Gå til innhold

Apropos bøker og Doris Lessing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hørte at hun hadde fått Nobelprisen i litteratur kom jeg på at jeg leste "Canopus i Argos-arkiver"-bøkene hennes da jeg gikk på videregående i 1983 eller noe sånt! Har logget meg inn på biblioteket og reservert de fire de hadde på norsk :-) En (den første) var faktisk utlånt, så jeg får vel vente litt med å hente dem...

Det blir spennende å se om de var så bra som jeg husker at de var! Jeg slukte dem dengang i hvertfall.... men det er jo ofte rart med den tiden, man forandrer seg etter som årene går ;-) (Men Ringenes Herre og Hitch Hikers guide to the galaxy består!)

Skrevet

''En (den første) var faktisk utlånt, så jeg får vel vente litt med å hente dem... ''

Venter du for lenge så er nok de andre sendt videre til andre lånere. Vi lar bøkene stå i 10 dager, har ikke den som reserverte dem hentet dem da så går de til nestemann på reserveringslista, og det kan du nok regne med det blir på Lessing sine bøker nå.

Skrevet

''En (den første) var faktisk utlånt, så jeg får vel vente litt med å hente dem... ''

Venter du for lenge så er nok de andre sendt videre til andre lånere. Vi lar bøkene stå i 10 dager, har ikke den som reserverte dem hentet dem da så går de til nestemann på reserveringslista, og det kan du nok regne med det blir på Lessing sine bøker nå.

Akkurat :-) Får stikke innom i morgen etter jobb da! Takk for tipset, synd om det plutselig ble venteliste på alle de andre også!

Skrevet

Det "vittige" er at akkurat de bøkene der er regnet for å ha diskvalifisert henne for Nobelprisen (sci-fi er vel ikke helt stuerent, trur eg..) - men så kom altså akademiet til fornuft til slutt allikevel.

Skrevet

Det "vittige" er at akkurat de bøkene der er regnet for å ha diskvalifisert henne for Nobelprisen (sci-fi er vel ikke helt stuerent, trur eg..) - men så kom altså akademiet til fornuft til slutt allikevel.

Hehe, jeg husker det der... Norsklæreren var litt småimponert over at jeg hadde lest så mye Lessing (han hadde sett det på lånelista på skolebiblioteket). Så jeg sa at jo, jeg likte de bøkene godt, men så har jeg alltid hatt en fascinasjon for _god_ sf da. Hvorpå læreren snurt fnøs: Det er ikke _science fiction_!

Neeeei veell... hva er det da? tenkte jeg i mitt stille sinn ;-)

Skrevet

Hehe, jeg husker det der... Norsklæreren var litt småimponert over at jeg hadde lest så mye Lessing (han hadde sett det på lånelista på skolebiblioteket). Så jeg sa at jo, jeg likte de bøkene godt, men så har jeg alltid hatt en fascinasjon for _god_ sf da. Hvorpå læreren snurt fnøs: Det er ikke _science fiction_!

Neeeei veell... hva er det da? tenkte jeg i mitt stille sinn ;-)

Spørs om ikke romaner som A Handmaid's Tale og nå senest Oryx and Crake har stilt Margaret Atwood i samme ugunstige stilling, hun er en av de jeg heier på for Nobelprisen.

Sci-fi er mer enn svevende biler, ja! ;)

Gjest Sykt barn?
Skrevet

D. Lessing er en ufattelig dårlig forfatter -- hun har ikke kommet med noe vesentlig. Men verden vil jo bedras...

Skrevet

D. Lessing er en ufattelig dårlig forfatter -- hun har ikke kommet med noe vesentlig. Men verden vil jo bedras...

Smak og behag vet du, pussig hvis du satt med sannheten om hva som er en god eller dårlig forfatter alene vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...