Gå til innhold

Når fødte du i forhold til termin første gang?


Sofline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    32

  • jubalong70

    4

  • Lillemus

    3

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest 1 måned før!

Jeg fødte min førstefødte en måned før termin. Hadde termin 8/9 og fikk han 9/8. Med mitt andre barn fikk jeg han 4 dager etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde jeg termin 31/12 og født 6/12 - altså litt over 3 uker før termin.

Andremann kom 5 uker før termin og tredjemann 3 uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg 1 dag før mens-termin, og 5 dager før ul-termin.

Nå har jeg mens-termin den 17. oktober, og ul-termin den 30., så jeg er veldig spent på når lillegull har tenkt å komme! :)

Han/hun kan jo komme når som helst! Lykke til med fødselen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 25/9 og fødte 18/9. Har en kollega som hadde termin 10/9 og hun fødte noen timer senere enn meg, altså også på den 18/9... Vi var begge førstegangsfødende. :o)

Det jeg har hørt om at "alle" førstegangsfødende går over tiden, ser ikke ut til å stemme på dolerne hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte fire dager over terminen til legen.Sønnen min ble født på den terminen jeg hadde regnet ut og det er to år siden i morgen :)

Gratulerer med dagen til sønnen din i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte 7 dager før termin med min første.

Men jeg må legge til at legens termin var 12. februar, og ul-terminen var 27. februar, så det var et veldig stort sprik. Uansett dukket babyen altså opp midt i mellom.

Jeg har også fått spirk mellom UL-termin og menstermin. Det gjør ikke saken lettere selv om jeg vet nesten nøyaktig når barnet ble unnfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte min førstefødte en måned før termin. Hadde termin 8/9 og fikk han 9/8. Med mitt andre barn fikk jeg han 4 dager etter termin.

Så tidlig håper jeg ikke det blir her i gården. H*n bør aller helst komme på termin. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann hadde jeg termin 31/12 og født 6/12 - altså litt over 3 uker før termin.

Andremann kom 5 uker før termin og tredjemann 3 uker før termin.

Det jeg har hørt om å gå på overtid ser ikke ut til å stemme på dolerne. Det blir vanskeligere og vanskeligere dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ble jeg satt på kur 16 dager etter termin - og fødte 18 dager etter termin.

Med andremann begynte fødselen 14 dager etter termin, og jeg fødte 15 dager etter termin.

Tredjemann vare planlagt keisersnitt 14 dager før termin.

Min mor fødte meg og min søster hhv 16 og 14 dager etter termin. Min søster fødte sine to hhv 3 og 4 dager etter termin.

Jeg har hele tiden liknet mye på min mor, i forhold til lynne og menstruasjon. Det kom vel ikke som noen overraskelse at jeg også liknet på henne når det gjaldt fødsler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ble jeg satt på kur 16 dager etter termin - og fødte 18 dager etter termin.

Med andremann begynte fødselen 14 dager etter termin, og jeg fødte 15 dager etter termin.

Tredjemann vare planlagt keisersnitt 14 dager før termin.

Min mor fødte meg og min søster hhv 16 og 14 dager etter termin. Min søster fødte sine to hhv 3 og 4 dager etter termin.

Jeg har hele tiden liknet mye på min mor, i forhold til lynne og menstruasjon. Det kom vel ikke som noen overraskelse at jeg også liknet på henne når det gjaldt fødsler :-)

Moren min har ikke akkurat hatt lette fødsler. Jeg håper egentlig ikke jeg arver så mye av det. På en annen siden vil jeg gjerne arve de manglende strekkmerkene hennes. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om at "alle" førstegangsfødende går over tiden, ser ikke ut til å stemme på dolerne hittil.

Som du ser er det eneste du kan basere deg på at barnet kommer når det kommer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du skal basere deg på hva andre har opplevd, men. Ganske vanskelig å forutse når fødselen kommer til å skje...

Jeg fødte 12 dager etter UL termin (5 dager etter "min" termin) første gang og 5 dager etter UL termin andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal basere deg på hva andre har opplevd, men. Ganske vanskelig å forutse når fødselen kommer til å skje...

Jeg fødte 12 dager etter UL termin (5 dager etter "min" termin) første gang og 5 dager etter UL termin andre gang

Jeg spør mest for å finne ut om det stemmer at førstegangsfødende som oftest føder etter termin. Det ser ikke ut til å stemme her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal basere deg på hva andre har opplevd, men. Ganske vanskelig å forutse når fødselen kommer til å skje...

Jeg fødte 12 dager etter UL termin (5 dager etter "min" termin) første gang og 5 dager etter UL termin andre gang

Jeg er selvfølgelig klar over at babyen kommer når den har "lyst", men et eller annet er jeg nødt til å basere permisjonen på. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Moren min har ikke akkurat hatt lette fødsler. Jeg håper egentlig ikke jeg arver så mye av det. På en annen siden vil jeg gjerne arve de manglende strekkmerkene hennes. :-)

Du trenger ikke å arve din mors fødsler. Min mor hadde lette fødsler, mens mine var vanskelige og tildels dramatiske (endte bra, da). For meg stemte det heller ikke at mine barn ble omtrent like store som jeg selv var.

Men så til hovedspørsmålet ditt: Min første kom tre uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...