Gå til innhold

Berlinerpoplene i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes de hadde fått til Bynesingene og Margido helt perfekt! Helt suverent! Var ikke like overbevist over danskene, men det kommer seg kanskje. I mitt hode er Erlend større og han andre (som jeg aldri klarer å huske navnet på) mindre i høyde, men trillende rund ja. Torunn var grei nok i forhold til skikkelsen i hodet mitt også.

Det tegner bra synes jeg og håper jeg husker å se resten av episodene også.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg synes Erlend og Krumme var de beste figurene jeg! De var akkurat sånn jeg hadde sett dem for meg og to herlige typer begge to. Var mer skuffet over leiligheten deres, den skulle vært mer eksklusiv.

Forøvrig var Tor litt anderledes enn han burde være synes jeg. Forøvrig synes jeg kontrastene kom godt frem i går, men ikke så godt som i boka deseverre.

Skrevet

Jeg synes Erlend og Krumme var de beste figurene jeg! De var akkurat sånn jeg hadde sett dem for meg og to herlige typer begge to. Var mer skuffet over leiligheten deres, den skulle vært mer eksklusiv.

Forøvrig var Tor litt anderledes enn han burde være synes jeg. Forøvrig synes jeg kontrastene kom godt frem i går, men ikke så godt som i boka deseverre.

Enig ang. leiligheten i Køben, den skulle vært enda mye mer eksklusiv og overdådig. :o)

Gjest Gurojenta
Skrevet

Enig ang. leiligheten i Køben, den skulle vært enda mye mer eksklusiv og overdådig. :o)

Ja, spesielt badet. Hvor var akvariet? Badet var jo knøtt lite...

Skrevet

Ja :-) Byneset var helt perfekt i mitt hode, Margido og Torunn var supre, men jeg trenger nok lengre tid på å venne meg til Erlend og Krumme, i mitt hodet er Erlend litt mer type Yngve Freiholt (Robert Stoltenberg), og Krumme skal da slett ikke ha langt hår!! og selvsagt skulle boligen deres vært atskillig mer glamorøs, det var den iallfall i bøkene.Men det blir iallfall spennende å følge serien.

Skrevet

Jeg holdt på å glemme hele episoden, satt og skravlet i telefonen med min mor. Merket at hun egetnlig ikke var i modus til å prate - og så plutselig sa hun: Skal ikke du se Berlinerpoplene?

Jeg slngte på røret og jumpet opp trappa i tre steg og heiv meg under ullteppet.

Det var akkurat slik jeg hadde tnekt meg det - særlig gamlefar, Tor og Torunn. Margido skulle helst vært høyere og tynnere, men greit nok. Erlend var OK, Krumme også, men leiligheten var nok anske lik min søsters, så det kjentes ikke så overdådig flott ut ;-) (altså - min søster har en fin leilighet, men ikke akkurat luksuriøs....)

Men jeg har et dilemma: Egentlig er jeg på trening mandag kveld - var hjemme i går pga et møte som varte til 2115.... Hmmmmmmmmmmmmmm!

Skrevet

Jeg holdt på å glemme hele episoden, satt og skravlet i telefonen med min mor. Merket at hun egetnlig ikke var i modus til å prate - og så plutselig sa hun: Skal ikke du se Berlinerpoplene?

Jeg slngte på røret og jumpet opp trappa i tre steg og heiv meg under ullteppet.

Det var akkurat slik jeg hadde tnekt meg det - særlig gamlefar, Tor og Torunn. Margido skulle helst vært høyere og tynnere, men greit nok. Erlend var OK, Krumme også, men leiligheten var nok anske lik min søsters, så det kjentes ikke så overdådig flott ut ;-) (altså - min søster har en fin leilighet, men ikke akkurat luksuriøs....)

Men jeg har et dilemma: Egentlig er jeg på trening mandag kveld - var hjemme i går pga et møte som varte til 2115.... Hmmmmmmmmmmmmmm!

Har du NRK3 (eller evt. video / DVD-opptaker) er det ikke noe problem:

http://www.nrk.no/programmer/sider/berlinerpoplene/

Skrevet

Hva er dette for noe? Hvilken kanal? Går jeg glipp av noe morsomt?

Skrevet

Hva er dette for noe? Hvilken kanal? Går jeg glipp av noe morsomt?

Om du går glipp av noe?????!!!!! Ja selvsagt - hvis du gjorde noe annet enn å se på nrk1 i går kveld ;-)

Vi snakker om filmatiseringen av Berlinerpoplene og Eremittkrepsen av Anne B. Ragde.

Veldig gode bøker - og etter min mening, veldig god serie :-)

Skrevet

Om du går glipp av noe?????!!!!! Ja selvsagt - hvis du gjorde noe annet enn å se på nrk1 i går kveld ;-)

Vi snakker om filmatiseringen av Berlinerpoplene og Eremittkrepsen av Anne B. Ragde.

Å, nei.. Jeg glemte det!! :(

Skrevet

Å, nei.. Jeg glemte det!! :(

Reprise på fredag på nrk3 :-)

Eller nett-tv - se labans link!

Skrevet

Hm..da vil jeg prøve å huske det neste uke. Tenker det går samtidig med 71grader nord kanskje. Hele familien ser tv da. Men vi har da et tv til, så jeg prøver å se det. Takk :)

Skrevet

Reprise på fredag på nrk3 :-)

Eller nett-tv - se labans link!

Takk, takk!! :)

Skrevet

Ja, det synes jeg også! :)

Skrevet

Margido var veldig bra, men jeg hengte meg litt opp i den nordlandske dialekta hans. ;)

Jeg synes serien startet litt treigt, men gleder meg veldig til fortsettelsen. :)

Skrevet

Det er første gang jeg ser en film, rett etter å ha lest boka.Var veldig spent på hvordan filmen ble i forhold til bildene jeg hadde dannet meg i hodet, og ble overrasket over hvor godt det stemte.Alt jeg så var samme bilder som jeg hadde dannet meg selv.

Ble nesten litt skremt, da jeg så gården og spesielt det kjøkkenet, som var helt prikk likt fantasibildet mitt.

Og leiligheten til Erlend, og hvordan han og samboeren så ut.

Morsomt å se film etter å ha lest boka.

Skrevet

Det er første gang jeg ser en film, rett etter å ha lest boka.Var veldig spent på hvordan filmen ble i forhold til bildene jeg hadde dannet meg i hodet, og ble overrasket over hvor godt det stemte.Alt jeg så var samme bilder som jeg hadde dannet meg selv.

Ble nesten litt skremt, da jeg så gården og spesielt det kjøkkenet, som var helt prikk likt fantasibildet mitt.

En annen ting som slo meg var hvor mye mer som egentlig kommer frem i boka enn i filmen, det er liksom mer i grove trekk i filmen, så jeg skjønner nå at det er bedre å lese bøker.

Der kommer jo tankene mye bedre frem

Skrevet

''Ble nesten litt skremt, da jeg så gården og spesielt det kjøkkenet, som var helt prikk likt fantasibildet mitt''

Gården var akkurat som den skulle være ja - hvordan huset og fjøset lå i forhold til hverandre og alt. :o)

Skrevet

Hm..da vil jeg prøve å huske det neste uke. Tenker det går samtidig med 71grader nord kanskje. Hele familien ser tv da. Men vi har da et tv til, så jeg prøver å se det. Takk :)

71 grader nord slutter når Berlinerpoplene begynner mener jeg å huske. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...