Gjest Silver Fairy Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Kjærlighet i koleraens tid - Gabriel García Márquez 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 To kill a mocking bird er en klassiker, den er et must! Tror norsk tittel er Drep ikke en sangfugl. Skrevet av Harper Lee. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg anbefaler dere å lese Peter Høegs bøker! Han har skrevet en fem-sju bøker, og de fleste er oversatt og finnes i paperback. En av de første bøkene, De få utvagte, er en god start på et klokt forfatterskap! Ellers ble jeg veldig grepet av Hanne-Vibeke Holsts trilogi om journalisten Therese Skårup, og om jeg skal slenge på et par enkeltbøker til syns jeg Skammen (Bergljot Hobæk- Haff) og Udødeligheten (Milan Kundera) var kloke og gode. Udødeligheten har jeg faktisk lest om og om igjen, og konkluderer alltid med at det er en fabelaktig bok! 0 Siter
Gjest bokgal Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred. En helt nydelig liten bok.Anbefales til alle, knallgode kritikker. Kjærlighetens alfabet av Nial Wlillams(kanskje feil skrevet fornavn) Også fantastisk bra. 0 Siter
multippel Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 "Historien om Pi" av Mankell "Søvnens hus" av Jonathan Coe "Gåten Shelling" (barne/ungdomsbok) Almond "klatrebaronen" Av Italo Calvino "Barndom" av Natalie Saurraute for å nevne noen 0 Siter
Gjest lett å ta feil Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 "Historien om Pi" av Mankell "Søvnens hus" av Jonathan Coe "Gåten Shelling" (barne/ungdomsbok) Almond "klatrebaronen" Av Italo Calvino "Barndom" av Natalie Saurraute for å nevne noen Historien om PI av Yann Martel. ) 0 Siter
birdie Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Mankells "Italienske sko" og "Tea Bag". Mahfouz' "Midaqq-smuget". Atwoods "Oryx og Crake". Martels "Historien om Pi". Nygårdshaugs "Mengele Zoo". Fredrikssons "Simon og Eiketrærne". Celines "Reise til nattens ende". Desais "Guruen i guavalunden". Roys "Guden for de små ting". Travens "Oksekjerren" (denne må du sannsynligvis på et antikvariat eller bibliotekets arkiv for å finne). Irvings "En bønn for Owen Meany" og "Enke for et år". Hiaasens "Hjemme verst". Brodins "Bedøvelse". Jacobsens "Seierherrene". Nessers "Carambole". Smiths "Hvite tenner". Alis "Brick Lane". 0 Siter
Lisabeth Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg liker aller best bøker som kan puttes i sekken "dokumentar". Åsne Seierstad, Tomm Kristiansen f.eks. . Eller "Stasiland" av Anna Funder. Sist leste bok var en dokumentar om en husløs narkoman i Oslo, "Hugo". Absolutt en lesbar bok. Drageløperen var forøvrig veldig bra, og en bok til ettertanke. Tusen strålende soler likeså. En morsom bok jeg leste i sommer: Mark Haddon "Noe til besvær". )) Sjelden jeg ler høyt når jeg leser, men denne var veldig morsom (hvis du liker engelsk humor) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 9. oktober 2007 Skrevet 9. oktober 2007 Det er jo som du skriver veldig individuellt hvilke bøker som faller i smak hos den enkelte, sjøl om eg ikkje er noen lese- hest så er det ihvertfall tre bøker eg ikkje kommer utenom og som eg mer enn gjerne anbefaler andre... Det er følgende bøker: "Lasso rundt fru Luna" av Agnar Mykle, "Fuglane" av Tarjei Vesaas og "Prosessen" av Franz Kafka. Veldig forskjellige bøker, men som alle har gjort ett sterkt og uutslettelig inntrykk på meg. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Haruki Murakami: Kafka på stranden 0 Siter
multippel Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Historien om PI av Yann Martel. ) Ja det har du rett i:-) Jeg tok bare feil av navnet....surrer med navn av og til:-) Men vet liksom hvem personer er utifra ansikt osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.