Gå til innhold

Nedlatende holdning til at man trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo begynt å trene litt det siste halve året, men bortsett fra her inne og til kjæresten min, så løper jeg ikke akkurat rundt og skryter av det. Alikevel opplever jeg innimellom om det nevnes eller om jeg viser meg i treningstøy at jeg får kommentarer som:"Se på hun da, så sprek du da!" eller "Skal du ut og løpe nå igjen?" i en noe nedlatende tone.

Jeg gidder jo ikke ta meg nær av det for jeg antar at det bare bunner i misunnelse, at vedkommende selv ønsler at h*n var like sprek, men hva er vitsen? Jeg forstyrrer da ingen om jeg løper noen km i marka og ikke trøkker jeg treningsresultatene mine i trynet på hvermannsen heller! Bare på sjølskrytforumet her inne da (vetkmestring). ;o)

Skrevet

Kanskje det er noe du innbiller deg?

Forøvrig skjønner jeg jo at du får skrytt fra deg her inne...*s*

Jeg opplever kun støtte fra omgivelsene på at jeg trener (muligens med unntak av hun som ikke vil til tannlegen dah...)

Skrevet

Jeg opplever kun støtte fra omgivelsene på at jeg trener (muligens med unntak av hun som ikke vil til tannlegen dah...)

Bah. :P

Skrevet

Neida, for jeg opplevde det senest i dag. :o)

Skrevet

Neida, for jeg opplevde det senest i dag. :o)

Tror i allefall ikke det er så vanlig - eller kanskje er det vanlig i din omgangskrets og ikke i min :-)

Gjest merkelig synes jeg
Skrevet

Synes dette er merkelig. Løpende mennesker ser du overalt. Jeg hadde ikke gjort noe annet hvis jeg hadde vært misunnelig på dem alle sammen.

Forsåvidt så ønsker jeg meg innimellom at jeg var så sprek siden jeg ikke har noen muligheter til å løpe, men jeg innrømmer at jeg kunne vært flinkere til å gå turer.

Skrevet

Det har jeg også opplevd. Kusina mi sa at jeg var gal da jeg skulle ut på joggetur. Det er bare ren misunnelse. De skulle ønske at de var like spreke selv. Du er kjempeflink og kjempesprek, Lillemus! :)

Skrevet

Det har jeg også opplevd. Kusina mi sa at jeg var gal da jeg skulle ut på joggetur. Det er bare ren misunnelse. De skulle ønske at de var like spreke selv. Du er kjempeflink og kjempesprek, Lillemus! :)

De gangene jeg har hørt slike kommentarer, har det alltid vært opplagt at de som har sagt det ikke har ment å være negative.

Jeg gikk svært mye på ski forrige vinter. En del av vennene mine sa at jeg "var blitt helt sprø", men jeg tolket det alltid som en humoristisk måte å gi anerkjennelse på.

Jeg blir alltid litt overrasket over at noen tydeligvis kommer med negative kommentarer umotivert.

Skrevet

Tror du liker å høre det jeg :P:)

Nei, jeg synes det er trivelig om de kommenterer at jeg trener, men jeg synes ikke de trenger å ha den litt nedlatende, negative tonen i stemmen.

Skrevet

Det er jo noen av mine venner som fleiper med det og det er helt greit - det er bare moro. :o) Men det er ikke alltid jeg tolker det som annet enn meisunnelse, men da er det ikke fra min nærmeste venner nei.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Neste gang spør du om de vil være med!

Skrevet

Neste gang spør du om de vil være med!

Jeg tror sannelig jeg må gjøre det gitt! :o) Jeg har begynte å svare med glad stemme noe sånt som:"Ja, det skal jeg, det er så godt å kjenne at kroppen fungerer!" :o)

Skrevet

Ikke bry deg om det - jeg opplever også sånt.

