Gå til innhold

Fyllekjøring igjen

Anbefalte innlegg

Gjest CorinneCh
Skrevet

Hvis en du kjenner godt fyllekjørte til stadighet, ville du meldt han da?

Ville det vært en formildende omstendighet at kjøringa foregikk om natta?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg ville ha anmeldt ham. Han er en fare både for seg selv og andre.

Hva skulle være formidlende ved at han kjører om natta? Han kan godt klare å kjøre ned/drepe noen da også.

Gjest CorinneCh
Skrevet

Takk for svar. Ville det hatt noen betydning om vedkommende var avhengig av bil i jobben?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk for svar. Ville det hatt noen betydning om vedkommende var avhengig av bil i jobben?

Nei.

Skrevet

Absolutt ikke. At han kjører mye gjør bare en slik omgang med alkohol og bil verre.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Skrevet

Jeg ville anmeldt ham/henne. Tenk hvor dårlig samvittighet du sannsynligvis får hvis h*n kjører ned noen. Og det er da også andre ute om natta, ingen formidlende omstendighet.

Skrevet

Dette er ikke så lett, det kan jo f.eks være en god kamerat. Da skal det mye til for at jeg hadde anmeldt tror jeg. Men jeg hadde tatt en skikkelig prat med vedkommende og forlangt at det opphørte, jeg har veldig liten sans for dette.

Det har selvsagt ikke noe å bety at det skjer om natten, selv om sjangsene for skade andre er mindre enn om det skjer i rushtiden på dagen.

At han eventuelt er yrkessjåfør må han selv ta hensyn til.

Skrevet

I det humøret jeg er i nå; sannsynligvis. Eller jeg hadde punktert alle fire dekkene så han ikke fikk sjansen.

Til vanlig? Vet ikke. Ville sagt at han måtte la være, at jeg kom til å kontakte politiet hvis det ikke ble slutt på det.

Hvorfor skulle det være formildende å fyllekjøre om natta?

Skrevet

Jeg er en stooooor motstander av fyllekjøring. Hadde nok anmeldt det om det ikke var mulig å snakke personen til fornuft.

Jeg er den umulige som stjeler bilnøkler til folk som vil kjøre i fylla.

Skrevet

Hvis dette foregikk til stadighet ville jeg sagt i fra til politiet, ja. Det er ikke formildende at det skjer på natta - mange kjører på natta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...