Gå til innhold

Ordfører vil sole seg i konngelig glans;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om oppblåst type!! ;-)

Kristiansands ordfører har bedt slottet om en offisiell gaveoverrekkelse av bunad til prinsesse Ingrid Alexandra, med sørlandsk media til stede, men har fått beskjed fra slottet om at kronprinsparet får ange presanger og at man av hensynet til likebehandling kunne levere bunaden i porten på Slottet, Skaugum, eller sendte den i posten.

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article520582.ece

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg reagerte også negativt på den saken... Hva har ordføreren med bunaden å gjøre?

Men jeg synes kanskje at de som har sydd den kunne få overlevert den privat.

Gjest anna belinda
Skrevet

Jeg reagerte også negativt på den saken... Hva har ordføreren med bunaden å gjøre?

Men jeg synes kanskje at de som har sydd den kunne få overlevert den privat.

Jeg synes ikke det. Da kan jo i prinsippet hvem som helst få visitas ved å gi en spesielt fin og spennende gave. Det hadde nok utartet seg ja. Synes reaksjonen fra ordfører er litt smålatterlig og lite gjennomtenkt..

Skrevet

Hvis de kongelige skulle stille opp personlig og ta imot hver eneste gave de får, hadde de fått det travelt! Tøysete av ordføreren å gå ut i media med en sånn fillesak.

Skrevet

*hehe* For en dust!

Men alle som vil gi _meg_ gaver, skal få stikke innom på audiens ;o)

Skrevet

Tror dere misforstår litt, i og med at dette er en folkegave gitt av sørlandets befolkning til den lille prinsessen. Det er også en livsgave, prinsessen skal få Kristiansandsbunad for livet, siden hun har sine aner på sørlandet.

Men når det er sagt, så synes jeg også at ordføreren ble litt vel sytete i pressen, selv om jeg nok også hadde trodd at en folkegave fra en landsdel kunne overrekkes direkte.

Skrevet

Tror dere misforstår litt, i og med at dette er en folkegave gitt av sørlandets befolkning til den lille prinsessen. Det er også en livsgave, prinsessen skal få Kristiansandsbunad for livet, siden hun har sine aner på sørlandet.

Men når det er sagt, så synes jeg også at ordføreren ble litt vel sytete i pressen, selv om jeg nok også hadde trodd at en folkegave fra en landsdel kunne overrekkes direkte.

Men det er da sikkert drøssevis av folkegaver fra histen og pisten også. Ser ikke noen grunn til å spesialbehandle i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...