Gjest Bulla Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Er 20 år og har bulimi. Jeg hater og trene, men vet at noe må gjøres. Jeg synes alt er ett ork. Føles som kroppen begynner å bli gammel allerede. Har normal vekt (160,53 kg),(men allikevel manglende mens) og ganske svak benbygging. Jeg får i meg daglige doser med næringstoffer, da jeg spiser flere måltider uten å kaste opp. Lurer allikevel på hva jeg kan gjøre for å få energien tilbake. Vet at bulimien er den største synderen og bruker mye energi for å jobbe meg ut av den. Men hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Det å jobbe seg ut av en spiseforstyrrelse kan jo ta svært lang tid. Akkurat nå driver jeg ikke noen form for trening. Mest av alt pga. at kroppen er slapp. Før tenkte jeg at kroppen hadde gått av å slappe av , da jeg driver det hardkjøret jeg gjør med den ved å kaste opp mat. Føler allikevel at benbyggingen begynner å bli svak og at skjellettet og musklene tar skade uten noen form for trening. Trenger gode råd både når det gjelder ernæring og treningsmetoder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Hei Bulla Det er fint at du forsøker å komme deg ut av bulimien. Det er det viktigste for at du skal få kreftene tilbake. Jeg vil anbefale at du ber legen din ta blodprøver for å undersøke spesielt jernstatus og stoffskiftet ditt. For å sikre en sterkest mulig beinbygning er det viktig å innta nok mat, unngå for lav vekt, innta rikelig kalsium og anbefalt daglig dose vitamin D (5 mikrogram) (unngå for store doser vitamin D). Spis variert kost, rikelig frukt og grønnsaker. Fysisk aktivitet er bra for skjelettet. Ofte kommer overskuddet gradvis når du har trent over tid. Forsøk å trene 2-3 ganger i uken, gjerne styrkeøvelser. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.