Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tråkket over skikkelig for 14 dager siden. går bra å løpe litt nå, når jeg teiper ankelen, selv om jeg kjenner det murrer litt i kveld etter å ha vært på trening i går.

Men jeg skal trene opp foten/ beinet fremover, ved blant annet å stå på ett bein i 3x10 minutter daglig... Jeg klarer ikke mer enn 1-2 min om gangen jeg, er det riktig at man skal klare å stå i ti minutter om gangen etterhvert?? Eller er det bra nok å stå litt om gangen slik at det kanskje tilsammen blir 30 min i løpet av dagen?

Det svir skikkelig i musklene i hele beinet når jeg står sånn gitt, er støl helt opp i gluteusen av å stå på ett bein jeg :-)

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege
Skrevet

Ved opptrening etter en slik ankelskade som du beskriver, må du gå gradvis til verks.

Dvs. øke både tid og belastning innenfor rimelige rammer. Ordentlig tilheling av skaden vil ikke skje før etter 4-5 uker. Balansebrett-trening er bra sammen med styrketrening av bena dine.En periode på et treningsinstitut er kanskje en god ide ?

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...