermet T-skjorte og gjerne shorts eller oppbrettet tynn tights. Jeg mangler en kort tights av typen sykkelbukse, de er kjempefine. Man fryser nesten aldri mellom knær og ankel, men akkurat over anklene må jeg holde meg varm p.g.a. tendens til skadeproblemer i senefestet på innsiden av anklene/akillesområdet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Regnjakker blir for tette og klamme. Jeg har en som jeg bruker i vind og regn, og den er vannavstøtende, men ikke vanntett. Hovedsaken er at man ikke fryser. Men vi utvikler mye varme når vi løper, og det er viktig å ikke være for varmt kledd. Å holde seg tørr kan man ikke forvente, og det er heller ikke noe mål. Jeg har også en veldig tynn og lett jakke som jeg fikk som ekstragave i forbindelse med noe jeg bestilte fra Bonniers forlag, tror det var bladet "I form". Den jakka er kjempefin hvis det er opphold og ikke så kaldt. Med fleecegenser under er den kjempefin ved 7-12 grader. Jakka kan så å si puttes i lomma hvis den brettes sammen. Over ca. 12 grader bruker jeg ikke jakke, over ca. 15 grader kun kortermet T-skjorte og gjerne shorts eller oppbrettet tynn tights. Jeg mangler en kort tights av typen sykkelbukse, de er kjempefine. Man fryser nesten aldri mellom knær og ankel, men akkurat over anklene må jeg holde meg varm p.g.a. tendens til skadeproblemer i senefestet på innsiden av anklene/akillesområdet. Det var en sånn tynn og lett jakke som ikke tar noe plass jeg var på jakt etter, men denne er ikke helt topp til løping nei. Må vel se meg om etter noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det var en sånn tynn og lett jakke som ikke tar noe plass jeg var på jakt etter, men denne er ikke helt topp til løping nei. Må vel se meg om etter noe annet. Når det gjelder grusveier: Jeg husker en koselig turvei langs Nidelven stille, bl.a. under Elgeseter bru. Du er vel tusen ganger mere kjent i byen enn jeg er, og ikke vet jeg hvor du bor eller jobber, men jeg kom til å tenke på det. Uansett er jeg ganske sikker på at det finnes mange grusveier du kan bruke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Det var en sånn tynn og lett jakke som ikke tar noe plass jeg var på jakt etter, men denne er ikke helt topp til løping nei. Må vel se meg om etter noe annet. Jeg tror at bladet IFORM har den jakka som Babette snakker som velkomstpremie. Jeg fikk tre nummer av bladet og en slik jakke for 99 kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.