Christoffersen Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei. Jeg er ei jente på 29, alenemor, full jobb og kjenner jeg er ofte så sliten etter jobb at jeg knapt orker å lage middag. I sammenheng med at jeg skulle begynne å gi blod, fikk jeg beskjed at mitt jernnivå var på 3! Jeg har fått jerntabletter og kapsler fra blodbanken for å se hvilken jeg reagerer best på. Hva er egentlig 'riktig' nivå for meg? Hadde litt lav blodprosent også, på ca 10. Hva slags mat er viktig for meg for jernets skyld? Jeg vil jo gjerne også at datteren min på syv skal få gode vaner der, slik at dette ikke skjer henne. Hun er veldig aktiv. Hva slags symptomer har jernmangel? Husker å ha sett en plakat med alle vitaminer og mineraler på, hvor man får mye av det, og hva det er godt for, vil gjerne ha en sånn. Noen idè om hvor jeg kan få tak i en? Håper på utfyllende svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du bør vel ligge på 10 i det minste så det var på høy tid du begynner på jerntilskudd nå. Husk at en del jernpreparater gir hard mage! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.