Gå til innhold

Navneendring og alt som må ordnes da


Gjest nygift79

Anbefalte innlegg

jøss, trodde ikke folk skifta navn lenger i dag.

Hvorfor gjør man det egentlig?

Ville syntes det var rart å plutselig ha et annet etternavn enn jeg har hatt hele livet.

Det er praktisk å hete det samme hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nygift79

Teleselskapene ville ha attest, kopi av navneendring fra folkeregisteret. Jeg gav selv beskjed til bank, lånekasse, forsikringsselskap, lege, energiselskap.

Jeg sendte mail til telefonselskapet mitt sammen med fødselsnummer, og de sa alt var greit :D trengte ingen attester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nygift79

Jeg har tatt kontakt med banken selv jeg når jeg har trengt nytt bankkort pga navneendring.

Men om man bestiller nytt bankkort med korrekt navn.

Får man beholde sitt gamle til man får det nye da? Jeg rekker aldri banken pga jobben, så har behov for minibankkortet mitt så jeg får tatt ut penger. Og hvor lang tid tar det før jeg får nytt kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man bestiller nytt bankkort med korrekt navn.

Får man beholde sitt gamle til man får det nye da? Jeg rekker aldri banken pga jobben, så har behov for minibankkortet mitt så jeg får tatt ut penger. Og hvor lang tid tar det før jeg får nytt kort?

Jada, du beholder det gamle. :o) Jeg har opptil flere bankkort med ulike navn i samme bank, selv om kontoen er oppsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...