Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg har bare løpt i skogen så langt og har et par gode joggesko fra Salomon, de passer foten min kjempegodt og for meg er de knallgode å løpe i. Kanskje kommer jeg til å løpe litt på asfalt etterhvert også, trenger jeg da andre sko? Med annen demping eller noe sånt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Når du løper på asfalt er selvfølgelig dempingen viktigere enn når du løper på stier. Men hvis du har et par gode sko med god demping, vil jeg tro de er egnet også til asfalt-løping. Jeg tror hovedforskjellen på terreng-sko og asfalt-sko er mønsteret på sålen og slitestyrken på overdelen av skoen. Husk imidlertid å bytte ut skoen i tide, støtdempingen blir slitt. Hvis du har litt problemer med rygg eller bein, ville jeg ikke brukt et par sko mer enn ett år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Når du løper på asfalt er selvfølgelig dempingen viktigere enn når du løper på stier. Men hvis du har et par gode sko med god demping, vil jeg tro de er egnet også til asfalt-løping. Jeg tror hovedforskjellen på terreng-sko og asfalt-sko er mønsteret på sålen og slitestyrken på overdelen av skoen. Husk imidlertid å bytte ut skoen i tide, støtdempingen blir slitt. Hvis du har litt problemer med rygg eller bein, ville jeg ikke brukt et par sko mer enn ett år. Hvordan vet man at skoen er så nedslitt i dempingen av den må skiftes ut da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvordan vet man at skoen er så nedslitt i dempingen av den må skiftes ut da? Det er nok vanskelig å vite sikkert. Du kan kanskje merke at de demper dårlig, men da burde de vel allerede vært skiftet ut. Jeg mener å ha hørt at hvis du løper 2-3 ganger i uken, bør skoene byttes ut en gang i året. Jeg ville heller byttet litt for ofte enn å ta sjansen på å få skader pga. for slitte sko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er nok vanskelig å vite sikkert. Du kan kanskje merke at de demper dårlig, men da burde de vel allerede vært skiftet ut. Jeg mener å ha hørt at hvis du løper 2-3 ganger i uken, bør skoene byttes ut en gang i året. Jeg ville heller byttet litt for ofte enn å ta sjansen på å få skader pga. for slitte sko. Mine er i bruk ca. 2-3 ganger i uka, men de er bare knappe halvåret gamle ennå så de duger over vinteren i alle fall. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det er nok vanskelig å vite sikkert. Du kan kanskje merke at de demper dårlig, men da burde de vel allerede vært skiftet ut. Jeg mener å ha hørt at hvis du løper 2-3 ganger i uken, bør skoene byttes ut en gang i året. Jeg ville heller byttet litt for ofte enn å ta sjansen på å få skader pga. for slitte sko. Det kommer an på hvor langt du løper også, ikke bare hvor ofte. Jeg har lest et anslag på hvor mange km hvert skopar tåler før dempingen blir for dårlig. Men jeg kan bekrefte det du sier om å bytte etter et år hvis man løper en del. Det må jeg også. Enda lurere er det å kjøpe to par å alternerer mellom. Da holder de nok litt lenger enn to år til sammen, fordi de får lengre pauser mellom bruken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Det kommer an på hvor langt du løper også, ikke bare hvor ofte. Jeg har lest et anslag på hvor mange km hvert skopar tåler før dempingen blir for dårlig. Men jeg kan bekrefte det du sier om å bytte etter et år hvis man løper en del. Det må jeg også. Enda lurere er det å kjøpe to par å alternerer mellom. Da holder de nok litt lenger enn to år til sammen, fordi de får lengre pauser mellom bruken. Kanskje jeg burde kjøpe ett par til å ha liggende ute hos kjærsten, jogger jo en god del der og... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kanskje jeg burde kjøpe ett par til å ha liggende ute hos kjærsten, jogger jo en god del der og... Ja, det blir jo ikke noe dyrere i det lange løp med to i forhold til ett par. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ja, det blir jo ikke noe dyrere i det lange løp med to i forhold til ett par. Prøv å si det til kjæresten min som synes jeg er helt sprø som brukte 500 på joggesko, han er godt fornøyd med sine joggesko fra Rema til 99,- han... Jadda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.