Gå til innhold

Hva trengs i ei bygd?

Anbefalte innlegg

Gjest lilli_manana
Skrevet

Bor i ei bygd, eller et lite tettsted om du vil.

Jeg og noen venninner og diskuterte hva som kunne vært starta opp, hva vi ikke har her fra før, som kunne vært lønnsomt å starte...

Vi har bowling, kino, treningssenter, solarium, svømmehall, tennisbane, fotball/handball/bueskyting/skytetrening, alternativt behandligsstudio med massasje, akupunktur etc, vanlige butikker som sko/helsekost/klær/sport/pol/parfymeri/apotek...

Tror ikke det hadde lønt seg å starta kondomeri, internettcafé eller gamearkade for å si det sånn... ;)

Lurer på hva vi egentlig mangler, kanskje vi egentlig har det vi trenger?

Skrevet

Bokkafè..

En koselig kafè med masse bokhyller med bøker til salgs, både nye og gamle.

Skrevet

Kaffebar med deilige muffins, scones og bakverk, og noen småretter (salater, sandwich osv). :)

Skrevet

En liten blomsterbutikk og interiørbutikk i ett.. en liten koselig butikk der man kan finne små fine ting til hjemmet...

Det kunne jeg tenkt meg.. =)

Gjest bor i ei bygd
Skrevet

Dere har da mye! Men hva med en café eller gavebutikk?

Skrevet

Café med utsalg av forskjellige ting, eventuelt kombinert café/kaffebar/bakeri/etc. Blomsterbutikk? Et sted hvor man selger elektroniske greier? Apotek (neppe så lett å bare starte opp)?

Skrevet

Med det utvalget dere har, må du bo i en stor bygd.

Kanskje dere kan starte bokhandel/lekebutikk/tilbords/gavebutikk? Vi har dette i kommunesenteret vårt i samme butikk.

Skrevet

Er det i tillegg byggevirksomhet rundt omkring og mangel på parkeringsplasser høres det ut som en helt vanlig norsk by.

Skrevet

Jøss hadde vi hatt det i bygda skulle jeg vært fornøyd. Vi har bare buss stopp ;) Tettsted er nok riktig hos deg :)

Start opp kurs i forskjellige ting da vel? Antar at du mener du vil tjene penger, og kurs er jo en grei greie da. Bruk hobbyen din kanskje?

Skrevet

Dette har jeg selv tenkt på lenge;) og har jo en liten slagplan! Men det blir med tanken.

Noe jeg hadde syntes var en god idè er å starte opp en kveldskafè! (open på dagen også for den saks skyld)

En kafè der man kan sitte i gode sofaer å lese en bok, mens man tar en en kaffe eller to, gjerne me smoothie bar, og hele pakka;)

Men passe på at stedet holder seg "voksent" og ikke bælmer over av tenåringer som støyer og lager hærverk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...