Gjest bmi 35 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det er middagen som er mitt problem, vanskelig å finne på magre middager. Hva spiser dere til middag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Det varierer. I dag hadde vi kyllingfilet kuttet i biter i sånn sur-søt saus man får kjøpt på glass. Dette er magert- og samtidig med god saus. Til retten spiste vi jasmin-ris. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 I dag hadde jeg en laksefilet som jeg la frossen i en ildfast form med litt olje i. Hadde på masse sitronpepper og så la jeg en haug med små buketter av blomkål og broccoli + finkuttet purreløk ved siden av oppi forma. 20 min på 200 grader i stekeovnen. Hadde linsestuing til, har helt dilla på det, men det hender jeg har naturris istedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmi 35 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 I dag hadde jeg en laksefilet som jeg la frossen i en ildfast form med litt olje i. Hadde på masse sitronpepper og så la jeg en haug med små buketter av blomkål og broccoli + finkuttet purreløk ved siden av oppi forma. 20 min på 200 grader i stekeovnen. Hadde linsestuing til, har helt dilla på det, men det hender jeg har naturris istedet. Hei og takk for svar. Hvordan lager du linsestuing? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 I dag hadde jeg en laksefilet som jeg la frossen i en ildfast form med litt olje i. Hadde på masse sitronpepper og så la jeg en haug med små buketter av blomkål og broccoli + finkuttet purreløk ved siden av oppi forma. 20 min på 200 grader i stekeovnen. Hadde linsestuing til, har helt dilla på det, men det hender jeg har naturris istedet. Kan du legge ut oppskrift på linsestuing ) Please 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei og takk for svar. Hvordan lager du linsestuing? Jeg bruker grønne eller gule linser, i dag lagde jeg en kjempeporsjon og brukte omtrent 2,5 dl linser, 3 store gulrøtter, purreløk etter smak (finhakket) og en sjalottløk. Kokes sammen til linsene er møre (halvtimnes tid). Hell av vannet, du må bruke ganske mye vann for linsene trekker til seg mye! Ha i salt og krydder etter smak, jeg pleier å ha i litt salt og litt pepper og ganske mye sitronpepper. Jeg bruker stavmikseren til å mose det, men det går sikkert av med en potetststapper eller noe. Denne porsjonen rekker sikkert til 4 middager for meg! Holder seg noen dager i kjøleskapet og kan godt fryses i porsjonspakninger og tines/varmes i micro. Jeg synes det er rågodt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bmi 35 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg bruker grønne eller gule linser, i dag lagde jeg en kjempeporsjon og brukte omtrent 2,5 dl linser, 3 store gulrøtter, purreløk etter smak (finhakket) og en sjalottløk. Kokes sammen til linsene er møre (halvtimnes tid). Hell av vannet, du må bruke ganske mye vann for linsene trekker til seg mye! Ha i salt og krydder etter smak, jeg pleier å ha i litt salt og litt pepper og ganske mye sitronpepper. Jeg bruker stavmikseren til å mose det, men det går sikkert av med en potetststapper eller noe. Denne porsjonen rekker sikkert til 4 middager for meg! Holder seg noen dager i kjøleskapet og kan godt fryses i porsjonspakninger og tines/varmes i micro. Jeg synes det er rågodt! Tuuuusen takk!! *SMASK* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Kan du legge ut oppskrift på linsestuing ) Please Se svaret til bmi35 under her. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Se svaret til bmi35 under her. ) Jeg sparer på doloppskrifter jeg vet du ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg bruker grønne eller gule linser, i dag lagde jeg en kjempeporsjon og brukte omtrent 2,5 dl linser, 3 store gulrøtter, purreløk etter smak (finhakket) og en sjalottløk. Kokes sammen til linsene er møre (halvtimnes tid). Hell av vannet, du må bruke ganske mye vann for linsene trekker til seg mye! Ha i salt og krydder etter smak, jeg pleier å ha i litt salt og litt pepper og ganske mye sitronpepper. Jeg bruker stavmikseren til å mose det, men det går sikkert av med en potetststapper eller noe. Denne porsjonen rekker sikkert til 4 middager for meg! Holder seg noen dager i kjøleskapet og kan godt fryses i porsjonspakninger og tines/varmes i micro. Jeg synes det er rågodt! Hvordan smaker linser? Ligner det på erter og bønner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvordan smaker linser? Ligner det på erter og bønner? Ja, det ligner på erter og bønner, men jeg klarer f.eks. ikke ertestuing, det smaker alt for tørt og ekkelt. Linsestuingen min er knallgod for gulrøttene og sitronpepperen gir den en frisk smak som passer ypperlig både til kylling og fisk. