Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer?

Hvor mye koster det i forhold til andre ovner?

Er det stor forskjell på strømforbruket?

Gjest Elextra
Skrevet

Mener du induksjonsplater?

Vi har hatt det noen år, og kan ikke tenke oss annet. De går mye fortere å varme opp, og enda bedre er at de blir avkjølt så snart du slår ned temperaturen. Det skjer langt sjeldnere at mat koker over eller svir seg - du har mye bedre kontroll.

Har ikke mål på strømforbruket, men vil tro det neppe er særlig høyere, ettersom du får utnyttet varmen langt bedre enn ved konvensjonelle plater.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Prisen ligger noe over "vanlige topper", men du får også induksjon i alle prisklasser. Selv vil jeg anbefale å legge litt ekstra penger i en, da de store forskjellene går på hvor fort den blir varm og etterpå avkjølt.

Jeg vil aldri i verden bytte ut min induksjonstopp, jeg er så mye mer glad i den enn den gamle jeg hadde.

Skrevet

Mener du induksjonsplater?

Vi har hatt det noen år, og kan ikke tenke oss annet. De går mye fortere å varme opp, og enda bedre er at de blir avkjølt så snart du slår ned temperaturen. Det skjer langt sjeldnere at mat koker over eller svir seg - du har mye bedre kontroll.

Har ikke mål på strømforbruket, men vil tro det neppe er særlig høyere, ettersom du får utnyttet varmen langt bedre enn ved konvensjonelle plater.

Var nok induksjonsplater jeg mente.

Jeg hadde egentlig håpet at strømforbruket ble mindre, så det kan oppveie at prisen er høyere. Eller er de ikke dyrere enn andre ovner? Kan jeg spørre hva dere betalte?

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi kjøpte induksjonstopp for 1 1/2 måned siden.

Er kjempefornøyd. Vil også tro at strømforbruket er mindre, da det går mye fortere å koke opp og få opp varmen på platene enn vanlig topp.

Induksjonstoppen er dyrere enn vanlige keramiske topper. Tror vi betalte ca 6000 for vår topp, den er AEG.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Vi kjøpte induksjonstopp for 1 1/2 måned siden.

Er kjempefornøyd. Vil også tro at strømforbruket er mindre, da det går mye fortere å koke opp og få opp varmen på platene enn vanlig topp.

Induksjonstoppen er dyrere enn vanlige keramiske topper. Tror vi betalte ca 6000 for vår topp, den er AEG.

Tror man får induksjon ned i ca 3000 kr også, men da er kvaliteten dårligere også. Så de trenger ikke vre dyrere enn andre topper.

Gjest Elextra
Skrevet

Var nok induksjonsplater jeg mente.

Jeg hadde egentlig håpet at strømforbruket ble mindre, så det kan oppveie at prisen er høyere. Eller er de ikke dyrere enn andre ovner? Kan jeg spørre hva dere betalte?

Jo, de er dyrere enn andre plater. En må også være oppmerksom på at en kun kan benytte kasseroller og panner med stålbunn, om en ikke har slike må man kjøpe nye.

Kan godt hende man bruker mindre strøm, men vet som sagt ikke - ring produsenter og hør?

Vi har noen ganske dyre, husker ikke prisen i farten (5 år siden), det finnes langt rimeligere å få kjøpt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine induksjonsplater. Koker fort opp, jevn koking. Har også en boosterknapp på dem, slik at det kan koke enda fortere opp.

Pris aner jeg ikke, strøm aner jeg ikke *blond* ;o)

Jeg er enda mer fornøyd med gassen min, har 3 gassbluss og to indukskjonsplater. Det koster lite i drift, ei 11 kg flaske gass varte i halvannet år. Koker opp enda kjappere, og koker jevnt. Wokblusset mitt er jeg aller mest glad i :o)

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192093932' post='3693260]

Jeg er veldig fornøyd med mine induksjonsplater. Koker fort opp, jevn koking. Har også en boosterknapp på dem, slik at det kan koke enda fortere opp.

Pris aner jeg ikke, strøm aner jeg ikke *blond* ;o)

Jeg er enda mer fornøyd med gassen min, har 3 gassbluss og to indukskjonsplater. Det koster lite i drift, ei 11 kg flaske gass varte i halvannet år. Koker opp enda kjappere, og koker jevnt. Wokblusset mitt er jeg aller mest glad i :o)

Vi har også både gass og induksjon, men min erfaring er at induksjonen er enda raskere enn gass. Faktisk veddet jeg med mannen min, for han stod på at gassen var raskest, så vi måtte teste. Og induksjonen (og jeg) vant! :-)

Skrevet

Vi har også både gass og induksjon, men min erfaring er at induksjonen er enda raskere enn gass. Faktisk veddet jeg med mannen min, for han stod på at gassen var raskest, så vi måtte teste. Og induksjonen (og jeg) vant! :-)

Det stemmer kanskje det, jeg har aldri testet. Jeg foretrekker gassen, men det er kanskje bare min vane.

