Gå til innhold

Handler du på Lidl?

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Dorthe

3

• Åsemor

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

''jeg syns det er greit at andre skal slippe å vente på sånne treginger som meg som har en rigid trang til å sortere alt før det havner i posene''

*Humrer* Finsorterer du så voldsomt altså? Jeg legger opp sånn at posene veier omtrent det samme jeg, mer enn det sorterer jeg ikke i butikken nei.

''*Humrer* Finsorterer du så voldsomt altså?''

Jepp, jeg gjør nok det. :-D Er sikkert en plage å komme som den andre etter meg i køen, er sjelden ferdig før den etter meg har pakka ferdig posene og er vekk for lengst. *rødmer*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er også en treiging med å pakke poser, og ofte setter jeg fra meg 2-åringen i en spilledåsebil etter jeg har betalt, så det tar ekstra tid før jeg får kommet i gang... allikevel er det da aldri noen som må vente på tur selv om varene mine blir liggende en halv evighet. Ja på Meny altså.

''allikevel er det da aldri noen som må vente på tur selv om varene mine blir liggende en halv evighet. ''

Det opplever jeg stadig. Er jo bare to plasser å ha varene på i hver kasse, og det er gjerne tre etter meg i køen som må bruke samme side fordi jeg er så treg med sorteringa mi når jeg handler mye. Da hender det rett som det er et den i kassa venter før de begynner å slå inn varene til neste kunde.

Nå er jeg hjemmeværende student, så jeg handler gjerne flere ganger i uka, nettopp for å unngå å skape kø. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Blir stressa av kassen på Lidl jeg :-)

Hehe, og det er den kassa som stresser meg absolutt minst. :-)

Skrevet

Jeg handler på lidl, For det første er det den butikken hvor personalet er mest høflige, det er den letteste butikken å komme inn, kun tre trappetrinn og securitasvakten er alltid villig til å hjelpe. Det er også nærbutkken der jeg bor.

Mye av maten smaker bra, rødvinspølsa er en høydare sammen med peppersausen. Ellers så er det rimelig å handle der. Selvfølgelig er det ikke alt som er like bra så da handler jeg på Rimi et par ganger i mnd.

Skrevet

''Du _skal_ jo ha varene ned i handlekorga og pakke dem i poser ved pakkedisken''

Hvorfor skal jeg slenge varene mine rundtomkring i hytt og pine fordi Lidl har denne fikse ideen om at de ikke skal ha noen plass etter kassene? Frukt, egg og drikkekartonger får da nok juling om de ikke skal ha enda flere runder.

Her har de samme kassesystem som de andre butikkene, skjønner ikke helt hva du mener jeg. Man får poser i kasse og pakker ned på samme måte som på de andre butikkene.

Gjest Jente31
Skrevet

Hehe, og det er den kassa som stresser meg absolutt minst. :-)

Hadde det ikke vært for kassasystemet de har, ville jeg sikkert handlet mer, for jeg har funnet mye bra og billig der. Men jeg tar ikke "storhandelen" der, for å si det sånn

:o)

Skrevet

Her har de samme kassesystem som de andre butikkene, skjønner ikke helt hva du mener jeg. Man får poser i kasse og pakker ned på samme måte som på de andre butikkene.

På de 3 Lidl-butikkene jeg har vært så er det ikke noe "brett" etter kassen som varene skyves ned på så du kan pakke dem derfra og ned i plastposene. Du må bare hive varene rett i vogna igjen og deretter pakke dem ned i poser. Fryktelig tungvindt og gir altså meg assosiasjoner at så fort de har fått pengene mine så kan jeg bare pelle meg til helvete ut snarest.

Skrevet

På de 3 Lidl-butikkene jeg har vært så er det ikke noe "brett" etter kassen som varene skyves ned på så du kan pakke dem derfra og ned i plastposene. Du må bare hive varene rett i vogna igjen og deretter pakke dem ned i poser. Fryktelig tungvindt og gir altså meg assosiasjoner at så fort de har fått pengene mine så kan jeg bare pelle meg til helvete ut snarest.

