Gå til innhold

Frikort

Gjest SeMenIkkeRøre

Anbefalte innlegg

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Når man skal skaffe frikort, kan man gå til et hvilket som NAV-kontor, eller må man gå til det kontoret man har registrert adresse i?

Skrevet

Du må sende egenandelskortet til ditt NAV trygdekontor.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Du må sende egenandelskortet til ditt NAV trygdekontor.

Men jeg trenger det i morgen, da... frikortet, altså... kan jeg ikke dra til jeg her har hybel? Sett at jeg har registrert adresse i en annen kommune...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Men jeg trenger det i morgen, da... frikortet, altså... kan jeg ikke dra til jeg her har hybel? Sett at jeg har registrert adresse i en annen kommune...

Du kan sende opplysningene inn, her står det om frikort:

http://www.nav.no/page?id=355

Tviler på at du får det i morgen uansett, da jeg mener at dte er nye regler, slik at trygdekontorene ikke skriver ut frikort lengre, men alle skrives ut en plass, og du får i posten.

Skrevet

Nei, etter 1.mai 2007 så må man sende inn egenandelskortet til NAV og så får man det i posten. Jeg var uheldig og fikk mitt for ca 3 uker siden, da hadde jeg sendt det inn 2.mai. Nå slapp jeg å betale legen da og apoteket for de ringte trygdekontoret, likevel måtte jeg legge ut flere tusen kroner i mellomtiden som jeg fikk tilbake.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Nei, etter 1.mai 2007 så må man sende inn egenandelskortet til NAV og så får man det i posten. Jeg var uheldig og fikk mitt for ca 3 uker siden, da hadde jeg sendt det inn 2.mai. Nå slapp jeg å betale legen da og apoteket for de ringte trygdekontoret, likevel måtte jeg legge ut flere tusen kroner i mellomtiden som jeg fikk tilbake.

Merkelig at systemet tror folk tar medisiner fordi de syns det er festlig...

Skrevet

Merkelig at systemet tror folk tar medisiner fordi de syns det er festlig...

Ja, jeg betaler 2000 kr i mnd uten å få det dekket bare fordi jeg synes det er morsomt jeg ;o)

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Ja, jeg betaler 2000 kr i mnd uten å få det dekket bare fordi jeg synes det er morsomt jeg ;o)

Ja, ikke sant.

Virker som en sammenligning med rus, liksom... at man må betale for medisinene fordi det er en slags rus i de...

Det er helt patetisk.

Skal ikke klage på min egen situasjon, fordi eneste jeg bruker utenfor den blå-resept ordningen er noen sovemedisiner. Og de koster nesten ingenting.

Men jeg vet det er mange som er i din situasjon. Og tenk på eldre, hvorfor skal de utsettes for den papirmølla der?

Del det ut gratis, sier jeg. Må må likevel betale 200-300 for en time hos legen for å få resept uansett.

Skrevet

Ja, ikke sant.

Virker som en sammenligning med rus, liksom... at man må betale for medisinene fordi det er en slags rus i de...

Det er helt patetisk.

Skal ikke klage på min egen situasjon, fordi eneste jeg bruker utenfor den blå-resept ordningen er noen sovemedisiner. Og de koster nesten ingenting.

Men jeg vet det er mange som er i din situasjon. Og tenk på eldre, hvorfor skal de utsettes for den papirmølla der?

Del det ut gratis, sier jeg. Må må likevel betale 200-300 for en time hos legen for å få resept uansett.

Det hadde vært noe du ;o). Det hadde vært veldig greit om man forsto hvorfor noen medisiner blir dekket og andre ikke, når de hjelper for de samme tingene.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Det hadde vært noe du ;o). Det hadde vært veldig greit om man forsto hvorfor noen medisiner blir dekket og andre ikke, når de hjelper for de samme tingene.

Jeg vet jo såklart at det har noe med økonomi og legevitenskapens forutinntatthet og klassifiseringssystem.

Men.

Jeg er vel litt revolusjonær jeg, da. :-)

(I motsetning til å være reformist.)

Skrevet

Jeg vet jo såklart at det har noe med økonomi og legevitenskapens forutinntatthet og klassifiseringssystem.

Men.

Jeg er vel litt revolusjonær jeg, da. :-)

(I motsetning til å være reformist.)

Jeg synes de damene som sitter på kontoret som skal bestemme hvilke medisiner som skal kunne dekkes utenfor blåreseptordningen er helt blåst i hodet. De kan lese felleskatalogen, men det kan jeg også. Men det er jo mange medisiner som hjelper for andre ting enn det som står i felleskatalogen. Men det vet jammen ikke de damene der.

Gjest SeMenIkkeRøre
Skrevet

Jeg synes de damene som sitter på kontoret som skal bestemme hvilke medisiner som skal kunne dekkes utenfor blåreseptordningen er helt blåst i hodet. De kan lese felleskatalogen, men det kan jeg også. Men det er jo mange medisiner som hjelper for andre ting enn det som står i felleskatalogen. Men det vet jammen ikke de damene der.

Jeg kjenner ikke til dette her, jeg. Har bare kjennskap til at man enten kjøper får det på blå-resept som også har egenandelstak på cirka 1600, eller så betaler man alt selv.

Det høres dårlig ut, ja. :-(

Det skal ikke mye utdanelse til å bli ansatt på sånne kontorer. NAV-kontorer heter det vel nå. Hallo, det er ikke velferd, det er rettferd!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...