Gå til innhold

Hva er spesielt med " Berlinerpoplene"?

Anbefalte innlegg

Gjest TheaAlice
Skrevet

Jeg ser så mange som leser den boka på bussen nå. Jeg leste bak på boka, og den virket ikke noe spennende, men skinnet kan jo bedra ;)

Er det en spenningsbok?

Hva gjør boka så spesiell?

Skrevet

Nei, det er ingen spenningsbok. Her i Trondheim har den blitt så populære fordi handlingen foregår like utenfor byen og det er en jordnær historie som man sikkert kan gjenekjenne deler av i sitt eget liv vil jeg tro.

Skrevet

Ingen spenningsbok. nei. Men en strålende og frodig beskrivelse av en mer eller mindre spesiell familie. Jeg bor langt unna Trøndelag, men har kost meg med bøkene til Bragde for det :)

Skrevet

Den er ikke spesiell. Egentlig synes jeg den var ganske kjedelig men helt grei å lese

Skrevet

Den er ikke spesiell. Egentlig synes jeg den var ganske kjedelig men helt grei å lese

Enig.

Skrevet

Ingen spenningsbok. nei. Men en strålende og frodig beskrivelse av en mer eller mindre spesiell familie. Jeg bor langt unna Trøndelag, men har kost meg med bøkene til Bragde for det :)

Eh... Ragde - ikke Bragde. Og bøkene er fordekt kiosklitteratur med lite dybde i karakterer og story. Oppskrytt som litteratur, men for all del. La folk ha det som underholdning om de ønsker. Mye bra kiosklitteratur også.

Skrevet

Nydelig serie syns jeg :-) veldig takknemlig for at noen nærmest tvang meg til å lese denne serien selv om det er langt fra det jeg egentlig leser.

Skrevet

Eh... Ragde - ikke Bragde. Og bøkene er fordekt kiosklitteratur med lite dybde i karakterer og story. Oppskrytt som litteratur, men for all del. La folk ha det som underholdning om de ønsker. Mye bra kiosklitteratur også.

Jeg må virkelig beklage skriveleifen. Jammen bra at du forsto hvem jeg mente ;)

Skrevet

Den er original. Selv har jeg aldri skjønt hvorfor krim og spenning selger så godt.

Skrevet

Nydelig serie syns jeg :-) veldig takknemlig for at noen nærmest tvang meg til å lese denne serien selv om det er langt fra det jeg egentlig leser.

Er Ragde-bøkene serie, eller er det enkeltstående historier i hver bok? Jeg har tenkt å gi henne et forsøk, selv om jeg egentlig ikke kan fordra dama - men kan hende bøkene er bra, likevel...

Skrevet

Er Ragde-bøkene serie, eller er det enkeltstående historier i hver bok? Jeg har tenkt å gi henne et forsøk, selv om jeg egentlig ikke kan fordra dama - men kan hende bøkene er bra, likevel...

Berlinerpoplene, Eremittkrepsene og Ligge i grønne enger handler om de samme menneskene. Men de har så vidt jeg vet ingen sammenheng med de andre bøkene hun har skrevet.

Skrevet

De tre må lese i rekkefølge ja, Berlinerpoplene - Eremittkrepsene - Ligge i grønne enger. De andre bøkene hennes er frittstående og er tildels groteske og ekle noen av dem.

Skrevet

Det finnes mange mye bedre bøker enn disse.

Skrevet

De tre må lese i rekkefølge ja, Berlinerpoplene - Eremittkrepsene - Ligge i grønne enger. De andre bøkene hennes er frittstående og er tildels groteske og ekle noen av dem.

Ok, takk for tilbakemelding. Jeg har nettopp begynt med Arsenikktårnet, så da er det ikke noe problem, skjønner jeg... Får ta de tre andre i rekkefølge:-)

Skrevet

Ok, takk for tilbakemelding. Jeg har nettopp begynt med Arsenikktårnet, så da er det ikke noe problem, skjønner jeg... Får ta de tre andre i rekkefølge:-)

Arsenikktårnet var den første boke jeg leste av Anne B Ragde. Likte den veldig godt, og ble veldig fengslet av personene i historien der.

Deretter leste jeg Berlinerpoplene og Eremittkrepsen. Likte dem også godt, og skal kjøpe den siste også.

Har lest ei bok til av henne, men nå husker jeg ikke helt tittelene - det var "Doktor Z....".etellerannet.

Skrevet

Må si jeg lurer på det samme :o) Har ikke lest bøkene, men så den første episoden på Nrk, og ble ikke noe videre imponert.

Skrevet

Må si jeg lurer på det samme :o) Har ikke lest bøkene, men så den første episoden på Nrk, og ble ikke noe videre imponert.

Filmen er sjelden bedre enn boka. Jeg likte boka, men NRK-serien mangler mye.

fei1365380229
Skrevet

Arsenikktårnet var den første boke jeg leste av Anne B Ragde. Likte den veldig godt, og ble veldig fengslet av personene i historien der.

Deretter leste jeg Berlinerpoplene og Eremittkrepsen. Likte dem også godt, og skal kjøpe den siste også.

Har lest ei bok til av henne, men nå husker jeg ikke helt tittelene - det var "Doktor Z....".etellerannet.

Lille Petter Edderkopp er også en bok av Ragde. Den var veldig bra skrevet.

Gjest TheaAlice
Skrevet

Lille Petter Edderkopp er også en bok av Ragde. Den var veldig bra skrevet.

Det er den eneste boken av henne jeg her lest. Og jeg synes den var veldig bra. Er det noen andre bøker hun har skrevet som har samme stil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...