Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har lest at ukontrollerbart stress over lengre tid, kan forårsake

underskudd på serotonin. Etter å ha lest dette, har jeg begynt å lure på om det gjelder meg. Jeg har slitt med angst i fem år, men bruker ikke medisiner (er veldig skeptisk) Nå for tiden føler jeg at det går ganske bra med meg. Likevel er det akkurat som om angsten er tilstede veldig ofte, og at det ikke skal så mye til før den er `skrudd på´. Jeg merker også at jeg fort kan få et trykk (slitenhet) i hodet når jeg blir veldig følsom (trist, nervøs) Jeg ønsker å få mer kunnskaper om underskudd på serotonin, og SSRI medisinene som hjelper mot dette.

Gjest melmøll
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor er du skeptisk til SSRI? Er du også skeptisk til blodtrykksmedisiner, astmamedisiner osv?

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor er du skeptisk til SSRI? Er du også skeptisk til blodtrykksmedisiner, astmamedisiner osv?

For fem år siden gikk jeg gjennom en krise, og fikk derfor medisiner av psykiater. Medisinene gjorde meg sløv og kvaliteten på søvnen ble dårlig. Det førte til at jeg ble kjempefrustrert, og jeg valgte derfor å slutte. Dårlig erfaring har gjort meg skeptisk. Jeg vet veldig lite om SSRI, og det er derfor jeg ønsker mer kunnskap om det.

Gjest kremtogkremt
Skrevet

Det er bare sunt og være skeptisk til SSRI, som man også bær være det til andre medikamenter. Altfor mange spiser disse medikamentene, uten og ane det minste om hva de putter i seg. Når bivirkningen melder seg durer de inn på steder som dette og lignende plasser, og spørr. De har ikke en gang tatt opp ting med sin egen lege når de fikk resepten. Ikke leser de pakningsvedlegg heller :)

Synes du har en fin og sunn holdning til det jeg :)

Skrevet

Det er bare sunt og være skeptisk til SSRI, som man også bær være det til andre medikamenter. Altfor mange spiser disse medikamentene, uten og ane det minste om hva de putter i seg. Når bivirkningen melder seg durer de inn på steder som dette og lignende plasser, og spørr. De har ikke en gang tatt opp ting med sin egen lege når de fikk resepten. Ikke leser de pakningsvedlegg heller :)

Synes du har en fin og sunn holdning til det jeg :)

Tusen takk!:)

Gjest melmøll
Skrevet

For fem år siden gikk jeg gjennom en krise, og fikk derfor medisiner av psykiater. Medisinene gjorde meg sløv og kvaliteten på søvnen ble dårlig. Det førte til at jeg ble kjempefrustrert, og jeg valgte derfor å slutte. Dårlig erfaring har gjort meg skeptisk. Jeg vet veldig lite om SSRI, og det er derfor jeg ønsker mer kunnskap om det.

du har dårlig erfaring ja, da forstår jeg. Det er mange som bare er generelt skeptisk til antidepressiva, men jeg forstår jo at du har en grunn til det. Selv hadde jeg en runde med AD der jeg følte meg veldig slapp og døsig, men jeg forsøkte en gang til litt senere, og etter lang tid ble jeg kvitt bivirkninger og fått det mye bedre. Håper du finner ut av det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...