Gå til innhold

Kan følelser komme etterhvert?

Anbefalte innlegg

Gjest ja hva tror dere?
Skrevet

Igår var jeg på date. Gutten har vært en bekjent av meg lenge, men vi har fått bedre kontakt nå i det siste. Igår var jeg da altså hos han og så film (første date). Jeg har følelsen av at han liker meg ganske godt, men jeg selv er veldig i tvil om jeg kan få følelser for han.

Han er egentlig perfekt på mange måter, og passer perfekt inn i livet mitt. Han er 25 år (jeg er 22), har høy utdannelse (men studerer fortsatt), kjempefin leilighet, jobber på et hjem for autistiske barn ved siden av studier, er glad i friluftsliv, er utrolig sympatisk, veldig snill, utadvendt morsom, ville aldri vært utro, godt likt og rett og slett svigermors drøm (bokstavelig talt, mamma gliste fra øret til øret da jeg fortalte at jeg hadde vært på date med han). Han pleide å være litt rund, men for noen år tilbake begynte han og trene og har nå en veldig fin og veltrent kropp. Utseendemessig ser han også ganske bra ut, men jeg føler meg egentlig ikke tiltrukket av han, av en eller annen grunn. Jeg klarer f.eks ikke å se for meg at vi har sex. Likevel har jeg lyst til å gi han en sjanse fordi jeg synes han er så hyggelig og håper inderlig at følelsene kan komme etterhvert. Hva tror dere? Er det noe håp?

Problemet er vel egentlig at jeg desverre fremdeles ikke har kommet over den barnslige "bad boy" fasen der jeg helst vil ha gutter som jeg egentlig aldri kan få, altså gutter som gjerne skal ha flest mulig jenter, og ikke har tenkt å roe seg ned før de er 35år. Det er sånne jeg tiltrekker meg av... helt håpløst! I tillegg er jeg ganske så drøy sånn seksuelt sett.. og er veldig glad i å eksperimentere. og jeg ser ikke helt for meg at denne gutten er sånn.. men der kan jeg såklart ta feil.

Jeg vet forresten at jeg kanskje høres veldig overfladisk ut i dette innlegget siden jeg kommenterer utseendet hans, men desverre er utseendet ganske viktig for meg (selv om jeg gjerne skulle sett forbi det).

Skrevet

Jeg har blitt forelsket i gutter jeg aldri hadde trodd jeg skulle få følelser for første gang jeg møtte dem. Jeg hadde gitt man en sjanse til var jeg deg, men tatt det rolig. Hva folk liker i sengehalmen er ikke lett å forutsi før man har prøvd det med dem en stund.

Gjest lille lisa
Skrevet

La dette flyte en stund. Du trenger ikke å planlegge bryllup i morgen. Møt han videre og da finner du ut hva du vil. Ikke ha sex med han før du har lyst til det.

Tror nok at dette kommer av seg selv.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Følelser kan absolutt komme etterhvert og de kan dukke opp når man minst venter det. Og det er jo lov å være sammen, ha litt gøy uten at det må være en forpliktelse om noe mer fremover også.

Ta tiden til hjelp, ikke stress og se hvordan ting utvikler seg etterhvert.

Skrevet

Følelser kan komme etter hvert, men jeg er ikke så sikker på at tenningen, altså den fysiske tiltrekningen, kan det. Og denne lever så å si sitt eget liv, uavhengig av om han har alle de riktige egenskapene og det riktige utseendet.

Jeg synes han høres altfor "perfekt" for deg til å gi deg hjertebank og søt kribiling.

Det er hva jeg tror, men det er jo lurt å se hva det kan bli til hvis du er skikkelig interessert.

Gjest ja hva tror dere?
Skrevet

Jeg har blitt forelsket i gutter jeg aldri hadde trodd jeg skulle få følelser for første gang jeg møtte dem. Jeg hadde gitt man en sjanse til var jeg deg, men tatt det rolig. Hva folk liker i sengehalmen er ikke lett å forutsi før man har prøvd det med dem en stund.

Jeg skal gi han en sjanse ja, men jeg vil bare ikke såre han og gi han falske forhåpninger.

Gjest ja hva tror dere?
Skrevet

La dette flyte en stund. Du trenger ikke å planlegge bryllup i morgen. Møt han videre og da finner du ut hva du vil. Ikke ha sex med han før du har lyst til det.

Tror nok at dette kommer av seg selv.

Du har helt rett i at je ikke trenger å planlegge bryllup imorgen. Grunnen til at jeg tenker nøye gjennom dette er at jeg helst vil unngå å såre han.

Gjest ja hva tror dere?
Skrevet

Følelser kan absolutt komme etterhvert og de kan dukke opp når man minst venter det. Og det er jo lov å være sammen, ha litt gøy uten at det må være en forpliktelse om noe mer fremover også.

Ta tiden til hjelp, ikke stress og se hvordan ting utvikler seg etterhvert.

Det virker sikkert som om jeg har tenkt for mye på dette, men saken er den at dersom jeg ikke tror jeg noen gang vil få følelser så er det unødvendig å fortsette å treffe han, for jeg vil ikke ende opp med å gi han falske forhåpninger og såre han.

På den andre siden så kan det jo tenkes at dette virkelig er drømmemannen, men at jeg bare må tilbringe litt mer tid med han.

Gjest ja hva tror dere?
Skrevet

Følelser kan komme etter hvert, men jeg er ikke så sikker på at tenningen, altså den fysiske tiltrekningen, kan det. Og denne lever så å si sitt eget liv, uavhengig av om han har alle de riktige egenskapene og det riktige utseendet.

Jeg synes han høres altfor "perfekt" for deg til å gi deg hjertebank og søt kribiling.

Det er hva jeg tror, men det er jo lurt å se hva det kan bli til hvis du er skikkelig interessert.

Du har veldig rett i at jeg føler at han er for "perfekt". Kanskje må jeg bare oppdage noen feil med han først, også vil følelsene komme? hehe.. en kan jo håpe.

Skrevet

Du har veldig rett i at jeg føler at han er for "perfekt". Kanskje må jeg bare oppdage noen feil med han først, også vil følelsene komme? hehe.. en kan jo håpe.

Nettopp. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg har uten unntak vært mest forelsket og opplevd størst lidenskap når det samtidig har vært et element av overraskelse i det, en følelse av å miste fotfestet liksom.

Mr. Right er aldri rett for meg.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det virker sikkert som om jeg har tenkt for mye på dette, men saken er den at dersom jeg ikke tror jeg noen gang vil få følelser så er det unødvendig å fortsette å treffe han, for jeg vil ikke ende opp med å gi han falske forhåpninger og såre han.

På den andre siden så kan det jo tenkes at dette virkelig er drømmemannen, men at jeg bare må tilbringe litt mer tid med han.

Hva med å være så ærlig med han at du sier at du ikke vet eller vil garantere hvor dette vil ende, men at du synes det er hyggelig å være sammen med han?

Gjest JeppJupp
Skrevet

Du trenger nok å bli brukt og kastet endel år til før du vokser opp. Han virker for god for deg.

God helg :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...