Gjest Løperjenta Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Jeg er en kvinne på 39 år, har løpt i mange år på asfalt ("mosjonistnivå"). Har flere ganger hatt vridninger i høyre kne (første gang for 18 år siden - tok røntgen den gangen), med overstrukket leddbånd (men ikke avrivning), noen ganger hevelse/mye smerter. Kneet er ustabilt, skal lite til før vridning eller at kjennes ut som om kneleddet "glipper". Det har også vært episoder hvor kneet har "glippet" ut av ledd når jeg har belastet benet mye uten vridning (f.eks. ved gange i fjellet hvor jeg har "landet" på høyre ben først, og i trapp). Har lært meg å leve med det, prøver å være forsiktig, men reserverer meg endel i forhold til å belaste høyrebenet. Har spilt fotball i mange år, men har kuttet ut det pga. kneproblemene. Klarer ikke la være å løpe (men sykler og går på ski også), men de siste årene har jeg i perioder smerter i begge knærne ved løping. Kjennes ut som om det er under kneskålen. Det er intense, nesten stikkende smerter, men det går over når jeg stopper opp. Ved god oppvarming først, så er det mindre problemer. Siste uken merket jeg dette veldig godt, og hadde etter siste løpetur (ca. 8-9 km), en slags murrende smerter i knærne flere dager etterpå. Jeg lurer på hva jeg burde gjøre med dette, få undersøkt dette nærmere (MR?) og evt. om det er noe kirurgisk som kan gjøres? Både dette med at høyre kne er ustabil og det skal lite til før vridning, og disse knesmertene i begge knærne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Såpass mye som du er plaget med knærne bør dette utredes skikkelig. Både med MR -rtg. og undersøkelse hos en legespesialist i ortopedi. Det kan være skade av en rekke strukturer i knærne slik du beskriver dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.