Gjest snart40jeg Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Bare lurer, siden jeg aldri har vært hos noen... 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg antar at du ikke har barn? For da blir man automatisk undersøkt i underlivet. Ellers så løper ikke jeg heller ned legen for å bli sjekket i underlivet. Har vel egentlig bare gjort det en gang utenom fødsel. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 For din egen del bør du jo absolutt gå og ta underlivsjekk, hvert tredje år er anbefalt, med celleprøve. Jeg løper ikke ned dørene der akkurat, men tar celleprøver, det er viktig! 0 Siter
Gjest snart40jeg Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg antar at du ikke har barn? For da blir man automatisk undersøkt i underlivet. Ellers så løper ikke jeg heller ned legen for å bli sjekket i underlivet. Har vel egentlig bare gjort det en gang utenom fødsel. Har 3 barn.. 0 Siter
Gjest snart40jeg Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1191677740' post='3689802] For din egen del bør du jo absolutt gå og ta underlivsjekk, hvert tredje år er anbefalt, med celleprøve. Jeg løper ikke ned dørene der akkurat, men tar celleprøver, det er viktig! Tar celleprøve hos fastlege, litt sjelden men dog. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Tar celleprøve hos fastlege, litt sjelden men dog. Ah, sånn og forstå. Da burde du kanskje skrive det, innlegget ditt kunne tolkes som at du aldri tok slike undersøkelser. Jeg har brukt gynekolog ved noen undersøkelser, men da har det vært i forbindelse med utredning av sykdom. Ellers har jeg valgt og bruke fastlegen, siden vi har ett godt forhold. Fastlegen kan ta de vanligste undersøkelsene, og det er godt nok. Celleprøve skal taes hvert tredje år, jeg får brev fra kreftregisteret, veldig praktisk, da jeg har hukommelse som en gullfisk ;o) 0 Siter
Gjest snart40jeg Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1191678389' post='3689821] Ah, sånn og forstå. Da burde du kanskje skrive det, innlegget ditt kunne tolkes som at du aldri tok slike undersøkelser. Jeg har brukt gynekolog ved noen undersøkelser, men da har det vært i forbindelse med utredning av sykdom. Ellers har jeg valgt og bruke fastlegen, siden vi har ett godt forhold. Fastlegen kan ta de vanligste undersøkelsene, og det er godt nok. Celleprøve skal taes hvert tredje år, jeg får brev fra kreftregisteret, veldig praktisk, da jeg har hukommelse som en gullfisk ;o) Jeg har nettopp fått purring fra dem, siden jeg ikke møtte opp i fjor. Har gått 4 år nå da. Jeg har bare fått inntrykk av at de fleste kvinner går til gynekolog slik man går til tannlegen, type årlig sjekk :-) Lurer på om fastlegen vil oppfatte det som en slags mistillitt om jeg skulle be om henvisning, har litt småproblemer i de aktuelle regioner for tida ;-) Takk for svar! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Har vært hos gynekolog bare to ganger: ene for å gjøre tidlig og innvendig ultralyd pga redsel for spontan abort etter blødning. Den andre gangen var jeg sendt til fordi mensen ikke kom tilbake etter fødsel. Utover det har jeg kun vært hos fastlegen. Så om det er uvanlig å ikke gå til gynekolog fast- så er vi to. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har nettopp fått purring fra dem, siden jeg ikke møtte opp i fjor. Har gått 4 år nå da. Jeg har bare fått inntrykk av at de fleste kvinner går til gynekolog slik man går til tannlegen, type årlig sjekk :-) Lurer på om fastlegen vil oppfatte det som en slags mistillitt om jeg skulle be om henvisning, har litt småproblemer i de aktuelle regioner for tida ;-) Takk for svar! Jeg tror nok ikke legen tenker så mye over om du ber om henvisning. Det kan også gjøres privat, om du vil. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Utover de vanlige celleprøvene hvert 3. år så som jeg tar hos fastlegen, så er jeg ikke hog lege for gu eller hos gynekolog med mindre det er en grunn til det nei. Ingen årlige sjekker på at alt er som det skal, ser egentlig ingen grunn til det. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Tar celleprøve hos fastlege, litt sjelden men dog. Hvis du tar gynekologisk undersøkelse hvert tredje år hos fastlegen, så skulle det ikke være noen grunn til å gå til gynekolog i tillegg. 0 Siter
Gjest pysa-fysa Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Har 3 barn.. Jeg er snart 30 og vet ikke hvordan en gynekolog ser ut en gang ;-) Aldri i livet om jeg tør å skræve for fastlegen min heller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Alle i min omgangskrets går i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.