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ja, det ligner på erter og bønner, men jeg klarer f.eks. ikke ertestuing, det smaker alt for tørt og ekkelt. Linsestuingen min er knallgod for gulrøttene og sitronpepperen gir den en frisk smak som passer ypperlig både til kylling og fisk. ) Jeg klarer ikke spise verken erter eller bønner, mest på grunn av konsistensen tror jeg. Men prøver å samle mot til å prøve linser, det skal jo være så sunt. Det - kan - jo tenkes at jeg liker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg klarer ikke spise verken erter eller bønner, mest på grunn av konsistensen tror jeg. Men prøver å samle mot til å prøve linser, det skal jo være så sunt. Det - kan - jo tenkes at jeg liker det. Jeg er heller ikke spesielt glad i erter og bønner, veldig lite glad i, faktisk, men linsestuingen min har jeg helt dilla på! Koster 19,- for en pose tørre linser tror jeg så det koster ikke mange kronene å prøve. ) Bare linser, uten noe annet og uten å stue dem er ikke spesielt godt synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kyllingfilet + div. grønnsaker som løk, blomkål, brokkoli, gulrot, squash (hmmmm....det skrivet ikke slik tror jeg....) Kjempegodt. Spiser det gjerne uten ris/nudler, men ellers tar jeg med litt fullkornsris/fullkornspasta også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kyllingfilet + div. grønnsaker som løk, blomkål, brokkoli, gulrot, squash (hmmmm....det skrivet ikke slik tror jeg....) Kjempegodt. Spiser det gjerne uten ris/nudler, men ellers tar jeg med litt fullkornsris/fullkornspasta også. Alt stekes + tilsettes litt salt + soyasaus eller annen woksaus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 I dag hadde jeg en laksefilet som jeg la frossen i en ildfast form med litt olje i. Hadde på masse sitronpepper og så la jeg en haug med små buketter av blomkål og broccoli + finkuttet purreløk ved siden av oppi forma. 20 min på 200 grader i stekeovnen. Hadde linsestuing til, har helt dilla på det, men det hender jeg har naturris istedet. Jeg laget linsestuingen din i dag - og det var ymse meninger om den! Jeg synes den var god - ikke noe så voldsomt kulinarisk opplevelse - men det var godt. Guttungen på 8 syntes det smakte "veldig godt til å være grønnsaker og så sunt" Hun på 3 spiste litt og kommenterte ikke smaken Hun på 6 er jeg ikke sikker på om smakte det (hun spiste lenge etter oss andre pga trening) Han på 35 syntes det smakte PYTON! *s* Byttet forresten ut purre med gressløk og persille. Hadde ikke stavmikser, bare manuell potetstapper, så det ble ikke helt homogen mos. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg laget linsestuingen din i dag - og det var ymse meninger om den! Jeg synes den var god - ikke noe så voldsomt kulinarisk opplevelse - men det var godt. Guttungen på 8 syntes det smakte "veldig godt til å være grønnsaker og så sunt" Hun på 3 spiste litt og kommenterte ikke smaken Hun på 6 er jeg ikke sikker på om smakte det (hun spiste lenge etter oss andre pga trening) Han på 35 syntes det smakte PYTON! *s* Byttet forresten ut purre med gressløk og persille. Hadde ikke stavmikser, bare manuell potetstapper, så det ble ikke helt homogen mos. Mine to på 7 og 9 år nekter å smake og han på 40 stakk tunga borti og proklamerte:"Like itj!" Særinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Mine to på 7 og 9 år nekter å smake og han på 40 stakk tunga borti og proklamerte:"Like itj!" Særinger. Jeg som så for meg at hele den lillemusiske familien spiste linsestuing og kikerter med stor glupskhet.... :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Mine to på 7 og 9 år nekter å smake og han på 40 stakk tunga borti og proklamerte:"Like itj!" Særinger. Må bare fortelle deg at min mor var på besøk i går ettermiddag, og sjeg spurte om hun ville smake min linsestuing. Det ville hun! Hun syntes det smakte helt nydelig, tror hun sa fantastisk også :-) Og hun ba om mer! Så det var jo litt suksess da! Men neste gang skal jeg passe på at den blir helt homogen, at en ikke ser gulrotbitene i den. Tenker den blir enda bedre da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Må bare fortelle deg at min mor var på besøk i går ettermiddag, og sjeg spurte om hun ville smake min linsestuing. Det ville hun! Hun syntes det smakte helt nydelig, tror hun sa fantastisk også :-) Og hun ba om mer! Så det var jo litt suksess da! Men neste gang skal jeg passe på at den blir helt homogen, at en ikke ser gulrotbitene i den. Tenker den blir enda bedre da! *Hihihihi* Så artig å høre at det er flere som liker den da! ) Jeg elsker den jo! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.