Gå til innhold

Sterilisering.

Gjest her er en signatur

Anbefalte innlegg

Gjest her er en signatur
Skrevet

Jeg er en gift kvinne, og nå lurer jeg på om jeg skal sterilisere meg. Vet noen hva det koster og hvor lang ventetid det der?

Jeg bør ikke få flere barn på grunn av helsa mi, og jeg synes derfor det er rett at jeg steriliserer meg og ikke mannen min. (Han vil dessuten ikke.)

Jeg tror ikke jeg ville klart å gjennomføre en abort OM vi hadde vært uheldige, og jeg må ta hensyn til meg selv.

Jeg jobber deltid, men jeg lurer på om jeg blir sykemeldt noen dager?

Skrevet

Ventetiden avhenger sikkert av hvor i landet du bor, da jeg satte meg på venteliste i Trondheim i 2002 var det 3 års ventetid... Nå klarte de å ta unna ventelistene såpass at det ble med "bare" 9-10 mnd såvidt jeg husker. Jeg ble sykemeldt en uke, men det var fordi de fant en cyste på egglederen som de fjernet samtidig og jeg hadde en del smerter fra det. Men ellers er det vel ikke vanlig med sykemelding mer enn en dag eller to etter inngrepet tror jeg.

Jeg var heldig og fikk dekket det fordi jeg av fysiske grunner ikke bør få flere barn, men må du betale selv så koster det i overkant av 6000,-. Men jeg anbefaler det på det varmeste! :o)

Gjest her er en signatur
Skrevet

Ventetiden avhenger sikkert av hvor i landet du bor, da jeg satte meg på venteliste i Trondheim i 2002 var det 3 års ventetid... Nå klarte de å ta unna ventelistene såpass at det ble med "bare" 9-10 mnd såvidt jeg husker. Jeg ble sykemeldt en uke, men det var fordi de fant en cyste på egglederen som de fjernet samtidig og jeg hadde en del smerter fra det. Men ellers er det vel ikke vanlig med sykemelding mer enn en dag eller to etter inngrepet tror jeg.

Jeg var heldig og fikk dekket det fordi jeg av fysiske grunner ikke bør få flere barn, men må du betale selv så koster det i overkant av 6000,-. Men jeg anbefaler det på det varmeste! :o)

Legen sa at jeg ikke vil få det dekket selv om jeg ikke bør få flere barn, men kanskje jeg kan få forbrukslån i banken?

Takk for svar, og ha en fin helg!

Skrevet

Legen sa at jeg ikke vil få det dekket selv om jeg ikke bør få flere barn, men kanskje jeg kan få forbrukslån i banken?

Takk for svar, og ha en fin helg!

Jeg fikk beskjed av legene da jeg ble underlivsoperert at jeg ikke burde få flere barn for da kunne hele "korsstingsbroderiet" revne og bekkenbunnen min ville ikke tåle belastningen. Hadde ikke noe skriftlig eller noe da jeg søkte om å få det dekket og fikk det uten problemer.

Jeg ville purret på legen en gang til. Forøvrig klarer du sannsynligvis å spare til det iløpet av ventetiden... 500,- i mnd gir jo 6000,- på ett år. :o)

Gjest her er en signatur
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legene da jeg ble underlivsoperert at jeg ikke burde få flere barn for da kunne hele "korsstingsbroderiet" revne og bekkenbunnen min ville ikke tåle belastningen. Hadde ikke noe skriftlig eller noe da jeg søkte om å få det dekket og fikk det uten problemer.

Jeg ville purret på legen en gang til. Forøvrig klarer du sannsynligvis å spare til det iløpet av ventetiden... 500,- i mnd gir jo 6000,- på ett år. :o)

Sendte du selv inn søknad om å få det dekket?

Jeg er kraftig plaget med migrene (flere anfall i uken), og migrenen ble sterkere etter fødsel nummer to. Så jeg har mer enn nok nå, og jeg vil ikke klare å bli verre eller få mer å gjøre.

Legen mente altså at dette ikke var nok til å få det dekket, selv om han virket for.

Jeg har ikke legetime enda, men tror du jeg kan skrive et brev der jeg ber ham om å sette meg på venteliste? Det er så vanskelig å komme fram på telefon på legekontoret, og i alle fall få snakket med lege.

Jeg føler nå at sterilisering er det rette, og jeg burde satt meg på venteliste for et-to år siden da jeg snakket med legen om det sist. (Men jeg tenkte på utgiften.)

Skrevet

Sendte du selv inn søknad om å få det dekket?

Jeg er kraftig plaget med migrene (flere anfall i uken), og migrenen ble sterkere etter fødsel nummer to. Så jeg har mer enn nok nå, og jeg vil ikke klare å bli verre eller få mer å gjøre.

Legen mente altså at dette ikke var nok til å få det dekket, selv om han virket for.

Jeg har ikke legetime enda, men tror du jeg kan skrive et brev der jeg ber ham om å sette meg på venteliste? Det er så vanskelig å komme fram på telefon på legekontoret, og i alle fall få snakket med lege.

Jeg føler nå at sterilisering er det rette, og jeg burde satt meg på venteliste for et-to år siden da jeg snakket med legen om det sist. (Men jeg tenkte på utgiften.)

Jada, skriv et brev du - det skader i alle fall ikke. :o) Jeg husker ikke helt hvordan det var, jeg er en mester i å fortrenge ting så snart det er unnagjort. ;o) Men jeg husker jeg var hos legen og ba om å bli satt på venteliste og vi fyllte ut et skjema og jeg måtte legitimere meg! Vi lo godt av akkurat det. :o)

Tror jeg fyllte ut et skjema da jeg omsider kom på sykehuset også, men jeg fikk ikke noe svar på om jeg fikk det innvilget eller ikke før jeg ble lagt i narkose. Husker jeg sa at jeg ikke ville våkne og få et krav på 6000,- stukket oppunder nesa! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...