Gå til innhold

Til dere som har/har hatt hund:-)

Anbefalte innlegg

Gjest Angela25
Skrevet

Jeg har en hannhund som blir 1 aar i november, en blandingsrase,paa str. med ei stor katte,eller litt storre.En kjempeherlig hund, med stor personlighet:-)

Naa har det seg slik at den har en oppforsel,som kanskje er normal, men som er merkelig. Tidligere likte han ikke aa bli dusjet. Han ulte aa bjeffet. Naa har det heldigvis roet seg, men naar vi da er ferdige, og jeg kommer frem med haanduken, blir han spennvill!! Han lekeknurrer, biter i haandduken, bjeffer, prover aa paare seg med den...Drar den over hele huset,opp i senga si, og saa ut igjen.Deretter gnir han seg mot den,og fortsetter leken til han er nesten torr.

Det samme er det med fuktig gress! Han "klikker",springer rundt om paa gresset som at det gjelder liv eller dod. Bjeffer,hopper, og legger seg ned,som at han er paa jakt. Gaar jeg mot han,hopper han opp som en kanin,lekebiter,og saa springer igjen. Slik er det til han er stupklar,eller jeg gaar bort...Da kommer han etter meg.

Ellers trenger han enormt med oppmerksomhet! Han kan ligge i senga si og puste tungt, lager slike sukk... Saa reiser han seg,gaar bort, og kommer tilbake med en sokk eller noe annet "ulovlig" som han finner. Da staar han der og ser paa meg, med noen klynk. Jeg reiser meg og sier "fy" eller "nei", og da springer han logrende bort,til jeg naar han igjen.

Han har det ogsaa med aa tomme soppelet utover gulvet. I gaar fant jeg eggeskall oppi senga hans som han hadde dratt med seg fra kjokkenet nedenunder. Han har ei seng i stua ogsaa, en slags minisofa. Der havner det ogsaa mye rart. Sokker og undertoy maa kjopes inn regelmessig hos oss.

Jeg gaar 3-4 turer med han hver dag med ca. 4-5 timers mellom rom. Han faar ogsaa mye kos og kjaerlighet, men likevel saa er han "slik". Han er kastrert ogsaa, til opplysning.

Ellers er han en veldig glad hund, som trenger mye trim og lek. Men kanskje gir jeg han ikke nok av dette,siden han oppforer seg slik? Har dere erfart noe lignende med deres hunder?

Skrevet

Må bare le litt til beskrivelsen din, for den kunne jeg skrevet under på. Har hund nå, og flere har det vært, og dette høres helt normalt ut. ;)

Gjest Angela25
Skrevet

Må bare le litt til beskrivelsen din, for den kunne jeg skrevet under på. Har hund nå, og flere har det vært, og dette høres helt normalt ut. ;)

Greit aa hore fra andre at denne oppforsel er normal:-) Men haaper det gir seg snart med denne sokke-undertoy odeleggingen....og tomming av soppel!!

Gjest melmøll
Skrevet

Greit aa hore fra andre at denne oppforsel er normal:-) Men haaper det gir seg snart med denne sokke-undertoy odeleggingen....og tomming av soppel!!

Kan dere ikke ha søppeldunken inni skapet, slik at han ikke kommer til? Og prøv å rydde unna småting og undertøy fra der han oppholder seg alene om dagen? Legg ut forskjellige leker til han i stedet.

Gjest melmøll
Skrevet

Det med badingen er helt normalt. Jeg tror de fleste hunder blir litt "gale" når de blir våte. Jeg orker ikke dusje vår hund så ofte fordi den nekter å riste seg på badet, men venter til han kommer i stua. Da rister han seg så det blir vått utover hele, og gnir seg inn i gulvteppet mens han knurrer. I tillegg til at badet, stua og jeg blir gjennomvåt, må jeg bruke fem håndklær og føner. Han blir helt spinnvill når han blir tørket også.

Gjest Angela25
Skrevet

Kan dere ikke ha søppeldunken inni skapet, slik at han ikke kommer til? Og prøv å rydde unna småting og undertøy fra der han oppholder seg alene om dagen? Legg ut forskjellige leker til han i stedet.

Vi har ikke plass til den inni skapet ser du,men den har lokk paa da,men det aapner han....

Leker hjelper ikke, og vi prover aa vaere forsiktige med aa slenge fra oss sokker ol. Men det hender....Han er en "farsk" og biter i disse kun fordi han vet at han ikke har lov:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...