Gå til innhold

Funnet en slapp katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld sto det en pjuskete ustelt katt nesten urørlig tenfor døra.Tynn som et sjelett.

Kliss våt, og rørte neste ikke på seg.

Den ser ikke skadet ut,men som sagt veldig slapp .

Har tatt den inn og gitt den mat foreløbig.

Den har ligget helt stille np i mange timer, og den maler når jeg tar bort i den.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.Bør jeg ta den med til dyrlege,?Har ikke hjerte til å gå fra den ute nåe den virker så dårlig.

Vi har både katt og hund selv så vi kan ikke beholde den.,

Er det noe omlasseringshjem jeg kan ringe til?Bor i Oslo, ønsker ikke at den skal avlives , stakkars.

Noen råd?

Fortsetter under...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville forstette med å pleie den, slik du har gjort. noen dager til.

Få den tørr og varm, gi den styrkende mat og vann, og se om den ikke kommer seg. Den kan bare være svært utsultet og totalt kraftløs....

Godt det finnes gode mennesker som deg! Når den er bedre kan du levere den til et senter for omplassering av dyr.

Skrevet

Den er sikkert helt ukjørt. Har du mulighet til å få fikset et kattedo til den så du kan ha den inne i natt? Ikke sikkert den går på kasse med bare avispapir i, du burde hatt kattesand.

Ring dyrlege i morgen om katten er like slapp da. Stakar pus!

Skrevet

Jeg ville forstette med å pleie den, slik du har gjort. noen dager til.

Få den tørr og varm, gi den styrkende mat og vann, og se om den ikke kommer seg. Den kan bare være svært utsultet og totalt kraftløs....

Godt det finnes gode mennesker som deg! Når den er bedre kan du levere den til et senter for omplassering av dyr.

Takk for det, jeg tenkte faktisk tanken, at den hadde forvillet seg til rett sted,til en dyreelsker, for jeg lar ikke et dyr lide, kommer til å pleie den nå.

Tror rett og slett den er helt utsultet og utmattet ja.Den har nok ingen eier.

Skrevet

Den er sikkert helt ukjørt. Har du mulighet til å få fikset et kattedo til den så du kan ha den inne i natt? Ikke sikkert den går på kasse med bare avispapir i, du burde hatt kattesand.

Ring dyrlege i morgen om katten er like slapp da. Stakar pus!

ja jeg kommer til å ha den inne i natt, den ligger inne i et åpent kattebur, helt urørlig, kjenner bena stikker ut på den, og pelsen har mange klumper.Den klarte å spise litt i starten,men ikke mye.

Skrevet

Du får få den tilbake i form mens du oppsøker en vetrinærklinikk og spør dem hvor du kan gjøre av den. Evt søke på nett.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Takk for det, jeg tenkte faktisk tanken, at den hadde forvillet seg til rett sted,til en dyreelsker, for jeg lar ikke et dyr lide, kommer til å pleie den nå.

Tror rett og slett den er helt utsultet og utmattet ja.Den har nok ingen eier.

Er selv dyreelsker og har hatt kattemor og seks unger i forvaring for dyrebeskyttelsen. Har selv to katter og fem chinchillaer.

Jeg tar imot alt som kan krype og gå av syke/hjemløse dyr, men da min datter kom hjem med en kanin i en bærepose, ble jeg litt matt...Hadde den over natten og heldigvis fant vi eieren.

Godt du vil ta vare på den litt!

Gjest Angela25
Skrevet

Stakkars! Ja ta vare paa den til den kommer seg,og ring dyrlege i maarra saa han kan se paa katta,hvor ille hun har det eller ikke...

Om den ikke spiser saa mye naa, saa er det viktig med vaeske,melk feks.

La oss faa hore hvordan det gaar fremover!

Gjest baremei
Skrevet

Stakkars! Ja ta vare paa den til den kommer seg,og ring dyrlege i maarra saa han kan se paa katta,hvor ille hun har det eller ikke...

