Gå til innhold

Når fødte du i forhold til termin første gang?


Sofline

Anbefalte innlegg

Gjest lykke til

Det er - desverre - ikke noen sikre metoder å fastslå dette på så vidt meg bekjent.

Du vil nok få mange forskjellige svar. De fleste har nok kanskje gått over tiden heller enn sluppet før.

Jeg har to barn, den føste kom 3 dager over tiden. Nr. to kom fire dager over tiden. Fødslene begynte nattestid ved 04.00 tiden og begge er født på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    32

  • jubalong70

    4

  • Lillemus

    3

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Shira :o)' timestamp='1192200083' post='3694295]

Guttungen kom en uke før UL-termin. Han kom en uke etter min termin, og jordmora mente at min stemte, ikke UL.

Jeg synes nesten alle får UL-termin etter menstermin. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er - desverre - ikke noen sikre metoder å fastslå dette på så vidt meg bekjent.

Du vil nok få mange forskjellige svar. De fleste har nok kanskje gått over tiden heller enn sluppet før.

Jeg har to barn, den føste kom 3 dager over tiden. Nr. to kom fire dager over tiden. Fødslene begynte nattestid ved 04.00 tiden og begge er født på formiddagen.

Jeg er selvfølgelig 100% klar over at det er umulig å fastsette når babyen melder sin ankomst. Men et eller annet må jeg ha å gå etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten alle får UL-termin etter menstermin. Merkelig...

Hos meg var de to terminene så og si sammenfallende begge gangene. Første gangen tror jeg ul-termin var 3 dager etter menstermin, andre gangen var de på samme dag. Ungene kom alikevel 7 og 9 dager før termin. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å arve din mors fødsler. Min mor hadde lette fødsler, mens mine var vanskelige og tildels dramatiske (endte bra, da). For meg stemte det heller ikke at mine barn ble omtrent like store som jeg selv var.

Men så til hovedspørsmålet ditt: Min første kom tre uker før termin.

Jeg satser på at det går motsatt vei med meg; at jeg ikke arver og få lette fødsler. :-) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg var de to terminene så og si sammenfallende begge gangene. Første gangen tror jeg ul-termin var 3 dager etter menstermin, andre gangen var de på samme dag. Ungene kom alikevel 7 og 9 dager før termin. :o)

Hos de fleste er de vel sammenfallende, men jeg synes stadig jeg hører om kvinner som får UL-terminen satt til etter mensterminen, med noen dager eller flere uker. Derimot er det svært sjelden jeg hører om kvinner som får UL-termin før menstermin, om det så bare er med noen dager. Trenger jeg si at jeg selv fikk satt terminen frem på UL? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos de fleste er de vel sammenfallende, men jeg synes stadig jeg hører om kvinner som får UL-terminen satt til etter mensterminen, med noen dager eller flere uker. Derimot er det svært sjelden jeg hører om kvinner som får UL-termin før menstermin, om det så bare er med noen dager. Trenger jeg si at jeg selv fikk satt terminen frem på UL? :-)

Mener å ha lest et sted at embryoet noen ganger går i en slags dvale og stopper med celledelingen noen dager for så å sette igang igjen. Sikkert derfor det ikke alltid stemmer med mens og UL termin, selv ikke med kunstig befruknting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest et sted at embryoet noen ganger går i en slags dvale og stopper med celledelingen noen dager for så å sette igang igjen. Sikkert derfor det ikke alltid stemmer med mens og UL termin, selv ikke med kunstig befruknting...

Fagpersonalet sier jo også selv at fosteret vokser i rykk og napp, og at det er umulig å si nøyaktig hvor mange dager gammelt der er. Derfor skjønner jeg ikke helt at UL-termin vektlegges så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Dagen før termin med den første faktisk. Og UL-terminen ble satt til dagen etter mensterminen, så jeg fødte på dagen ifht menstermin. (Ble det der forståelig?)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen før termin med den første faktisk. Og UL-terminen ble satt til dagen etter mensterminen, så jeg fødte på dagen ifht menstermin. (Ble det der forståelig?)

