Gjest lurer litt idag Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg jobber 30 %, men klarer i perioder å jobbe 50% og søkte derfor om 50% midlertidig ufør. Idag kom svaret og da har jeg fått innvilget 70%. Virker det rart å ta kontakt med saksbehandler om dette ? Er det rart å be om 20 % mindre? Jeg ønsker jo å jobbe og i perioder klarer jeg mer enn stillingen min, men vet ikke om de syntes det er rart å be om redusert. Søkte om 50 % og presierte i søknaden at jeg klarer opp til 50 % i perioder, men nå blir jeg jo tatt fra den muligheten. Håper noen kan komme med noen klare tanker idag, for hos meg er det bare rot nå. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Tror de blir bare glade for at du ber om mindre : ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg tror at du har lov til å jobbe mere, det er jo bare positivt. Og du vet jo at det bare er i korte perioder du klarer mere Jeg ville latt det stå 70%. Det går fint an å spørre legen din om dette. 0 Siter
Gjest ut i jobb Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Nei slik jeg har forstått det kan du be om en mindre uførepensjon om du vil. Det fikk i hvertfall jeg beskjed om når jeg ble 100% midlertidig uføretrygdet. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Tror de blir bare glade for at du ber om mindre : ) Da jeg søkte om 50% ble jeg også innvilget 70%. Det kommer an på hvor mye du vil tjene sa saksbehandler. Jobben min var en 35% stilling, ble aldri trukket noe. Dette er noen år siden. Sjekk hvor mye du KAN tjene om du tar i mot 70%. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Tror de blir bare glade for at du ber om mindre : ) Unnskyld, mitt innlegg kom feil, skulle vært til starter av innlegg. 0 Siter
fineline Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Du kan jobbe 50% i perioder selvom du mottar 70% uføretrygd. Bare sjekk grensen for hvor mye du kan jobbe. Spør legen din og trygdekontoret. 0 Siter
vintermor Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Da jeg søkte om 50% ble jeg også innvilget 70%. Det kommer an på hvor mye du vil tjene sa saksbehandler. Jobben min var en 35% stilling, ble aldri trukket noe. Dette er noen år siden. Sjekk hvor mye du KAN tjene om du tar i mot 70%. Takk for svaret. Har ringt Nav i dag og de skulle ringe meg opp i morgen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.