Gå til innhold

Om hans venner.... de må bli mine?

Anbefalte innlegg

Gjest Spankulere spekulere
Skrevet

Hei alle kloke hoder som svarer meg.

Nå er det slik at jeg skal flytte sammen med kjæresten min som er veldig snill og god. Det er ikke få mil jeg må flytte på meg, og naturlig nok engster det meg når jeg tenker på hvordan hans venner er. For de bør jo bli mine også? hmm..

En av hans nærmeste kamerater bruker han å dra på hjortejakt osv sammen med. Det er greit nok. Men en gang fortalte kjæresten min at kameraten hans var blitt så frustrert over at det ikke kom noe større dyr, så da begynte han å plaffe småspurv og ekorn som kom forbi. Hallo? Er det jeg som er overfølsom eller. Er ikke det tegn på noe som er litt ukobla i hodet?

Det er ikke lett dette her altså. Det er "skummelt" å flytte så langt og så kanskje ikke komme over ens med alle vennene hans. For jeg kan jo sikkert være litt sær jeg også ;-)

Har dere noen gode råd?? Det er deilig med andre sine tanker og innspill

Skrevet

Du trenger da ikke å innvolvere deg all verden i hans venner, hvis du ikke vil det av en eller annen grunn. Men oppfør deg normalt og la han få lov til å ha sine venner uten at du skal ødelegge for han. Respekter vennene hans, selv om du ikke skulle like dem all verden.

Ikke lag noe mer problem ut av dette enn hva det er.

Skrevet

Du trenger ikke bli nær venn med alle vennene hans. Jeg og samboeren har en del venner som er felles (men som opprinnelig var venner av en av oss), og en del venner vi har "hver for oss", som vi oftest møter uten at den andre er med.

Når du flytter så langt bort fra ditt eget nettverk, så er det lurt å prøve å bygge opp et nytt nettverk på det nye stedet som ikke bare består av hans vennekrets. Det er fint å kunne tilbringe litt tid fra hverandre også iblant. Det blir fort slitsomt for et forhold om du alltid "må være med" eller sitte hjemme alene når han treffer sine venner, fordi du ikke har noe eget liv, eller at du alltid er hjemme når han er hjemme slik at han aldri får ha huset for seg selv en kveld. Men folk er jo forskjellige, så dere får finne ut hva som passer for dere :)

Skrevet

Når det gjelder venner av ens kjære, så bør man strekke seg langt for å prøve å like dem synes jeg. Etterhvert når dere blir kjent så kan du si hva du mener om det med skyting av smådyr mm. Ligg lavt i starten til du blir kjent med dem tror jeg...

Skrevet

Du kommer nok til å få egne venner etterhvert :)

Kan jo hende kompisene har en dame det er tak i og som er morsom og god å ha som venn.

Men det er da ingen garranti for at du liker vennene hans!

Gjest Elextra
Skrevet

Hans venner blir vel en del av din nye omgangskrets, men alle hans venner behøver ikke bli dine venner. Antakelig treffer du enkelte du liker bedre enn andre, og som du naturlig søker mer kontakt med. Kanskje får enkelte av kompisene en kjæreste du liker, så får du kanskje en venninne også.

Min mann og jeg har ulike venner og i en del tilfeller krysser linjene seg, slik at hans venner (og evt. deres kjærester) også er mine venner og vice versa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...