Gå til innhold

Handler du på Lidl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på om du handler på Lidl?

Selv gjør jeg ikke det fordi jeg ikke liker butikkene. Har vært der 4-5 ganger kanskje og liker meg ikke. Verst er kasse-systemet, jeg føler det sånn at "du er hjertelig velkommen til å handle så mye du vil, men så snart du har gitt oss pengene din kan du pelle deg til helvete ut herfra så fort du kan!" Man må jo hive varene i vogna så svetten spruter, det er jo bare noen få cm2 å ha varene på!

Dessuten gikk det i alle fall hardnakkede rykter om den bedritne personalpolitikken deres da de begynte å etablere seg i Norge...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Dorthe

3

• Åsemor

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det gjør jeg. God og billige grønnsaker, veldig gode enkelttilbud på non-food, og et vareutvalg (merker, smaker) som man ikke finner i andre butikker. Det er ikke min hovedbutikk, men jeg er innom der en gang eller to i løpet av en måned, gjennomsnittlig.

Har liten tro på boikott, tror det går som regel ut over de ansatte som mister jobben sin der boikotter "lykkes", og ikke den giganten man vil ramme.

candyqueen_83
Skrevet

Har handlet der en gang, og aldri mer. Ikke i den avdelinga hvertfall (grønland), men kanskje om det kommer et annet sted i nærheten. Ikke for å være rasistisk, men det var jo bare utlendinger der, og det STINKA svette, så jeg holdt på å dåne i kassakøen. Ikke syntes jeg det var så veldig mye billigere heller.

Skrevet

Ja vi handler på Lidl.

Men det er ikke hoved butikken vår.

Men de har billig brus,potetgull,sjokolade,frukt,såper og vaskepulver.

Kassa systemet deres er helt på tryne,men det går greit.

Skrevet

Nope, tror ikke det er noen Lidlbutikk i nærheten av her jeg bor.

Skrevet

Nei, mest p.g.a. at nærmeste Lidl forretning ligger 6 mil unna.

Har handla på Lidl èn gang, og kjente omtrent ingen av varene der fra før (merker) så det frister ikkje til gjenntagelse av den grunn.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. God og billige grønnsaker, veldig gode enkelttilbud på non-food, og et vareutvalg (merker, smaker) som man ikke finner i andre butikker. Det er ikke min hovedbutikk, men jeg er innom der en gang eller to i løpet av en måned, gjennomsnittlig.

Har liten tro på boikott, tror det går som regel ut over de ansatte som mister jobben sin der boikotter "lykkes", og ikke den giganten man vil ramme.

Nå ligger ikke Lidl på veien noe sted der jeg farter så det vil uansett bli en omvei om jeg skulle handle der. :o)

Skrevet

Jeg handler ikke på Lidl. For det første er det ingen Lidl i nærheten av meg, men jeg tror ikke jeg hadde handlet der uansett. Jeg trives som deg heller ikke i butikken. Både på grunn av kassesystemet og fordi jeg alltid synes det er rotete der og ikke noe system i hvor man finner ting. Lidl er en slitsom butikk. Selv familien min som bare går etter billig, billig, billig handler ikke på Lidl av samme grunner.

Skrevet

Kassasystemet har de tatt kritikk på, så Lidl-buttikken ved Skeidar er normal.

Jeg handler der, fordi de har gode varer, meget bra non-foodtilbud etc. Har kjøpt ekstra MC-utstyr der til og med! :) Lidl er bra. Dasspapir i rosa pakker er godt for stumpen, mykt 4-lags! :D

Skrevet

Har handlet en gang på Lidl, for jeg synes det er spennende med nye matvaremerker.

Ble skuffet over smaken på en god del av det jeg kjøpte. Det jeg trodde var fruktjuice f.eks. viste seg å være søtet (kunstig søtstoff) vann med litt tilsatt smak!

Kjøpte en del varer til lav pris, men pakningene inneholdt mindre enn lignende varer i de andre vanlige kjedebutikkene.

Skrevet

Har handlet en gang på Lidl, for jeg synes det er spennende med nye matvaremerker.

Ble skuffet over smaken på en god del av det jeg kjøpte. Det jeg trodde var fruktjuice f.eks. viste seg å være søtet (kunstig søtstoff) vann med litt tilsatt smak!

Kjøpte en del varer til lav pris, men pakningene inneholdt mindre enn lignende varer i de andre vanlige kjedebutikkene.

''Det jeg trodde var fruktjuice f.eks. viste seg å være søtet (kunstig søtstoff) vann med litt tilsatt smak!''

Æsj! Best å lese innholdsdeklarasjonen da ja. Hørtes helt grusomt ut.

Skrevet

''Det jeg trodde var fruktjuice f.eks. viste seg å være søtet (kunstig søtstoff) vann med litt tilsatt smak!''

Æsj! Best å lese innholdsdeklarasjonen da ja. Hørtes helt grusomt ut.

Jeg leser mye på innholdsdeklarasjoner når jeg handler, men noen har så liten skrift at det er umulig uten briller, og nesten umulig med briller!

Skrevet

Kassasystemet er det verste jeg har sett i mitt liv ja. Har vært der 2-3 ganger men blir neppe fast kunde.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Verst er kasse-systemet, jeg føler det sånn at "du er hjertelig velkommen til å handle så mye du vil, men så snart du har gitt oss pengene din kan du pelle deg til helvete ut herfra så fort du kan!" Man må jo hive varene i vogna så svetten spruter, det er jo bare noen få cm2 å ha varene på!''

