Gå til innhold

Midlertidig ufør

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt idag
Skrevet

Jeg jobber 30 %, men klarer i perioder å jobbe 50% og søkte derfor om 50% midlertidig ufør. Idag kom svaret og da har jeg fått innvilget 70%. Virker det rart å ta kontakt med saksbehandler om dette ? Er det rart å be om 20 % mindre? Jeg ønsker jo å jobbe og i perioder klarer jeg mer enn stillingen min, men vet ikke om de syntes det er rart å be om redusert. Søkte om 50 % og presierte i søknaden at jeg klarer opp til 50 % i perioder, men nå blir jeg jo tatt fra den muligheten.

Håper noen kan komme med noen klare tanker idag, for hos meg er det bare rot nå.

Gjest D*lilith
Skrevet

Tror de blir bare glade for at du ber om mindre : )

Skrevet

Jeg tror at du har lov til å jobbe mere, det er jo bare positivt. Og du vet jo at det bare er i korte perioder du klarer mere Jeg ville latt det stå 70%. Det går fint an å spørre legen din om dette.

Gjest ut i jobb
Skrevet

Nei slik jeg har forstått det kan du be om en mindre uførepensjon om du vil. Det fikk i hvertfall jeg beskjed om når jeg ble 100% midlertidig uføretrygdet.

Skrevet

Da jeg søkte om 50% ble jeg også innvilget 70%. Det kommer an på hvor mye du vil tjene sa saksbehandler. Jobben min var en 35% stilling, ble aldri trukket noe. Dette er noen år siden. Sjekk hvor mye du KAN tjene om du tar i mot 70%.

Skrevet

Unnskyld, mitt innlegg kom feil, skulle vært til starter av innlegg.

Skrevet

Du kan jobbe 50% i perioder selvom du mottar 70% uføretrygd. Bare sjekk grensen for hvor mye du kan jobbe. Spør legen din og trygdekontoret.

Skrevet

Da jeg søkte om 50% ble jeg også innvilget 70%. Det kommer an på hvor mye du vil tjene sa saksbehandler. Jobben min var en 35% stilling, ble aldri trukket noe. Dette er noen år siden. Sjekk hvor mye du KAN tjene om du tar i mot 70%.

Takk for svaret. Har ringt Nav i dag og de skulle ringe meg opp i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...