Gå til innhold

Hvordan bytte mail?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har brukt jobb-mailen min som innloggingsadresse her, og nå skal jeg bytte jobb - det vil si at jeg også må bytte innloggingsadresse.

Hvordan få til det uten å miste Persille-nicket?

Om jeg bare reg. et nytt vil jeg jo ikke få Persille iom at det allerede er reservert. Om jeg slipper det og reserverer det på nytt - går det?

Og i så fall, om noen søker på Persille, får de opp alle innleggene da - eller bare de som tilhører den nye mailen?

Gjest bytte mail?
Skrevet

Hvorfor må du bytte innloggingsadresse her selv om du bytter jobb? Du kan vel bare ha den gamle mailen din også?

Mulig jeg misforsto noe her nå altså..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er registrert med en mailadresse som opphørte å eksistere for fem år sida. Er ikke noe problem så lenge du husker passordet ditt.

Gjest Persille
Skrevet

Hvorfor må du bytte innloggingsadresse her selv om du bytter jobb? Du kan vel bare ha den gamle mailen din også?

Mulig jeg misforsto noe her nå altså..

''Jeg har brukt jobb-mailen min som innloggingsadresse her, og nå skal jeg bytte jobb - det vil si at jeg også må bytte innloggingsadresse.''

Derfor.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er registrert med en mailadresse som opphørte å eksistere for fem år sida. Er ikke noe problem så lenge du husker passordet ditt.

Nei, det skjønner jeg jo forsåvidt - men det er bare greit å ha det rett, og webbis gidder ikke svare verken på mail eller her...

Skrevet

Du skaffer deg ny innlogging og skriver Persille med en eller to store i-er i stedet for LL. Hvis det ikke går på andre måter...

Gjest Persille
Skrevet

Du skaffer deg ny innlogging og skriver Persille med en eller to store i-er i stedet for LL. Hvis det ikke går på andre måter...

Ja, men da får man jo ikke søkt opp det jeg har skrevet tidligere lenger - og det er det jeg vil unngå. Jeg vil beholde loggen...

Skrevet

Ja, men da får man jo ikke søkt opp det jeg har skrevet tidligere lenger - og det er det jeg vil unngå. Jeg vil beholde loggen...

Må man være innlogget for å søke på hva et nick har skrevet tidligere?

Skrevet

Altså innlogget som det nicket? Det ble litt uklart i det første innlegget...

Gjest Persille
Skrevet

Må man være innlogget for å søke på hva et nick har skrevet tidligere?

Nei, men om du søker på PERSILLE og jeg har skrevet PERSI11E f.eks - så finner du ikke det du søker på.

Altså vil jeg ikke bytte nick, jeg vil bare bytte det brukernavnet jeg logger inn med, som ikke er nicket - men en e-postadresse som ikke er i bruk lenger.

Gjest Kanskje@@@
Skrevet

Jeg tror du kan gjøre det slik, at du bytter nicket på det brukernavnet du logger inn med nå. Altså bytter ut Persille med et annet navn. Så registrerer du deg på nytt, og velger nicket Persille! Jeg tror det går, prøvde nettopp å registrere meg med et gammelt nick jeg brukte for en liten stund siden, og det gikk for meg.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg tror du kan gjøre det slik, at du bytter nicket på det brukernavnet du logger inn med nå. Altså bytter ut Persille med et annet navn. Så registrerer du deg på nytt, og velger nicket Persille! Jeg tror det går, prøvde nettopp å registrere meg med et gammelt nick jeg brukte for en liten stund siden, og det gikk for meg.

Men hva skjer om du søker på innlegg skrevet av det nicket da? Får du opp alle da? Både gamle og nye?

Jeg tenkte nemlig på den løsningen - men så ville jeg ikke gjøre det før webbis hadde svart på det.

Men de gidder jo ikke svare verken på mail eller innlegg....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du gjør slik som Kanskje foreslår. Jeg har gjordt det selv, det funker. For å frigjøre Persille, så gir du dagens e-mailpålogging et nytt nick.

Deretter registrerer du deg med den nye mailadressen og tar nicket Persille.

Når folk senere søker på Persille, så vil de få opp nye og gamle svar. Søkingen går nemlig på nick - ikke mailadresse.

Gjest Persille
Skrevet

Du gjør slik som Kanskje foreslår. Jeg har gjordt det selv, det funker. For å frigjøre Persille, så gir du dagens e-mailpålogging et nytt nick.

Deretter registrerer du deg med den nye mailadressen og tar nicket Persille.

Når folk senere søker på Persille, så vil de få opp nye og gamle svar. Søkingen går nemlig på nick - ikke mailadresse.

Ok - takk :)

Det er fint at DOL'ere forbarmer seg når webbis ikke gidder....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ok - takk :)

Det er fint at DOL'ere forbarmer seg når webbis ikke gidder....

Vi får stå sammen, vet du ;-) (Som vi har gjort før.)

Persille1365381127
Skrevet

Vi får stå sammen, vet du ;-) (Som vi har gjort før.)

Og nå er det gjort :)

Takker!! Men hva skjer for tiden a? Har de ferie??

Persille1365381127
Skrevet

Det funket - godt vi er flere som tenker på det samme :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ferie? Hadde det enda vært så vel... Nei, hverdagen humper og går. Jeg har det bra, bare litt vel hektisk til tider.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Øh, det var ikke meg du mente, nei ;-)

Aner ikke hvorfor ikke webbis har svart deg. Det var et svært elemetert spørsmål du hadde. Om de ikke visste løsningen på det, er det nærmest skandale.

Gjest Kanskje@@@
Skrevet

Det funket - godt vi er flere som tenker på det samme :)

Så bra, da fikk du løst problemet ditt;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...