Gjest Pulsen Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei! Jeg er 70 år,og har trent rimelig inntil for 6 år siden, da jeg ble kreftoperert. Etter en aktiv periode i ungdomsårene, med boksing og roing, har jeg fristet tilværelsen på ergometersykkel og også trening med vekter. Siden St.Hans har jeg brukt skritteller og har tilbakelagt ca. 600 km med steglengde 80 cm. 10000 skritt om dagen blir litt ensformig, så et par dager i uken blir det kortere. Turer under 10000 skritt registrerer jeg ikke. "Bare" gåturer har begynt å tære på motivasjonen, men jeg ønsker å begrense forfallet mest mulig med en kombinasjon med vekter. Nå er jeg i gang med vekttrening, og har fått et opplegg å følge. Har dere noen indikasjoner på hvor høy pulsfrekvens jeg bør ligge på for å få utbytte av treningen? Hvilepulsen før jeg står opp om morgenen ligger på ca. 68. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du tar opp noen viktige poeng når det gjelder "seniortrening". Vi vet endel ting som er forsknings-dokumentert. Dette er bl.a.: jo mer allsidig treningen er, jo større sjangse er det for at vi fortsetter. Treningen bør være lystbetont og gjerne i en sosial sammenheng (med andre). Styrketrening er like viktig som utholdenhetstrening. Dette uten at vi tenker så mye på pulsnivået. Styrketrening virker ikke bare slik at vi blir muskulært sterkere men er også gunstig for kondisjon og andre helsegevinster. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.