Ojsan. begge butikkene her i oslo har det og det er ikke noe problem å pakke rett ned i posene..

Skrevet

Jeg har også fordommer mot Lidl på grunn av det jeg har hørt om personalpolitikken. Bl.a ble det sagt at kvinnelige kassamedarbeidere måtte bære et spesielt skjerf eller noe, når de hadde mensen. Det var fordi de bare ble innvilget et visst antall do-pauser og de med skjerf kunne få noen ekstra do-turer.. Snakk om gestapo-regime!

Uansett, jeg handler aldri på Lidl fordi det ikke finnes noen Lidl-butikker nær oss.

Skrevet

Jeg har vel vært på Lidl to ganger. Kommer muligens til å gå tilbake en gang eller to, men det frister ikke. Synes at alt er så glorete, både av reklameplakater og farger på emballasje....

Skrevet

Hmm... hvor er den tredje Lidl-butikken? Sveberg, Saupstad og..... Tiller?

Forøvrig så handler jeg rett som det er på Lidl, fordi besteforeldrene til barna bor like ved. Helt greit, synes jeg... og så sparer man noen kroner de gangene lommeboka ikke er så tjukk som man måtte ønske :)

Skrevet

Den på Saupstad har akkurat like kasser som alle andre butikker (ikke sånn stressopplegg).

Skrevet

Den på Saupstad har akkurat like kasser som alle andre butikker (ikke sånn stressopplegg).

Jeg var der for noen år siden og er ikke i stand til å huske om den hadde de bedritne kassene den gangen. Men den på Grønberg (Hommevik) og den som lå ved der kjæresten min bor har/hadde det opplegget begge to i alle fall.

Skrevet

Oh yeah - det gjør jeg! Fyller opp med billig frukt og grønt, nydelig pålegg, billig yoghurt og verdens deiligste kyllingfilet i 2 kgpakker. Kilosprisen er på 72 kr for fileten. Ingen jeg har sett, slår den prisen.

Og filetene er helt fantastiske, store og renskårte.

Skrevet

Jeg føler akkurat som deg. Noe dritt med kassasystemet. Går kun dit for å se på krimskrams, for de har masse rart ja :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Har aldri vært inne i en Lidl-forretning jeg. Foreløpig er det ingen i nærområdet mitt, men de bygger en ikke så langt unna nå, så blir vel til at jeg tar en tur og titter når de åpner.

Gjest pregnant77
Skrevet

Jeg syntes Lidl var stor stas i starten, dette var noe helt nytt og de hadde ting de ikke hadde i andre butikker... men nå syns jeg butikken er litt jalla.

Foretrekker Meny eller Coop, til nød Rema.

Skrevet

Jeg var der for noen år siden og er ikke i stand til å huske om den hadde de bedritne kassene den gangen. Men den på Grønberg (Hommevik) og den som lå ved der kjæresten min bor har/hadde det opplegget begge to i alle fall.

Det der har jeg også lagt merke til. De har tre meter bånd før kassa, og 20 cm etter. Merkelig!

Ellers så er det et visst Nillepreg over hele butikken. Ikke en plass jeg oppsøker ofte.

Skrevet

Det der har jeg også lagt merke til. De har tre meter bånd før kassa, og 20 cm etter. Merkelig!

Ellers så er det et visst Nillepreg over hele butikken. Ikke en plass jeg oppsøker ofte.

Jeg er enig med deg og pregnant77, det er en noe jalla butikk, ser dog ikke bort fra at jeg kunne kjøpt frukt og grønt der om butikken var i nærheten, det går en del av det hos oss. Ellers har jeg inntrykk av at 1/3 av varesortimentet består av sjokolade og kjeks...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...