Gå til innhold

Smerter i skuldre og knær

Gjest Gayn

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år vært plaget av skader i skuldre og knær. Jeg har oppsøkt lege, logoped, fysioterapaut etc. uten at det har hulpet det minste. Hvor ille det er varierer, og jeg innbiller meg at det avhenger av hvor mye jeg har belastet skuldrene og knærne. I blant klarer jeg meg brukbart, mens noen ganger gjør det så vondt at jeg ikke klarer å løfte armene eller å bruke bena ordentlig. Det hører med til historien at jeg er teningsnarkoman og trener vekter og jogger. Dette vil jeg aldri, aldri, aldri slutte med. Treningen er livet mitt, så å slutte å trene, eller å trene mindre for annet enn en kort periode, er uaktuelt. Finnes det noe annet jeg kan gjøre? Operasjon, legemidler? Jeg har hørt om et legemiddel som heter Deca som skal kunne hjelpe mot leddsmerter og skader. Derimot skal dette være et hormon, og jeg er litt redd for å begynne å tukle med hormoner. Vil det være ufarlig å bruke dette dersom det skjer i samråd med en lege? Hva kan jeg ellers gjøre?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kjære Gayn.

Som gml. idrettslege møter jeg nok fra tid til annen noen som gjerne trener "døgnet rundt". Hvorfor du har smerter, svarer du nok på selv. Kroppen protesterer !!

Men et par gode råd skal du få: Varier treningen enda mer og belast de vonde partiene av kroppen minst mulig.Gjør treningsøktene også kortere. Selv toppidrettsutøvere må ta slike hensyn!

Å bruke medisiner fører helt galt avsted. På ett eller annet tidspunkt blir så problemene enda større og kanskje nærmest invalidiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...