Forøvrig er det en god egenskap å skryte av seg selv i visse fora, og ikke overalt :D

Jeg har by the way en nabo som alltid bruker overdimensjonerte ord om hvert et skritt som er tatt, og hver en post av husarbeidet som er unnagjort, whatever - sånt er megaslitsomt. Men det verste er at hun _ikke_ skjønner at vi andre faktisk gjør akkurat det samme som henne i løpet av ei uke - forskjellen er bare at jeg f.eks. ikke har behov for å fortelle hver en dagligdags detalj til alle jeg møter på min vei. Hun bruker hele verden som selvskrytefora, og kjeften hennes er jevnt over i full drift..*ør av pjattet hennes*

Have a nice joggetur!

Skrevet

Jeg tror kanskje mange som begynner å jogge blir litt sånn "å, det er så fantastisk å trene! Jeg føler meg SÅ bra etterpå! Skjønner ikke hvorfor alle ikke gjør det!" Og slikt tror jeg virker noe irriterende på omgivelsene... Jeg vet akkurat hvor godt det føles, men mange som av forskjellige grunner ikke kommer seg ut, blir provosert over at løping kan redde verden... Med en gang man begynner å jogge blir man lit fanatisk, nemlig, og man vil gjerne at alle skal få det like bra som en selv!

mvh halvmaratondebuterende

Skrevet

Folk er bare misunnelig, og de får ekstra dårlig samvittighet av å se folk i treningstøy. Stå på, jeg er sikker på at du for alltid vil fortsett å trene. En trenger ikke å være helsefreak for å jogge/trene på Elexia e.l. ett par ganger i uken. Som du selv sier, en føler seg faktisk mye bedre etter litt bevegelse, og så smaker det enda bedre med potetgull og rødvin i helgene.

Skrevet

Jeg tror kanskje mange som begynner å jogge blir litt sånn "å, det er så fantastisk å trene! Jeg føler meg SÅ bra etterpå! Skjønner ikke hvorfor alle ikke gjør det!" Og slikt tror jeg virker noe irriterende på omgivelsene... Jeg vet akkurat hvor godt det føles, men mange som av forskjellige grunner ikke kommer seg ut, blir provosert over at løping kan redde verden... Med en gang man begynner å jogge blir man lit fanatisk, nemlig, og man vil gjerne at alle skal få det like bra som en selv!

mvh halvmaratondebuterende

Men jeg skryter jo _aldri_ av treningen min på jobb, jeg snakker ikke om det engang, annet enn om de andre spør eller kommenterer at jeg skifter til treningstøy. Så ikke vet jeg...

Skrevet

Folk er bare misunnelig, og de får ekstra dårlig samvittighet av å se folk i treningstøy. Stå på, jeg er sikker på at du for alltid vil fortsett å trene. En trenger ikke å være helsefreak for å jogge/trene på Elexia e.l. ett par ganger i uken. Som du selv sier, en føler seg faktisk mye bedre etter litt bevegelse, og så smaker det enda bedre med potetgull og rødvin i helgene.

''Stå på, jeg er sikker på at du for alltid vil fortsett å trene"

*Hihi* Jeg trener i alle fall 2-4 ganger i uka nå, jogging / styrke / ergometersykkel og det er kjempegøy. :o) Ekstra artig er det at min kjære tydeligvis har innsett at jeg har fått en dille som ikke går over med det første og har slengt seg med han også! Første gangen han var med meg ut og jogget sist han var hjemme føltes det riktignok som om han var mest i veien, men gangen etterpå så var det bare koselig at han var med. :o) Og etter det han sier så høres det ut til at han vil fortsette å være med meg og det er kjempekoselig synes jeg.

Skrevet

Jeg tenker at du må ha en usedvanlig sedat (eller kanskje sneversynt?) omgangskrets :o)

Ingen jeg kjenner ville gidde å kommentere noe slikt, muligens unntatt hvis det var snakk om noen som hadde tilbrakt alle år sittende på ræva, for så å bli fanatisk opptatt av å trene (av typen blæsje med treningstøy i alle situasjoner, snakke om trening hele tida osv)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...