Bravo November Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hvordan benevner dere en overvektig person - altså i beskrivende ordelag? Jeg reagerte på en venninnes omtale av en kollega her om dagen - iflg. henne var denne personen DRITFEIT... Synes dere det var en fin benevnelse? Jeg kunne aldri drømme om å kalle noen for det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotus78 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Eller "Så kom den smellfeite dundra inn døra" med en tone av hate eller avsky i stemmen. Hvorfor i alle dager må man si slikt om folk. Kan man ikke prate til eller om folk uten å såre, men det sier mer om folk som prater slik enn den overvektige. Bare så synd at det er forbudt føle at man er verdt noe når man har en del kilo for mye, da er man pålagt å hate seg selv og kroppen sin. Skulle ønske at folk greide å heve seg over slike kommentarer og ikke la det gå innpå seg, for det sier mer om det mennesket som føler behov for å rakke ned og kalle folk leie ting. Jeg har et uttrykk som har hjulpet meg i hverdagens kamp mot kiloene og takle velmenende råd og kommentarer. "Uvitenhet skal man ikke la gå innpå seg". Det har hjulpet meg mye og holder motet mitt oppe når jeg får kommentarer og råd som jeg har mer greie på enn den som gir rådet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkaka Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 her i trondheim bruker vi benevnelsen "ei ganske stor ei" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Selvfølgelig er ikke dritfeit en fin benevnelse. Hadde vært interessant å vite hva du ville sagt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bravo November Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 Selvfølgelig er ikke dritfeit en fin benevnelse. Hadde vært interessant å vite hva du ville sagt? Hvis det at personen var overvektig var viktig for historien (noe det ikke var i dette tilfellet!) ville jeg sagt stor eller overvektig. Er det noen som bruker mer positivt ladde adjektiver jeg ikke har hørt? Kan vel variere med dialekt etc. ref. Trondheim her ) Hilsen ei stor og god ei... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.