Gå til innhold

Er det veldig uvanlig å ikke gå til gynekolog?

Anbefalte innlegg

Gjest snart40jeg
Skrevet

Bare lurer, siden jeg aldri har vært hos noen...

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg antar at du ikke har barn? For da blir man automatisk undersøkt i underlivet.

Ellers så løper ikke jeg heller ned legen for å bli sjekket i underlivet. Har vel egentlig bare gjort det en gang utenom fødsel.

Gjest Shira :o)
Skrevet

For din egen del bør du jo absolutt gå og ta underlivsjekk, hvert tredje år er anbefalt, med celleprøve.

Jeg løper ikke ned dørene der akkurat, men tar celleprøver, det er viktig!

Gjest snart40jeg
Skrevet

Jeg antar at du ikke har barn? For da blir man automatisk undersøkt i underlivet.

Ellers så løper ikke jeg heller ned legen for å bli sjekket i underlivet. Har vel egentlig bare gjort det en gang utenom fødsel.

Har 3 barn..

Gjest snart40jeg
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191677740' post='3689802]

For din egen del bør du jo absolutt gå og ta underlivsjekk, hvert tredje år er anbefalt, med celleprøve.

Jeg løper ikke ned dørene der akkurat, men tar celleprøver, det er viktig!

Tar celleprøve hos fastlege, litt sjelden men dog.

Skrevet

Ah, sånn og forstå. Da burde du kanskje skrive det, innlegget ditt kunne tolkes som at du aldri tok slike undersøkelser.

Jeg har brukt gynekolog ved noen undersøkelser, men da har det vært i forbindelse med utredning av sykdom. Ellers har jeg valgt og bruke fastlegen, siden vi har ett godt forhold. Fastlegen kan ta de vanligste undersøkelsene, og det er godt nok.

Celleprøve skal taes hvert tredje år, jeg får brev fra kreftregisteret, veldig praktisk, da jeg har hukommelse som en gullfisk ;o)

Gjest snart40jeg
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1191678389' post='3689821]

Ah, sånn og forstå. Da burde du kanskje skrive det, innlegget ditt kunne tolkes som at du aldri tok slike undersøkelser.

Jeg har brukt gynekolog ved noen undersøkelser, men da har det vært i forbindelse med utredning av sykdom. Ellers har jeg valgt og bruke fastlegen, siden vi har ett godt forhold. Fastlegen kan ta de vanligste undersøkelsene, og det er godt nok.

Celleprøve skal taes hvert tredje år, jeg får brev fra kreftregisteret, veldig praktisk, da jeg har hukommelse som en gullfisk ;o)

Jeg har nettopp fått purring fra dem, siden jeg ikke møtte opp i fjor.

Har gått 4 år nå da. Jeg har bare fått inntrykk av at de fleste kvinner går til gynekolog slik man går til tannlegen, type årlig sjekk :-)

Lurer på om fastlegen vil oppfatte det som en slags mistillitt om jeg skulle be om henvisning, har litt småproblemer i de aktuelle regioner for tida ;-)

Takk for svar!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har vært hos gynekolog bare to ganger: ene for å gjøre tidlig og innvendig ultralyd pga redsel for spontan abort etter blødning. Den andre gangen var jeg sendt til fordi mensen ikke kom tilbake etter fødsel.

Utover det har jeg kun vært hos fastlegen. Så om det er uvanlig å ikke gå til gynekolog fast- så er vi to.

Skrevet

Jeg har nettopp fått purring fra dem, siden jeg ikke møtte opp i fjor.

Har gått 4 år nå da. Jeg har bare fått inntrykk av at de fleste kvinner går til gynekolog slik man går til tannlegen, type årlig sjekk :-)

Lurer på om fastlegen vil oppfatte det som en slags mistillitt om jeg skulle be om henvisning, har litt småproblemer i de aktuelle regioner for tida ;-)

Takk for svar!

Jeg tror nok ikke legen tenker så mye over om du ber om henvisning. Det kan også gjøres privat, om du vil.

Skrevet

Utover de vanlige celleprøvene hvert 3. år så som jeg tar hos fastlegen, så er jeg ikke hog lege for gu eller hos gynekolog med mindre det er en grunn til det nei. Ingen årlige sjekker på at alt er som det skal, ser egentlig ingen grunn til det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis du tar gynekologisk undersøkelse hvert tredje år hos fastlegen, så skulle det ikke være noen grunn til å gå til gynekolog i tillegg.

Gjest pysa-fysa
Skrevet

Har 3 barn..

Jeg er snart 30 og vet ikke hvordan en gynekolog ser ut en gang ;-) Aldri i livet om jeg tør å skræve for fastlegen min heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...