Gå til innhold

er ikke dette mer normalt enn unormalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at sol nyheter kommer med denne visningen av en leilighet. De skriver at det er rotete der. Jeg ser såklart at enkelte ting står fremme, men hvem har ikke ting fremme/i synet?

Jeg hadde nok valgt å gjemme noe av det foran en visning, men jeg synes faktisk ikke det var så rotete jeg. Møblene er gamle, men det har da lite med leiligheten å gjøre. Den så ok ut. Hva mener dere?

http://www.nettavisen.no/eiendom/article1381576.ece

Gjest hos oss
Skrevet

Hvis megleren har gjort det med vilje, for å skaffe bilder som ikke ligner alle andre (minimalistiske leiligheter i hvitt, med enkelte utvalgte røde detaljer..) så er det greit. Men hvis han skal tjene flere titusen kroner på jobben, og det bare er latskap at han ikke har bedt dem om å fjerne litt rot, henge opp rene håndklær, fjerne kabler som er strukket over hele leiligheten osv, som gjør at den ser mer shabby ut enn den egentilg er, så er det ille.

Det er ikke vanlig at leiligheter i annonser / på visning, er ut som de gjør en hvilket som helst annen torsdag ettermiddag..

På samme måte som hvis man går til fotografen selv for en fin anledning, man vasker håret, tar på klær som ikke ser ut som man har gått i dem en uke osv..

Skrevet

Hvis megleren har gjort det med vilje, for å skaffe bilder som ikke ligner alle andre (minimalistiske leiligheter i hvitt, med enkelte utvalgte røde detaljer..) så er det greit. Men hvis han skal tjene flere titusen kroner på jobben, og det bare er latskap at han ikke har bedt dem om å fjerne litt rot, henge opp rene håndklær, fjerne kabler som er strukket over hele leiligheten osv, som gjør at den ser mer shabby ut enn den egentilg er, så er det ille.

Det er ikke vanlig at leiligheter i annonser / på visning, er ut som de gjør en hvilket som helst annen torsdag ettermiddag..

På samme måte som hvis man går til fotografen selv for en fin anledning, man vasker håret, tar på klær som ikke ser ut som man har gått i dem en uke osv..

Ja han kunne sagt noe til eierene om rotet.

Men jeg tenker mere på om folk synes det er rotete sånn til vanlig. (uten tanke på salg mm)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg syns ikke det er en veldig rotete leilighet, problemet er at den selger dårlig. Man legger mer merke til de personlige tingene enn selve leiligheten. Som en annen sa her, man tiltrekkes f.eks ikke av skitne håndklær og kabler som ligger løst fra rom til rom.

Gjest har små barn
Skrevet

Ja han kunne sagt noe til eierene om rotet.

Men jeg tenker mere på om folk synes det er rotete sånn til vanlig. (uten tanke på salg mm)

Det er nå litt mer rot her til hverdags enn det var på bildene der.

Skrevet

Nei, der synes jeg ikke det var rotete. Jeg har sett mange boligannonser i den duren der. Og nå får den garantert masse oppmerksomhet!

Da en i familien min kjøpte hus, lå det rot i flere lag i huset på visning. Gamle pappkasser og bleier til voksne lå og fløt. Han fikk stedet ganske billig.

Gjest Angela25
Skrevet

Det var et vittig bilde det der med hunden oppi sofaen:-) Det var kanskje alle disse smaatingene rundt omkring som stod fram som gjorde leiligheten litt rotete. Men jeg synes ikke det er galt aa ha det slik, selv om jeg foretrekker litt mer orden.

Skrevet

Den ser helt grei ut til å være et hjem, synes jeg.. Men jeg hadde ikke kjøpt den. :)

Skrevet

Jeg har det sikkert mye mer rotete enn det der til vanlig, men ikke når det skal tas bilder til prospekt. Det "normale" er nok å rydde unna rusk og rask da.

Skrevet

Jo, jeg synes det virket rotete.. eller ville kanskje heller brukt ordet uorganisert.

Skrevet

*Ler godt* Jeg ville ryddet kraftig før en visning, men ellers synes jeg leiligheten var ganske strøken i forhold til rot jeg. :o)

Skrevet

Det er ikke megleren som tar bildene, det er en egen fotograf som kommer uten megleren. Da jeg solgte hadde jeg shinet opp leiligeheten i flere dager før fotograferingen omtrent og han kikket seg rundt og smilte:"Her er det ikke noe å ta bort nei!" Dvs. jeg tror han flyttet et par shampooflasker på badet, ellers var alt helt strøkent.

Skrevet

Den er veldig rotete for visning. Jeg hadde ikke kjøpt den. Se på hunden i sofaen, den røde duken og laken som blir brukt til å kamuflere hull i sofaen. Det går an å fjerne hunden, sette en duk i nøytral farge på bordet og dandere pledd/laken slik det blir pent.

Det er ikke noe galt med gamle møbler, tvertimot det kan virke sjarmerende. Det er styling det er snakk om og det er viktig.

Skrevet

Jeg har det minst like rotete som det til hverdags, men jeg vlle aldri vist frem boligen min slik med tanke på salg.

Skrevet

Den er veldig rotete for visning. Jeg hadde ikke kjøpt den. Se på hunden i sofaen, den røde duken og laken som blir brukt til å kamuflere hull i sofaen. Det går an å fjerne hunden, sette en duk i nøytral farge på bordet og dandere pledd/laken slik det blir pent.

Det er ikke noe galt med gamle møbler, tvertimot det kan virke sjarmerende. Det er styling det er snakk om og det er viktig.

Er en leilighet nødt til å være stylet for at du skal klare å se mulighetene i den?

Skrevet

Er en leilighet nødt til å være stylet for at du skal klare å se mulighetene i den?

Ja og nei. Det første ubevisste inntrykket er viktig, og det er ubevisst. Hvis jeg hadde sett på to like leiligheter, en så rotete som den på bildene og en annen hvor den hadde vært ryddig så hadde jeg uten tvil hatt mye større sjanser til å velge den som var ryddig.

Rot kan virke hjemmekoselig, men ikke i en salgssammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...