Gjest lilli_manana Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Bor i ei bygd, eller et lite tettsted om du vil. Jeg og noen venninner og diskuterte hva som kunne vært starta opp, hva vi ikke har her fra før, som kunne vært lønnsomt å starte... Vi har bowling, kino, treningssenter, solarium, svømmehall, tennisbane, fotball/handball/bueskyting/skytetrening, alternativt behandligsstudio med massasje, akupunktur etc, vanlige butikker som sko/helsekost/klær/sport/pol/parfymeri/apotek... Tror ikke det hadde lønt seg å starta kondomeri, internettcafé eller gamearkade for å si det sånn... Lurer på hva vi egentlig mangler, kanskje vi egentlig har det vi trenger? 0 Siter
cathlin Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Bakeriutsalg og blomsterbutikk med cafe. 0 Siter
Kalevala Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Bokkafè.. En koselig kafè med masse bokhyller med bøker til salgs, både nye og gamle. 0 Siter
frosken Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Hjemmebakeri kombinert med kaffebar :-) 0 Siter
flowy Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Kaffebar med deilige muffins, scones og bakverk, og noen småretter (salater, sandwich osv). 0 Siter
sweetness Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 En liten blomsterbutikk og interiørbutikk i ett.. en liten koselig butikk der man kan finne små fine ting til hjemmet... Det kunne jeg tenkt meg.. =) 0 Siter
Gjest bor i ei bygd Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Dere har da mye! Men hva med en café eller gavebutikk? 0 Siter
Sofline Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Café med utsalg av forskjellige ting, eventuelt kombinert café/kaffebar/bakeri/etc. Blomsterbutikk? Et sted hvor man selger elektroniske greier? Apotek (neppe så lett å bare starte opp)? 0 Siter
fresja Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Med det utvalget dere har, må du bo i en stor bygd. Kanskje dere kan starte bokhandel/lekebutikk/tilbords/gavebutikk? Vi har dette i kommunesenteret vårt i samme butikk. 0 Siter
Orio Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Er det i tillegg byggevirksomhet rundt omkring og mangel på parkeringsplasser høres det ut som en helt vanlig norsk by. 0 Siter
pekkaline Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jøss hadde vi hatt det i bygda skulle jeg vært fornøyd. Vi har bare buss stopp Tettsted er nok riktig hos deg Start opp kurs i forskjellige ting da vel? Antar at du mener du vil tjene penger, og kurs er jo en grei greie da. Bruk hobbyen din kanskje? 0 Siter
Mistera Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Dette har jeg selv tenkt på lenge;) og har jo en liten slagplan! Men det blir med tanken. Noe jeg hadde syntes var en god idè er å starte opp en kveldskafè! (open på dagen også for den saks skyld) En kafè der man kan sitte i gode sofaer å lese en bok, mens man tar en en kaffe eller to, gjerne me smoothie bar, og hele pakka;) Men passe på at stedet holder seg "voksent" og ikke bælmer over av tenåringer som støyer og lager hærverk? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.