Gjest pellegutten ! Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg har kjøpt nye komponenter for bygging av PC og har satt dem sammen iht manualen, men får ikke bootet PCen. Får lange pipelyder, kontinuerlig. Dette skal vistnok tyde på problem med minnebrikkene. Har kjøpt 4 minnebrikker, men har prøvd med 1 og 1 og det hjelper ikke. Spørsmålet er om hovedkortet ikke finner minnebrikkene eller av en eller annen grunn ikke liker dem. Komponentene er som følger: 1 ABIT AB9 PRO, P965, Socket-775, 2xGbLAN, ATX, 9xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16 2 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology Har kjøpt ny strømforsyning så strøm skulle ikke være noe problem. Noen som vet om disse komponentene ikke liker hverandre? På forhånd takk. 0 Siter
Gjest BMK Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Abit AB9 QuadGT, brukererfaringer. Ikke kjøp 12007-07-03Anmelder: Asbjørn Paulsen Dette hovedkortet har Seriøse feil. Kjøpte dette for et par dager siden mistet kontakt med Dvd spillern min. Samsung SH-S182D - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - IDE etter et par dager. tok bois oppdatering til ver. 1.3 men den finner fortsatt ikke noen dvd spillere. har nå prøvd 3 dvd spillere alle IDE. men den får ikke kontakt med noen. så kan ikke kjøre cd`r eller installere windows på nytt, som nå heller ikke fungerer som det skal. Vista 64 bit ver. premium cloked 52007-05-29Anmelder: audio predator vi kan bare si det sånn at det ikke er noe poeng å kjøpe denne hovedkortet hvis du ikke har tenkt å overklokke. denne er lagd til overklokking med andre ord den tåler enn støyt. jeg ambefaler dette korte på det varmeste. Det finnes enn del tester ute på nettet som viser til "xtreme"gode overklokkings resultater og egenskaper på dette korte. 5 av 5 fra meg ps: man er nødt til å laste ned og nytt BIOS 1.3 og µ-guru´s siste drivere hos abit hvis man har tenkt å bruke dette korte med Vista!! Skjermkortet trenger ekstra strøm direkte fra PSU. Kobla til dette? Det er normalt med kontaktproblemer skjermkort/ hovedkort når alt er nytt. Ta ut skjermkortet og sett det inn igjen 2-3 ganger. Vær sikker på at du har dytta skjermkortet HELT nedi ( må være litt bestemt :- ). Gjør det samme med minnebrikker. OBS enkelte hovedkort får problemer med minnebrikker som ikke er merkevare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.