Det koker jo ufattelig fort på induksjonen da, om jeg trykker på den boostertingen, men husker jeg det? Øh, gullfiskhukommelse ;o)

Så har jeg en fiks ide om at bacon stekt på gass er bedre enn annet bacon. He he, noen illusjoner må jeg få lov å ha ;o)

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med våre induksjonsplater. Det går raskt å koke opp og det er lett å regulere temperaturen. Vi har gasskomfyr på hytta, og synes det tar lengre tid å koke vannet der enn på induksjon hjemme.

Induksjon er dyrere enn "vanlige" plater, men bruker ca 25% mindre strøm (mener jeg å ha lest).

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med våre induksjonsplater. Det går raskt å koke opp og det er lett å regulere temperaturen. Vi har gasskomfyr på hytta, og synes det tar lengre tid å koke vannet der enn på induksjon hjemme.

Induksjon er dyrere enn "vanlige" plater, men bruker ca 25% mindre strøm (mener jeg å ha lest).

''Vi har gasskomfyr på hytta, og synes det tar lengre tid å koke vannet der enn på induksjon hjemme.''

Vi har også gass på hytta, men den tar mye lengre tid enn den jeg har hjemme.

Tar jo en evighet og koke kaffe på hytta, og det er ikke bare bare med morgengretne meg ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192096462' post='3693287]

Det stemmer kanskje det, jeg har aldri testet. Jeg foretrekker gassen, men det er kanskje bare min vane.

Det koker jo ufattelig fort på induksjonen da, om jeg trykker på den boostertingen, men husker jeg det? Øh, gullfiskhukommelse ;o)

Så har jeg en fiks ide om at bacon stekt på gass er bedre enn annet bacon. He he, noen illusjoner må jeg få lov å ha ;o)

Mannen min bare nekter å steke biff på induksjonen, han påstår den får en helt annen smak på gassen. Jeg har mine tvil :-).

Skrevet

Mannen min bare nekter å steke biff på induksjonen, han påstår den får en helt annen smak på gassen. Jeg har mine tvil :-).

He he, biffen steker jeg aldri på gassen. Det meste går på vane har jeg en mistanke om, ispedd med litt fikse ideer ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192097968' post='3693314]

''Vi har gasskomfyr på hytta, og synes det tar lengre tid å koke vannet der enn på induksjon hjemme.''

Vi har også gass på hytta, men den tar mye lengre tid enn den jeg har hjemme.

Tar jo en evighet og koke kaffe på hytta, og det er ikke bare bare med morgengretne meg ;o)

Vi har en moderne gasskomfyr på hytta, da, så jeg trodde nok at den skulle være raskere. Vi har til og med samme vannkjele hjemme og på hytta, så jeg kan sammenligne direkte. Dessuten er jeg jo mindre stressa og morgengretten på hytta, så man skulle tro jeg ikke ville reagert på det:-)

Men det finnes sikkert kraftigere gassbluss.

Skrevet

Vi har en moderne gasskomfyr på hytta, da, så jeg trodde nok at den skulle være raskere. Vi har til og med samme vannkjele hjemme og på hytta, så jeg kan sammenligne direkte. Dessuten er jeg jo mindre stressa og morgengretten på hytta, så man skulle tro jeg ikke ville reagert på det:-)

Gass er ekstremt tregt. Det er i hvert fall min erfaring.

Skrevet

Jeg er morgengretten uansett hvor jeg er, så jeg er håpløs ;o)

Sambo har lært, så han står opp før, og setter på vann *flau*

Jeg har kraftige bluss hjemme, ikke så kraftige på hytta, så det er nok der forskjellen ligger.

Skrevet

Gass er ekstremt tregt. Det er i hvert fall min erfaring.

Det er ikke tregt hos meg. Må innrømme at jeg har synes det har vært tregt på besøk i utlandet.

He he, føler jeg driver solokampanje for gass her ;o)

Når det er sagt, er jeg jo også fornøyde med induksjonen min også jeg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192105591' post='3693420]

Det er ikke tregt hos meg. Må innrømme at jeg har synes det har vært tregt på besøk i utlandet.

He he, føler jeg driver solokampanje for gass her ;o)

Når det er sagt, er jeg jo også fornøyde med induksjonen min også jeg.

De har ikke vært av de nyeste komfyrene de gasskomfyrene jeg har kokt på så vidt jeg vet. Kanskje nytt er bedre?

Skrevet

De har ikke vært av de nyeste komfyrene de gasskomfyrene jeg har kokt på så vidt jeg vet. Kanskje nytt er bedre?

Muligt det. Vår er vel halvannet år gammel. Det er slik innebyggingssak, kjøper en og en modul og legger nedi benkeplata. Hi hi, du skjønner hvor god peiling jeg har på dette ikke sant?! ;o) Så jeg har 3 slike, en med 2 induksjonsplater på, en med 2 gassbluss, og en med 1 stort wokbluss på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...