Bare en opplysning: Melk er faktisk ikke så bra for katter, da mange puser er laktoseintolerante, og dermed får diaré av melken. (Ikke bra om dette hender med en allerede utsultet katt..). Laktoseredusert melk, eller kremfløte(evt. naturell yoghurt) blandet med litt vann er bedre alternativer.

Gjest baremei
Skrevet

Heldig katt som traff en dyrevenn som deg:) Ta vare på den, og ring dyrlege i morgen og hør hva du skal gjøre/om den bør undersøkes, er mitt råd.

Skrevet

I så fall bør man gi geitemelk eller melk for kattunger. Fløte er også bedre enn vanlig melk.

Ikke eksperten

Skrevet

Bare en opplysning: Melk er faktisk ikke så bra for katter, da mange puser er laktoseintolerante, og dermed får diaré av melken. (Ikke bra om dette hender med en allerede utsultet katt..). Laktoseredusert melk, eller kremfløte(evt. naturell yoghurt) blandet med litt vann er bedre alternativer.

Har gitt den bare vann, litt joghurt, den har har spsit bedre nå, men den klarer bare så vidt å stå oppreist.

Gjest Angela25
Skrevet

I så fall bør man gi geitemelk eller melk for kattunger. Fløte er også bedre enn vanlig melk.

Ikke eksperten

Jeg har alltid gitt ku-melk til kattene mine,men mulig du har rett der altsaa:-)Flote inneholder jo masse energi for de ogsaa!

Annonse

Gjest Angela25
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt over...hmm...men takk for at du sa det!:-)

Gjest Angela25
Skrevet

Har gitt den bare vann, litt joghurt, den har har spsit bedre nå, men den klarer bare så vidt å stå oppreist.

Den trenger nok litt tid paa seg,se det an i morgen...Men det er positivt at den tar til seg naering,og at den maler naar du stryker den! Jeg tror den kommer seg jeg:-)

Skrevet

Ville bare si at nå har jeg snakket med en dame som driver med "katter i nød"

Hun var helt fantastisk, og ga meg mye hjelp.

Hun mente vel at katten sikkert var alvorlig syk og trengte behandling snarest, så den ligger nå her over natten og blir kjørt til dyrlegen i morgen, hun skulle dekke kostnadene, da hun har spesielle avtaler med forskjellige klinikker, og ta seg av den i ettertid.

så nå håper jeg at den overlever natten her, ingen tvil om at den er dødssyk.

Anbefaler å kontakte enten henne eller dyrebeskyttelsen i lignende tilfeller.

Skrevet

Ville bare si at nå har jeg snakket med en dame som driver med "katter i nød"

Hun var helt fantastisk, og ga meg mye hjelp.

Hun mente vel at katten sikkert var alvorlig syk og trengte behandling snarest, så den ligger nå her over natten og blir kjørt til dyrlegen i morgen, hun skulle dekke kostnadene, da hun har spesielle avtaler med forskjellige klinikker, og ta seg av den i ettertid.

så nå håper jeg at den overlever natten her, ingen tvil om at den er dødssyk.

Anbefaler å kontakte enten henne eller dyrebeskyttelsen i lignende tilfeller.

Så bra, da får den hjelp! Flott gjort, nå kan du kjenne etter om englevingene gror :-) Får inderlig håpe at den er øremerket eller mikrochippet, men sannheten er jo dessverre at alt for mange katter ikke er merket, og dermed får man aldri tak i eieren som savner den, eller i verste fall skurken som dumpet den....

Skulle vært påbudt med ID-merking på alle katter syns nå jeg. Ingen katter skulle kunne selges, gis bort eller omplasseres uten at den var ID-merket.

Skrevet

Først og fremst bør du kanskje sette opp lapper i nabolaget og så videre. Det kan jo hende det er noen som savner den. Jeg ville sett om det kom seg før jeg tok den med til veterinæren, i hvert fall over natta.

Skrevet

Jeg har alltid gitt ku-melk til kattene mine,men mulig du har rett der altsaa:-)Flote inneholder jo masse energi for de ogsaa!

Dorthe har rett. Melk er ikke bra for katter, men fløte kan de drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...