Gå til innhold

Smak ang .bøker

Anbefalte innlegg

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kjærlighet i koleraens tid - Gabriel García Márquez

Skrevet

To kill a mocking bird er en klassiker, den er et must! Tror norsk tittel er Drep ikke en sangfugl. Skrevet av Harper Lee.

Skrevet

Jeg anbefaler dere å lese Peter Høegs bøker! Han har skrevet en fem-sju bøker, og de fleste er oversatt og finnes i paperback. En av de første bøkene, De få utvagte, er en god start på et klokt forfatterskap!

Ellers ble jeg veldig grepet av Hanne-Vibeke Holsts trilogi om journalisten Therese Skårup, og om jeg skal slenge på et par enkeltbøker til syns jeg Skammen (Bergljot Hobæk- Haff) og Udødeligheten (Milan Kundera) var kloke og gode.

Udødeligheten har jeg faktisk lest om og om igjen, og konkluderer alltid med at det er en fabelaktig bok! :)

Skrevet

Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred. En helt nydelig liten bok.Anbefales til alle, knallgode kritikker.

Kjærlighetens alfabet av Nial Wlillams(kanskje feil skrevet fornavn) Også fantastisk bra.

Skrevet

"Historien om Pi" av Mankell

"Søvnens hus" av Jonathan Coe

"Gåten Shelling" (barne/ungdomsbok) Almond

"klatrebaronen" Av Italo Calvino

"Barndom" av Natalie Saurraute

for å nevne noen

Gjest lett å ta feil
Skrevet

"Historien om Pi" av Mankell

"Søvnens hus" av Jonathan Coe

"Gåten Shelling" (barne/ungdomsbok) Almond

"klatrebaronen" Av Italo Calvino

"Barndom" av Natalie Saurraute

for å nevne noen

Historien om PI av Yann Martel.

:o)

Skrevet

Mankells "Italienske sko" og "Tea Bag". Mahfouz' "Midaqq-smuget". Atwoods "Oryx og Crake". Martels "Historien om Pi". Nygårdshaugs "Mengele Zoo". Fredrikssons "Simon og Eiketrærne". Celines "Reise til nattens ende". Desais "Guruen i guavalunden". Roys "Guden for de små ting". Travens "Oksekjerren" (denne må du sannsynligvis på et antikvariat eller bibliotekets arkiv for å finne). Irvings "En bønn for Owen Meany" og "Enke for et år". Hiaasens "Hjemme verst". Brodins "Bedøvelse". Jacobsens "Seierherrene". Nessers "Carambole". Smiths "Hvite tenner". Alis "Brick Lane".

Skrevet

Jeg liker aller best bøker som kan puttes i sekken "dokumentar". Åsne Seierstad, Tomm Kristiansen f.eks. . Eller "Stasiland" av Anna Funder. Sist leste bok var en dokumentar om en husløs narkoman i Oslo, "Hugo". Absolutt en lesbar bok.

Drageløperen var forøvrig veldig bra, og en bok til ettertanke. Tusen strålende soler likeså.

En morsom bok jeg leste i sommer: Mark Haddon "Noe til besvær". :o)) Sjelden jeg ler høyt når jeg leser, men denne var veldig morsom (hvis du liker engelsk humor)

Skrevet

Det er jo som du skriver veldig individuellt hvilke bøker som

faller i smak hos den enkelte, sjøl om eg ikkje er noen lese-

hest så er det ihvertfall tre bøker eg ikkje kommer utenom

og som eg mer enn gjerne anbefaler andre...

Det er følgende bøker: "Lasso rundt fru Luna" av Agnar Mykle,

"Fuglane" av Tarjei Vesaas og "Prosessen" av Franz Kafka.

Veldig forskjellige bøker, men som alle har gjort ett sterkt og

uutslettelig inntrykk på meg.

Skrevet

Historien om PI av Yann Martel.

:o)

Ja det har du rett i:-) Jeg tok bare feil av navnet....surrer med navn av og til:-) Men vet liksom hvem personer er utifra ansikt osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...