Gå til innhold

Hva har du i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Her i huset blir jeg kritisert for at kjøleskapet vårt alltid er så tomt!!

Hva slags type pålegg har dere f eks? Er så lite fristende å åpne kjøleskapet vårt...:o)

Skrevet

I dag har jeg i kjøleskapet: Gulost, kalkunfalukorv, agurk, makrell i tomat, majones og kaviar. Ja, også noe syltetøy og et glass gammel sursild som jeg skal kaste.

Gjest litt forskjellig
Skrevet

Det er ikke så mye der nå. Vi har skummet kulturmelk, melk, cola zero, brunost, fårepølse, kaviar, majones, tran, sana sol, middagsrester, ketchup, sennep, en pakke revet gulost, noen bokser øl, prim, eplesyltetøy.

Skrevet

Av pålegg har vi fortiden:

Hjemmelaget jordbærsyltetøy

Hjemmelaget tyttebærsyltetøy

Gulost

Brunost

Leverpostei

Tunfisk på tube

Prim

Servelat

Smøreost på tube (tror det var den goudaosten)

Paprika

Tomat

Agurk

Skrevet

Agurk, tomat, gulrøtter, appelsiner, sitroner, epler og naturell yoghurt. Av pålegg har jeg italiensk salat, appelsinskinke, provenceskinke, jegerfilet, ost, vita leverpostei, peanøttsmør og appelsinmarmelade. Av drikke har jeg rosa grapefrukt juice, eplejuice, biola, lett sjokomelk og skummet melk. Det er vel stort sett det. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

I kjøleskapet vårt har vi dette av pålegg nå for tida:

Brunost, gulost, salami, leverpostei, tomatsild, makrell i tomat, hjemmelaget syltetøy, kalkun skinke, kalkun falukorv, kaviar, laks og majones (tube), agurk og paprika.

Skrevet

I dag har jeg i kjøleskapet: Gulost, kalkunfalukorv, agurk, makrell i tomat, majones og kaviar. Ja, også noe syltetøy og et glass gammel sursild som jeg skal kaste.

Er mye annet der inne også altså, men dette er hva vi har av pålegg i dag! :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ost er alltid i kjøleskapet.

Spekeskinke, servelatpølse, fårepølse. Løvtynn baguettskinke noen ganger, noen ganger pepperskinke, noen ganger kalkunpålegg. Alt etter hva jeg har lyst på.

Brunost, diverse typer syltetøy, philadelpiaost av en eller annen variant. Majones, aoili. Agurk, paprika, salat, tomater.

Brieost noen ganger. Pillet reker innimellom.

Jeg prøver og variere litt, ellers blir jeg bare lei.

Gjest Vekten87
Skrevet

hos oss er det ikke så mye faktisk.. vi er bare to og han er veldig "flink" å kjøpe seg mat i farten...

det er:

brunost

smør

hvitost

skinke

jordbærsyltetøy

masse youghurt, jeg er helt gal etter det :)

melk

vann

saft flasker

og litt forskjellig små plukk som brukes til matlaging osv..

er ikke vitsi å ha for mye heller, senest i går hev jeg en pakke med skinke. gjor det samme for noen dager siden... er bedre å kjøpe litt og litt. etter forbruk...

Gjest litt forskjellig
Skrevet

Vi har alltid yoghurt forresten.

Skrevet

Ikke så mye fancy her, men vi har alltid to-tre slag syltetøy, grov leverpostei, Stabburets leverpostei til den matsære 8-åringen, bostonagurk/agurkmix, tunfisk, brunost, hvitost, prim, peanøttsmør, tubeost, makrell i tomat. I tillegg har vi ulikt grønt til garnityr (tomat, soltørket tomat, jalapeños, sukkererter, agurk, paprika, avocado, isbergsalat - sjeldent alt dette på en gang, men et par-tre av dem i alle fall), og en eller to typer kjøttpålegg.

Savner Kavlis fiskepåleggserie "Havbris"..!

