Hushjelpen Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Har i dag ett 12 år gammelt furu IKEA kjøkken som allerede er malt en gang i en dus grønn farge. Ønsker å male det hvitt, kan det bli fint tro? En annen ting er flisene, de er stygge. De fleste er hvite, og noen med frukt på!!! Hva kan jeg gjøre her? Hvis de skal males, vet det går an, hva gjøres med fugene da? Kan de og males? Er det andre tips til hva man kan gjøre istedet for fliser, noe man kan lime på f.eks? Noen med linker til pusse-opp-kjøkken-selv-sider på nettet?? Noe MÅ gjøres der.... 0 Siter
Gjest Vekten87 Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 litt vil det altid koste, men uten tvil biligere å gjøre det selv enn å få andre inn... eggehvite skap kanskje? caffelatte? finn et fargekart hos fargehandelen din, det er masse fine farger. de kan sikkert anbefale fliser som passer.. ta gjerne bilde og vis de. det er masse hjelp å få uten at det koster.. da jeg jobbet på farge handel hadde folk ofte med seg bilde inn så det var lettere for oss å anbefale og hjelpe. størrelse, hvor mye maling, fliser, gulv osv... så slipper du å ha mye til overs... lykke til 0 Siter
Gjest tryna Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Hvitt blir helt sikkert fint. Tror kanskje jeg ville ha "brekt" den, så den ikke blir kritthvit. Eggeskall-fargen synes jeg er fin. Fliser og fuger kan males. Det fineste er kanskje å la være å male fugene? -men det er enormt mye arbeid hvis en skal teipe... Finnes helt sikkert noe en kan legge på over flisene, men jeg vet ikke hva. Har selv tenkt på det, men har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det, eller rive de gamle flisene først. Håper du får noen gode tips, som også jeg kan ta med meg. Lykke til med oppussingen! :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Man får kjøpt baderomsplater som ser ut som fliser. Jeg har brukt slike over kjøkken benkene, og det har blitt pent :-) Ellers er det utrolig hvor mye en ny, moderne benkeplate kan gjøre "susen" også.. 0 Siter
fargeklatten Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Du kan sette opp stålplater. Det fåes kjøpt hos en blikkenslager. Det går også ann å sette fliser utenpå de gamle hvis det er plass på benken til det. Eller hva med å fjerne flisene og sette opp en kul fargerik og mønstrete tapet med glassplate forann? Du bør bruke en vaniljefarget maling til skapene dine. Ikke fint med ren hvit farge når det er malt for hånd. Sett på nye stålhåndtak og ny kjøkkenbenk i mørk plate så er det megafint. Se på finn.no eiendomsidene på de nyeste oppussede husene og leilighetene så er det mange fine kjøkken man kan få ideer fra. 0 Siter
Gjest tryna Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Man får kjøpt baderomsplater som ser ut som fliser. Jeg har brukt slike over kjøkken benkene, og det har blitt pent :-) Ellers er det utrolig hvor mye en ny, moderne benkeplate kan gjøre "susen" også.. "Man får kjøpt baderomsplater som ser ut som fliser. Jeg har brukt slike over kjøkken benkene, og det har blitt pent :-)" Det tipset tar jeg med meg ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 Du kan også skifte ut flisene uten å skifte ut resten. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 12. oktober 2007 Skrevet 12. oktober 2007 "Man får kjøpt baderomsplater som ser ut som fliser. Jeg har brukt slike over kjøkken benkene, og det har blitt pent :-)" Det tipset tar jeg med meg ;-) Så hygglig da :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.