Gå til innhold

Jobbintervju - dilemma!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi oi oi, nå har jeg et lite dilemma her...

Jeg bor i Bergen, og 1 november så flytter jeg til en annen by. For å klare alt det praktiske, så kommer samboeren min, som flyttet i forveien, den 26 oktober med flyttebil og flyttehjelp (kompiser :-). Jeg skal da jobbe ut kontrakttiden min, som er til og med 31 oktober, og så tar jeg fly 1 november. Skal bo hos en venninne etter at utvasken er ferdig.

Jeg har drevet og søkt etter jobber på det nye stedet vi skal bo, og skal på et intervju i uken som kommer. Må reise med fly og greier for å komme fram, men de dekker utgiftene mine med reisen. Helt supert! Men i dag så fikk jeg en mail fra en bedrift jeg søkte på jobb hos i sommer. Jeg var på intervju hos de i sommer, og nå får jeg en ny mail om at de vil ha meg inn til 2 gangs intervju! Juhuuu! :-D

Men intervjujet er på den dagen min samboer kommer med flyttebil. Ikke at det er noe problem i seg selv, men det betyr at jeg må ta meg fri enda en dag på jobb, i tillegg til den neste uke, på den korte tiden jeg har igjen å jobbe hos de. Jeg synes det er litt guffent å be om enda en dag fri! Selv om jeg vet at arbeidsgiveren min ønsker meg alt godt...

Skal jeg be om fri fra min nåværende jobb eller skal jeg be om å utsette intervjuet en uke (1 november så er jeg jo flyttet opp igjen...). Jeg bør vel være litt kynisk og be meg fri fra jobb... Eller hva sier dere?

Skrevet

Jeg ville nok tenkt på meg selv først og bedt meg fri fra jobb. Så ville jeg prøvd å være ekstra effektiv de resterende dagene. :-)

Skrevet

Forklar situasjonen for arbeidsgiveren din, du. Jeg vil tro at siden du skal flytte til en annen by, gir de deg gjerne en dag fri pga jobbintervju. Uansett, lykke til med intervjuene:-)

Skrevet

Spør deg fri fra jobb.Om du er det en dag fra eller til spiller ingen avgjørende rolle for noen av partene, du slutter jo allikevel om et par uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...