Gjest Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei Eg er en mann på 43 år og er fisker er kraftig bygd og er 192 høg og 135 kg er i god form da eg går i skog mog mark. For to år sided hadde eg problemer med helseattesten min og da var eg 156 kg og da fåretok eg slanking med mosjonering ver dag ca 1 mil ver dag og da brukte eg diet og xenikal vekten rastye fort på 7 mnd gjikk eg ned til 125 kg og da komm eg under grensen på bmi for sjøfolk som er 35 men no har vekten økt gjen og eg slitter en del mentalt med dette i frykt for att eg må gå i land på grunn av vekt da vil eg miste en årsintekt på 500000 dette gjør det svært tungt og gruble i i tilleg en fungerer bra i jobb og ingen problem med det da den fysiske helse er bra og kolestrol og alt det er normalt men dette sliter også sykisk da det att eg er overvektig vil skape store konsekvenser økonomisk vis en må gå i land . eg er kjempeglad i jobben og har fortsatt lyst til og drive med fiskeri og derfor stiller eg spørsmål om hjelp der en kan få bukt med probleme en blir veldig sliten av og hele tiden gå og tenke på dette eg har vore inne på tanken om oprasjon kunne være noe for meg eg ser på dette som ett ork og kansje måtte gå gjennom dette vært annet år for når en er på jobb så er det ikke så mykje andledning og drive med fysisk aktivitet tistrekkelig til og holde vekten nede på stabilt grunlag eg spiser normalt held på og prøver og gå ned i vekt no holder en hard diett med og spise 2 knekkebrød til frokost utn smør bare kokt skinke eller kvit ost middag spiser eg en halv potet og normal mengde med mat mye grønnsaker kvelds 2 knekkebrød type revita kaffi og vann eg vil med dette spørre deg om ditt råd for dette problem eg har ikke problem med kvelds og nattspising og ikke godteri og brus . har oprasjon vert et altenativ betaler gjene en eventuelt oprasjon for og bedre livskvaliteten men trenger råd om det er tilrådelig og ka er alternativet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvis alt du spiser i løpet av en dag er 4 knakkebrød og en liten middagsporsjon så er grunnen til at du ikke går ned i vekt at kroppen din går fullstendig på sparebluss. Den tror ikke at det er mer mat å få, tviholder på den energien den får og går ikke ned noe. Spis minst ett måltid til, og gjerne litt mer til de måltidene du alt spiser og prøv å få rørt deg så mye som mulig. Jeg er mye mindre enn deg (162 cm / 55 kg), spiser mer enn det du gjør om det du oppga er det du spiser på en dag og jeg har gått ned 5 kg på et par mnd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Heisann Du spiser jo altfor lite som en annen her sier. 5-6 små måltider hver dag. Et måltid kan våre et glass juice og et eple. Men du må få i deg mat hyppigere hvis du ønsker og gå ned i vekt. Dette du bedriver nå, betyr kanskje 10 kilo ned og 15 kilo opp, når du ikke lengre orker og leve på så lite. Altså ingen varig vektnedgang. Vet du forresten at hvis du drikker en halvliter vann KJAPT!, øker forbrenningen din med en tredjedel innen 10 minutter!!! Altså nok en grunn til og drikke vann Nå har jeg aldri vært ombord på en fiskebåt, men det finnes vel muligheter for å gå der! om du så må gå frem og tilbake? Men start i hvertfall med små hyppige måltider og du er på vei mot noe bedre enn det du holder på med i dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.