Lykke til!

Takk! Ja, det ble forståelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om å gå på overtid ser ikke ut til å stemme på dolerne. Det blir vanskeligere og vanskeligere dette her.

Det er vanskelig det med når barnet har tenkt å komme ut.

Jeg synes du bør tenke gjennom alternative mulighet. Kanskje er det andre som kan være med deg hvis du går i fødsel før pappa'n kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig det med når barnet har tenkt å komme ut.

Jeg synes du bør tenke gjennom alternative mulighet. Kanskje er det andre som kan være med deg hvis du går i fødsel før pappa'n kommer hjem?

Det er absolutt ingen andre alternativer. Det er ingen venninner jeg er så nært med at jeg synes de har noe der å gjøre, og familien min vil være enda lenger unna enn faren. Svigermoren min, som jeg ikke har noe imot, har faktisk tilbudt seg, men så tror jeg heller jeg vil være alene. Det blir litt for grenseoverskridende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt ingen andre alternativer. Det er ingen venninner jeg er så nært med at jeg synes de har noe der å gjøre, og familien min vil være enda lenger unna enn faren. Svigermoren min, som jeg ikke har noe imot, har faktisk tilbudt seg, men så tror jeg heller jeg vil være alene. Det blir litt for grenseoverskridende for meg.

Så dumt at det ikke er noen nær deg du føler deg komfortabel med (skjønner at svigermor kan være vanskelig å ha der ;))

Da tror jeg du bare får knipe igjen, eller presse på som best du kan når du vet han kommer hjem :)

Uansett så blir det nok greit. Om han ikke rekker frem, så er han ikke den eneste. Likevel føler jeg med dere. Det er ikke noe godt med en slik usikkerhet. Og man vil jo så gjerne være to om den opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at det ikke er noen nær deg du føler deg komfortabel med (skjønner at svigermor kan være vanskelig å ha der ;))

Da tror jeg du bare får knipe igjen, eller presse på som best du kan når du vet han kommer hjem :)

Uansett så blir det nok greit. Om han ikke rekker frem, så er han ikke den eneste. Likevel føler jeg med dere. Det er ikke noe godt med en slik usikkerhet. Og man vil jo så gjerne være to om den opplevelsen.

Hvis babyen melder sin ankomst før termin og han ikke er hjemme, er det stor sannsynlighet for at har rekker frem hvis ikke fødselen går veldig fort. Skipet "hans" skal så vidt jeg vet ligge på verft i mars, og da er det har han tre fire timer hjem. Det blir verre hvis den kommer på overtid og etter at pappapermisjonen han er overstått. Jeg satser selvsagt på at den kan komme i løpet av de sannsynligvis seks ukene han kan være hjemme til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis babyen melder sin ankomst før termin og han ikke er hjemme, er det stor sannsynlighet for at har rekker frem hvis ikke fødselen går veldig fort. Skipet "hans" skal så vidt jeg vet ligge på verft i mars, og da er det har han tre fire timer hjem. Det blir verre hvis den kommer på overtid og etter at pappapermisjonen han er overstått. Jeg satser selvsagt på at den kan komme i løpet av de sannsynligvis seks ukene han kan være hjemme til sammen.

Jeg skal krysse alt av fingre og tær for dere.

Når han er hjemme, og termin nærmer seg så kan dere jo bruke det meste av kjerringråd for å hjelpe til å sette i gang fødselen også da. Fotsoneterapi, sex osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos de fleste er de vel sammenfallende, men jeg synes stadig jeg hører om kvinner som får UL-terminen satt til etter mensterminen, med noen dager eller flere uker. Derimot er det svært sjelden jeg hører om kvinner som får UL-termin før menstermin, om det så bare er med noen dager. Trenger jeg si at jeg selv fikk satt terminen frem på UL? :-)

Jeg hadde menstermin 5.8., UL-termin 4.8., og gutten ble født 3.8. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...