Gjest (Anonymous) Skrevet 4. juni 2001 Del Skrevet 4. juni 2001 Hei Jeg lurer på om man kan få nedsatt forbrenning dersom man er syk og spiser/beveger seg mindre i ca. 4 dager? Har man forresten behov for MER eller MINDRE energi når man er syk? Jeg mener, man beveger seg jo mindre, men bruker ikke kroppen mye energi på å "reparere"? Hvor mye skal man spise? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mezzy Skrevet 4. juni 2001 Del Skrevet 4. juni 2001 har lurt på dette selv.. men tenker.. kroppen bruker en del energi på å bli frisk igjen men det blir vel ikke mer fettforbrenning eller? skulle nesten tro det ble mindre.. at kroppen heller konsentrerte seg om å bli frisk.. men bruker jo energi til det oxo da.. lurer litt på det jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 4. juni 2001 Del Skrevet 4. juni 2001 Mange (de tynne) tar av når de er syke en uke eller to. Jeg går ikke ned, snarere opp. Jeg har bare lyst på enkelte matvarer, is f.eks. Etter en periode med høy feber, tar det uker før jeg får lyst på normale matvarer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 7. juni 2001 Del Skrevet 7. juni 2001 Hei Du får ikke nedsatt forbrenning i løpet av 4 dager. Ved sykdom er energibehovet ofte økt. Det kan av og til kompenseres for ved et unormalt lavt aktivitetsnivå (sengeleie). Matlysten er som regel redusert når man er syk, og det er vanskelig å innta nok energi. Det er spesielt viktig at man får riktig ernæringsterapi ved langvarig sykdom. Ved kortvarige sykdomsepisoder av mindre alvorlig karakter er det væske som er mest viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Har hørt at sukker gir økt forbrenning.. Er dette tilfelle?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.