Gå til innhold

Feite mennesker hyggeligere enn andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det oppfatningen at feite mennesker ofte er mye hyggeligere enn andre. Særlig de store tjukke kantinedamene smiler alltid så godt. Hvorfor er det slik? Har feite mennesker innsett at de ikke kan forvente seg bedre, og derfor har en mer optimistisk hverdag enn de andre normale?

Gjest anna belinda
Skrevet

Hva mener du med å forvente seg bedre?

Noen mennesker med overvekt føler muligens de må kompensere for vekten sin ved å være ekstra hyggelig og imøtekommende. Det er bevist at vi dessverre reagerer mer positivt på det vi opplever som mest akseptabelt i tiden, slank, pen osv. Jeg sier dessverre fordi dette ikke er noe godt tegn for menneskeheten.

Skrevet

He he.. Går du rundt i div. kantiner og forsker på saken?

Skrevet

Noen er skapt for å være slanke og sure, og noen er skapt for å være rund og blid. Heldigvis så har disse også det motsatte. Det har i alle tider vært fyldige smilende damer, og jeg mener faktisk at det skal være det. At de smiler håper jeg betyr at de har det bra. De smiler med hele seg, altså også glimt i øyene.

''Har feite mennesker innsett at de ikke kan forvente seg bedre, og derfor har en mer optimistisk hverdag enn de andre normale?''

Jeg håper du bare formulerte deg feil, for du mener vel ikke at de feite er unormale??

Skrevet

Noen er skapt for å være slanke og sure, og noen er skapt for å være rund og blid. Heldigvis så har disse også det motsatte. Det har i alle tider vært fyldige smilende damer, og jeg mener faktisk at det skal være det. At de smiler håper jeg betyr at de har det bra. De smiler med hele seg, altså også glimt i øyene.

''Har feite mennesker innsett at de ikke kan forvente seg bedre, og derfor har en mer optimistisk hverdag enn de andre normale?''

Jeg håper du bare formulerte deg feil, for du mener vel ikke at de feite er unormale??

Jeg har ikke noe i mot feite mennesker, men jeg mener bestemt at det ikke er normalt å være sykelig overvektig. Det innrømmer jeg glatt.

Gjest ikke kall de feit
Skrevet

ikke si feite mennesker da....kan du ikke si overvektige?

jeg selv veier nok mere nå enn for 20 år siden men tror ikke jeg var mindre hyggelig da

The Phantom Blot
Skrevet

Nei jeg tror det heller har med forventningen at tjukke mennesker er hyggeligere enn andre. Man forventer at de skal være det, og da husker man bedre de som svarer til forventningen (eller stereotypien).

Akkurat som pene blondiner må være dumme. For det går jo ikke an å å være begge deler, både tjukk og kjip, eller pen og smart!

Skrevet

Forvente seg bedre???? herregud det for noe å si da??

Gjest oslokjekk
Skrevet

Nei jeg tror det heller har med forventningen at tjukke mennesker er hyggeligere enn andre. Man forventer at de skal være det, og da husker man bedre de som svarer til forventningen (eller stereotypien).

Akkurat som pene blondiner må være dumme. For det går jo ikke an å å være begge deler, både tjukk og kjip, eller pen og smart!

Mens vi snakker om blondiner: Jeg må dessverre si at jeg aldri har møtt en smart blondine. Det har noe med høne eller egget å gjøre. Hvem kom først, blondina eller IQ? Snart blir verden styrt av May-Britt Andersen eller Vidar Lønn Arnesen. Like sannsynlig.

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot feite mennesker, men jeg mener bestemt at det ikke er normalt å være sykelig overvektig. Det innrømmer jeg glatt.

Vel, du skrev ikke noe om sykelig overvekt, bare feite mennesker. Men jeg forstår hva du tenker.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Hva mener du med å forvente seg bedre?

Noen mennesker med overvekt føler muligens de må kompensere for vekten sin ved å være ekstra hyggelig og imøtekommende. Det er bevist at vi dessverre reagerer mer positivt på det vi opplever som mest akseptabelt i tiden, slank, pen osv. Jeg sier dessverre fordi dette ikke er noe godt tegn for menneskeheten.

Hehe...fint nick du har!

Gjest exanna belinda
Skrevet

Hehe...fint nick du har!

Ok. Visste ikke at det var noen som brukte det. Overrekker det hermed tilbake til deg:O)

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Ok. Visste ikke at det var noen som brukte det. Overrekker det hermed tilbake til deg:O)

Anna Belinda har egentlig avgått ved døden. Slutta å bruke nicket fordi det er en som kaller seg annalovinda her også. Var bare litt pussig at du kom på samme nicket. Jeg bruker det ikke lenger, så du må gjerne bruke det.

Gjest exanna belinda
Skrevet

Anna Belinda har egentlig avgått ved døden. Slutta å bruke nicket fordi det er en som kaller seg annalovinda her også. Var bare litt pussig at du kom på samme nicket. Jeg bruker det ikke lenger, så du må gjerne bruke det.

vel, jeg kan jo finne på å skrive mye rart vettu. Og det vil jeg ikke belemre deg med:o) Men takk for tilbudet.

Gjest læraren
Skrevet

Når jeg leser slike innlegg, kan jeg ikke annet enn å undres over hvem avsenderen er som person. Synes du rett og slett formulerer deg på en uanstendig og umoden måte. Jeg håper for din del at du ikke har passert 16 år. Samtidig synes jeg synd på alle dagens unge, som må vokse opp i et overfladisk og hardt samfunn.

Gjest slankogblid
Skrevet

Jeg har ikke den oppfatningen at "feite mennesker", for og bruke dine ord, er noe blidere og hyggeligere enn andre :)

Må le litt :)

Skrevet

det er ikke min erfaring, har ikke merket de er noe spes. hyggelige enn andre nei:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...