Gå til innhold

Bruker dere giftering hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Dere som er gift eller forlovet: bruker dere ringen hver dag?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• astridny

2

• Åsemor

2

• Babette

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig. :o) Den eneste gangen jeg ikke har den på er når jeg baker.

Gjest hannabeate
Skrevet

Jeg tok den aldri av meg alle de årene jeg var gift. Da faller jo mye av vitsen med ring bort spør du meg. Men det finnes vel muligens en del ruskearbeid som kan bli litt tøft for enkelte av ringene.

Skrevet

Ja. Føler meg naken uten. Tar den av når jeg smører meg med krem, og det tar ikke lang tid før jeg merker det hvis jeg glemmer å ta den på meg med en gang igjen.

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg tok den aldri av meg alle de årene jeg var gift. Da faller jo mye av vitsen med ring bort spør du meg. Men det finnes vel muligens en del ruskearbeid som kan bli litt tøft for enkelte av ringene.

jeg er avstandsforelsket i en type som hadde ring på fingeren for noen måneder siden. Sist jeg så han så hadde han ikke noen ring. Så jeg lurer på om det betyr at han er ledig, eller om han bare hadde en ring-fri dag.

Gjest best wishes
Skrevet

Ja. Føler meg naken uten. Tar den av når jeg smører meg med krem, og det tar ikke lang tid før jeg merker det hvis jeg glemmer å ta den på meg med en gang igjen.

er det like vanlig å ha den på høyre hånd som på venstre?

Gjest hannabeate
Skrevet

I Norge er det vanlig å ha den på høyre og kun det. Hvis han er normann altså.

Skrevet

Alle har den vel på høyre? Nei, jeg vet ikke jeg altså... Jeg har min på høyre iallfall.

Gjest best wishes
Skrevet

I Norge er det vanlig å ha den på høyre og kun det. Hvis han er normann altså.

fyren studerer i england, så derfor er jeg litt usikker på hvilken tradisjon han følger.

Gjest hannabeate
Skrevet

fyren studerer i england, så derfor er jeg litt usikker på hvilken tradisjon han følger.

Hvis han er norsk er det rart å følge noen annen tradisjon selv om en studerer et annet sted.

Skrevet

Hovedregelen i Norge er å ha den på høyre. Men hvis du er gift med en utlending eller blir enke/enkemann kan du ha den på venstre.

Gjest best wishes
Skrevet

Hovedregelen i Norge er å ha den på høyre. Men hvis du er gift med en utlending eller blir enke/enkemann kan du ha den på venstre.

Det var interessant! *bukker og neier for informasjonen*

Skrevet

Det var interessant! *bukker og neier for informasjonen*

Bare hyggelig, skikk og bruk er en hjertesak.

Er du Espen Esther Pirelli Benestad, siden du både bukker og neier?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, har ikke brukt den på sikkert ti år. Og nå er den alt for liten uansett. :-(

Skrevet

I Norge er det vanlig å ha den på høyre hånd. Min kjære veksler litt på for han får gnagsår i håndflaten nedenfor fingeren av og til.

Gjest best wishes
Skrevet

I Norge er det vanlig å ha den på høyre hånd. Min kjære veksler litt på for han får gnagsår i håndflaten nedenfor fingeren av og til.

Dette er kanskje et teit spørsmål men, homofile som har inngått partnerskap følger de samme tradisjon med ringen på høyre hånd?

Gjest Vekten87
Skrevet

ja, den er altid på. men nå når jeg er gravid har jegg litt større fingre å den passer ikke. har gått med den rundt halsen litt, men ikke hver dag.. ringen skal altid væremed :)

Skrevet

Alle har den vel på høyre? Nei, jeg vet ikke jeg altså... Jeg har min på høyre iallfall.

Jeg har den på venstre for jeg gifta meg i Sverige :-)

Skrevet

Nei. Har ikke brukt den på 2½ år. Den er for liten. Bruker en annen ring, som er substitutt for den som ikke passer.

Mannen min bruker sin hele tiden.

Skrevet

Selvfølgelig. :o) Den eneste gangen jeg ikke har den på er når jeg baker.

Kan ikke huske at du har sagt at du er gift?

Er det jeg som en senil eller..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...