Har også ulike typer yoghurt, Danonino, melk og juice.

Gjest BareAnna
Skrevet

Hele innholdet i mitt kjøleskap:

Norwegia,

Kokt skinke,

Solo,

Coca Cola,

Ketsjup,

Noen øl,

En flaske hvitvin,

3 flasker baccardi,

En halv løk.

Gjest annlovinda
Skrevet

Ikke så mye fancy her, men vi har alltid to-tre slag syltetøy, grov leverpostei, Stabburets leverpostei til den matsære 8-åringen, bostonagurk/agurkmix, tunfisk, brunost, hvitost, prim, peanøttsmør, tubeost, makrell i tomat. I tillegg har vi ulikt grønt til garnityr (tomat, soltørket tomat, jalapeños, sukkererter, agurk, paprika, avocado, isbergsalat - sjeldent alt dette på en gang, men et par-tre av dem i alle fall), og en eller to typer kjøttpålegg.

Savner Kavlis fiskepåleggserie "Havbris"..!

Har også ulike typer yoghurt, Danonino, melk og juice.

Savner også havbris, spesielt den med tunfis med sitron og pepper.

Skrevet

Savner også havbris, spesielt den med tunfis med sitron og pepper.

Jaaaa... Hva skjedde med havbris?

Gjest ble sulten nå
Skrevet

Hmm, ble sulten nå som jeg tenkte på mat.

Pr. idag har jeg vel følgende:

Aubergine

mini-squash

Youghurt naturell

Grønn & Oransje paprika

Hermetikkboker med kikerter og favabønne og flådde tomater

en stor bunt bladpersille

Tahini sause

grønne oliven

fetaost

greddost

sitroner

tomater

agurk

Div. glass curry paste, tandoori paste

blomkål

poteter

ketchup

creme fraishe

sylteagurker

sylta neper

pinjekjerner

Tror jeg har fått det med meste nå

Skrevet

Sennep, ketchup, farris, gulerøtter, minimais, hermetiske pærer,

oliven, yoghurt, agurk, tomat, rød paprika, ekstra lett melk, kokt

skinke, vossafår, dansk salami, tran, majones (utgått på dato) og

tran.

+ sikkert rundt 100 filmer til diverse fotoapparat.

Skrevet

Hmm, får tenke kjapt gjennom kjøleskapet, så kanskje jeg kommer på hva jeg bør handle på vei hjem.

Det er poteter, gullerøtter, en liten pose rødløk og en pose vanlig løk, purre, selleri og isbergsalat

Av pålegg er det singelpakninger av leverpostei, gulost, brunost, reker, makrell i tomat, en pakke kokt skinke og salami.

Det er majones, fransk dressing, hamburgerdressing, ketchup, sennep, en eller annen einerbærgreie som vi fikk i en julepakke, og remulade.

Av drikke er det eplejuice, skummet melk og pepsi max, muligens et par bokser CB øl, om jeg er heldig..

Hmm.. må huske å kjøpe appelsinjuice..

Skrevet

Pålegg: Ost, skinkeost, Vita lett margarin, Vita leverpostei, blåbærsyltetøy uten sukker og makrell i tomat.

Drikke: Alt for my cola light, ekstra lett melk (utgått på dato, må kastes), eplejuice.

Grønnsaker: Løk, agurk (to, faktisk), tomater (de skal ikke være i kjøleskapet... gått litt fort i svingene her), paprika og gulrøtter.

Ellers: Tomatpure, sennep, ketchup.

Skrevet

Leverpostei. kalkunpålegg,gulost,2 typer syltetøy, salami, kryddersalami,skinkeost,makrell i tomat,melk,smør,majones,egg,dressing,pizzasaus,pølser,paprika,agurk,løk,3pærecider og ei flaske baileys. Ei kremflaske...ja det var vel alt jeg husker i farta.

Men lite av det frister meg, så i dag vil jeg kjøpe eggsalat, det er så godt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...