Du _skal_ jo ha varene ned i handlekorga og pakke dem i poser ved pakkedisken. Syns det er et veldig greit system. Selv er jeg veldig treg med å pakke i poser fordi jeg skal sortere alt, og på Lidl slipper i alle fall de bak meg i køen å vente på at jeg skal bli ferdig.

''Dessuten gikk det i alle fall hardnakkede rykter om den bedritne personalpolitikken deres da de begynte å etablere seg i Norge...''

Jada, og i følge avisene og media generelt skulle vi alle vært daue av fugleinfluensa for lenge sida også... :-D

Det med personalpolitikken har vel vist seg å ikke stemme her i Norge, så hvorfor komme drassende med det tre år etter at de er etablerte her? Jeg kjenner flere som jobber på Lidl, og de trives kjempegodt. Da kjenner jeg faktisk flere som jobber på Rema 1000 som ikke er like fornøyde, men jeg handler da der uansett.

Lidl har mye kjempegodt pålegg, de har bra non-foodartikler på tilbud hver uke, de har verdens beste yughurt og den billigste frukten man får heromkring. Så ja, jeg handler der. Innimellom.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1192199527' post='3694290]

Kassasystemet har de tatt kritikk på, så Lidl-buttikken ved Skeidar er normal.

Jeg handler der, fordi de har gode varer, meget bra non-foodtilbud etc. Har kjøpt ekstra MC-utstyr der til og med! :) Lidl er bra. Dasspapir i rosa pakker er godt for stumpen, mykt 4-lags! :D

Jeg var innom Lidl ved kjæresten i vår, samme bedritne kassasystemet der da, nå er den nedlagt da så det spiller i grunnen liten rolle. Vi handlet aldri der, det var 3 andre matbutikker bare 2-3 minutters gange rundt der.

Skrevet

''Verst er kasse-systemet, jeg føler det sånn at "du er hjertelig velkommen til å handle så mye du vil, men så snart du har gitt oss pengene din kan du pelle deg til helvete ut herfra så fort du kan!" Man må jo hive varene i vogna så svetten spruter, det er jo bare noen få cm2 å ha varene på!''

Du _skal_ jo ha varene ned i handlekorga og pakke dem i poser ved pakkedisken. Syns det er et veldig greit system. Selv er jeg veldig treg med å pakke i poser fordi jeg skal sortere alt, og på Lidl slipper i alle fall de bak meg i køen å vente på at jeg skal bli ferdig.

''Dessuten gikk det i alle fall hardnakkede rykter om den bedritne personalpolitikken deres da de begynte å etablere seg i Norge...''

Jada, og i følge avisene og media generelt skulle vi alle vært daue av fugleinfluensa for lenge sida også... :-D

Det med personalpolitikken har vel vist seg å ikke stemme her i Norge, så hvorfor komme drassende med det tre år etter at de er etablerte her? Jeg kjenner flere som jobber på Lidl, og de trives kjempegodt. Da kjenner jeg faktisk flere som jobber på Rema 1000 som ikke er like fornøyde, men jeg handler da der uansett.

Lidl har mye kjempegodt pålegg, de har bra non-foodartikler på tilbud hver uke, de har verdens beste yughurt og den billigste frukten man får heromkring. Så ja, jeg handler der. Innimellom.

''Du _skal_ jo ha varene ned i handlekorga og pakke dem i poser ved pakkedisken''

Hvorfor skal jeg slenge varene mine rundtomkring i hytt og pine fordi Lidl har denne fikse ideen om at de ikke skal ha noen plass etter kassene? Frukt, egg og drikkekartonger får da nok juling om de ikke skal ha enda flere runder.

Skrevet

Jeg leser mye på innholdsdeklarasjoner når jeg handler, men noen har så liten skrift at det er umulig uten briller, og nesten umulig med briller!

Sier meg bare helt enig i det, mye er uleselig uten lupe.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Du _skal_ jo ha varene ned i handlekorga og pakke dem i poser ved pakkedisken''

Hvorfor skal jeg slenge varene mine rundtomkring i hytt og pine fordi Lidl har denne fikse ideen om at de ikke skal ha noen plass etter kassene? Frukt, egg og drikkekartonger får da nok juling om de ikke skal ha enda flere runder.

Det går helt fint an å legge varene ned i handlekorga igjen, jeg hiver aldri rundt på varer i butikkene. Og som sagt, jeg syns det er greit at andre skal slippe å vente på sånne treginger som meg som har en rigid trang til å sortere alt før det havner i posene. Syns det er mye mindre stressende.

Skrevet

Det går helt fint an å legge varene ned i handlekorga igjen, jeg hiver aldri rundt på varer i butikkene. Og som sagt, jeg syns det er greit at andre skal slippe å vente på sånne treginger som meg som har en rigid trang til å sortere alt før det havner i posene. Syns det er mye mindre stressende.

''jeg syns det er greit at andre skal slippe å vente på sånne treginger som meg som har en rigid trang til å sortere alt før det havner i posene''

*Humrer* Finsorterer du så voldsomt altså? Jeg legger opp sånn at posene veier omtrent det samme jeg, mer enn det sorterer jeg ikke i butikken nei.

Skrevet

Jeg er også en treiging med å pakke poser, og ofte setter jeg fra meg 2-åringen i en spilledåsebil etter jeg har betalt, så det tar ekstra tid før jeg får kommet i gang... allikevel er det da aldri noen som må vente på tur selv om varene mine blir liggende en halv evighet. Ja på Meny altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...