Gjest (Anonymous) Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Kan man legge på seg hvis man spiser mye frukt? Jeg kan spise opptil 7-8 frukter i løpet av en dag, ofte mellom måltider og sånn. Jeg spiser også en del bær, bærdesserter o.l. Kan det bli FOR mye av det gode? Har ellers et normalt sunt kosthold, men beveger meg ikke så altfor mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ima Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 Hvis du spiser frukt og bær istedet for sjokolade eller annet snop, vil jeg definitivt si det er positivt! Bærdesserter som inneholder sukker og kanskje fett (fløte?) vil jeg derimot være mer forsiktig med. Frukt inneholder jo karbohydrater som du kan legge på deg av, som av all annen mat. Men du må spise svært mye for at det skal bli like usunt som godteri o.l.! Hvis du vil være sikker, kunne du jo bytte ut noe av frukten med "knaskegrønnsaker" (skrelt og oppskåret). Men hvis du forøvrig spiser sunt og er fornøyd med kroppen, ville jeg ikke egentlig bekymre meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Hei Generelt sett er frukt og bær lite energirike. Derfor kan man kan spise mye av disse matvarene uten å legge på seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.