Gå til innhold

Gave 40-årslag

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Neste helg skal jeg i 40-årslag.

Jeg og mannen min er invitert på middag og fest. Det blir servert middag og drikke til maten, og så blir det servert kaffe avec. Vi gleder oss masse til et hyggelig selskap.

Men så var det gaven da.

Er det greit å gi gavekort, gjeldende på nærmeste senter til vedkommende jubilant?

Er helt tom for ideer.

Gjest Elextra
Skrevet

Dersom bursdagsbarnet har god økonomi, er åpent gavekort en kjedelig gave. Dersom h*n har det trangt økomisk, kan det kanskje være et kjærkomment bidrag.

En annen forholdsvis enkel gave, som jeg synes blir mye mer personlig, er en fin bok eller musikk/film, som kan byttes.

Skrevet

Jeg er enig med Elextra, gavekort er litt kjedelig hvis vedkommende har OK økonomi. Er det en mann eller dame? Hva slags interesser? Har du spurt hva vedkommende ønsker seg? En dame vil vel oftest sette pris på noen kule smykker. Vinflasker, tur-/ sportsutstyr, ting til hjemmet...

Skrevet

Jeg er enig med Elextra, gavekort er litt kjedelig hvis vedkommende har OK økonomi. Er det en mann eller dame? Hva slags interesser? Har du spurt hva vedkommende ønsker seg? En dame vil vel oftest sette pris på noen kule smykker. Vinflasker, tur-/ sportsutstyr, ting til hjemmet...

Hadde jeg fått noen kule smykker eller en flaske vin hadde ikke jeg blitt glad. Drikker ikke vin, og bruker kun noen få smykker. Enkle og ekte.

Gjest annlovinda
Skrevet

Dersom bursdagsbarnet har god økonomi, er åpent gavekort en kjedelig gave. Dersom h*n har det trangt økomisk, kan det kanskje være et kjærkomment bidrag.

En annen forholdsvis enkel gave, som jeg synes blir mye mer personlig, er en fin bok eller musikk/film, som kan byttes.

Hm, mulig det er kjedelig.

Hun har romslig økonomi, og har alt hun trenger i grunn.

Mulig en god bok kan være en ide.

Takk for svar.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er en dame.

Og hun har romslig økonomi, og har i grunn det meste. Smykker har hun utrolig mye av.

Kanskje en god bok kunne vært noe? Men er i grunn usikker på om hun leser noe særlig. Hm, vanskelig det.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det er helt greit synes jeg.

Jeg selv ville ha satt pris på et gavekort.

Hun det gjelder har romslig økonomi. Ellers har vi ikke så mye kontakt at jeg vet så mye om hva hun måtte ønske seg.

Vanskelig dette.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er en dame.

Og hun har romslig økonomi, og har i grunn det meste. Smykker har hun utrolig mye av.

Kanskje en god bok kunne vært noe? Men er i grunn usikker på om hun leser noe særlig. Hm, vanskelig det.

De fleste setter pris på en fin kokebok eller en annen bok om et aktuelt emne - trenger jo ikke være en roman. Ofte har de et bord med nye bøker i bokhandelen, hvor man kan få idéer.

Gjest annlovinda
Skrevet

De fleste setter pris på en fin kokebok eller en annen bok om et aktuelt emne - trenger jo ikke være en roman. Ofte har de et bord med nye bøker i bokhandelen, hvor man kan få idéer.

Takk for svar.

Skal ta meg en tur innom bokhandelen i ettermiddag. Og se om jeg finner noe interessant der.

Skrevet

Det er en dame.

Ja, sjekk bokhandelen, der finner du sikkert noe!

Skrevet

ja det er helt greit.40 åringer er ofte litt kresne på hva de får, iallefall er min bror det, som blir 40 nå.

Kjøpte et gavekort på G-sport til han.

Jeg vet at han foretrekker å kjøpe noe selv, fordi han er så nøye på hva han anskaffer seg...

Skrevet

Jeg elsker gavekort! Når det gjelder vin så drikker jeg bare litt søte hvitviner så der bommer som regel de fleste for alle gir jo bort rødvin av en eller annen grunn. Søstra mi blir veldig glad når jeg får rødvin da. :o)

Smykker er også egentlig bortkastet, jeg bruker gullsmykket jeg fikk av kjæresten min da han kom hjem fra sjøen hver eneste dag, til selskaps bruker jeg som oftest smykket jeg fikk av ham sist jul. :o)

Så gavekort er lurt! Gjerne på et større kjøpesenter, et som kan brukes på alle butikkene der slik at jubilanten kan velge mer fritt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg elsker gavekort! Når det gjelder vin så drikker jeg bare litt søte hvitviner så der bommer som regel de fleste for alle gir jo bort rødvin av en eller annen grunn. Søstra mi blir veldig glad når jeg får rødvin da. :o)

Smykker er også egentlig bortkastet, jeg bruker gullsmykket jeg fikk av kjæresten min da han kom hjem fra sjøen hver eneste dag, til selskaps bruker jeg som oftest smykket jeg fikk av ham sist jul. :o)

Så gavekort er lurt! Gjerne på et større kjøpesenter, et som kan brukes på alle butikkene der slik at jubilanten kan velge mer fritt.

Der var det endelig en til som syntes gavekort var en bra gave.

Jeg også elsker å få gavekort.

Takk for svar.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg liker gavekort!

Godt vi er flere som liker det, har i grunn gitt bort det i mange gaver i løpet av de siste årene, jeg og sambo. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg ville blitt glad for gavekort!

Godt det er flere av oss som synes det er en ok gave.

Vi har brukt det som gaver ved flere anledninger det siste året vi, sambo og jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...