Gå til innhold

Er jeg en kranglefant?

Gjest når 2+2 blir mye mer enn 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra en forening jeg er med i, har jeg nylig fått en ivitasjon til hyggelig middag for å sveise oss litt mer sammen osv. osv. Og når man sammenligner med å gå _ut_ for å spise middag, er selvsagt ikke en pris på 100 for voksne og 50 barn så veldig mye, men...

Vi er tre barn og to voksne og da blir det altså 350 kroner for oss som familie å gå dit. Når jeg tenker over hvilken herremiddag vi kunne ha laget oss om vi heller hadde blitt hjemme og brukt pengene på mat, blir jeg faktisk sur. For dette er en middag vi ordner på dugnad, så selve matlagingen skulle ikke koste noen ting!

Det må da bli et sabla overskudd av et slikt arrangement, og hvis meningen er at flest mulig skal komme sammen og ha det hyggelig, kan ikke jeg forstå at dette blir en riktig pris for middagen! Hvorfor ikke heller senke prisen og gjøre det mulig for alle å ta seg råd i stedet, tenker jeg. Jeg kommer i hvert fall ikke til å klare å spise for 100 kroner, og sikkert ikke andre, heller - men jeg er kanskje bare en kranglefant?

Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes det er mye penger, men det kan hende at det er en måte for foreningen å samle inn penger på. Men jeg skjønner tankegangen din for vi har og vært to voksne og tre unger og da ble nesten alt dyrt :o)

Gjest reeekti
Skrevet

jeg anbefalr deg å bli hjemme og spare en hundrelapp eller hva du mner det blir for ejg har for meg du ikke kommer til å ha det noe hyggelig når du tenker på hvordan de flår deg for flere tiere av maten du skal spise.

god bedring!

Persille1365381127
Skrevet

Det er ikke bare maten som koster da.

Du må legge til papirduker, servietter, te-lys, kaffe, kaffefilter, osv. Om maten skal lages et annet sted enn hjemme hos noen må man kanskje kjøpt inn krydder osv som man normalt har hjemme, i tilegg er det sikkert noe snop som chips eller annet som serveres før/etter maten.

Jeg har vært med å arrangere/lage mat til 160 gjester ved en del anledninger, og da var kuvertprisen 100,-. Vi tok oss ikke betalt for jobben, og det holdt akkurat til tre retter bestående av melon/skinke, roastbeef m tilbehør, og fersken/is. I tillegg til litt snacks som sto på bordene.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du synes det er mye penger, men det kan hende at det er en måte for foreningen å samle inn penger på. Men jeg skjønner tankegangen din for vi har og vært to voksne og tre unger og da ble nesten alt dyrt :o)

Set er godt å høre at jeg ikke er _bare_ kranglefant, da. Jeg forsøker jo være positiv - men av og til lurer jeg på om de som arrangerer - og blir sure hvis vi ikke synes det er flott det de gjøre - ikke forstår hvilken økonomi vi andre faktisk ofte sitter med?

Enda godt skattelistene ble lagt fram - så står det svart på hvitt at det er økonmien som bestemmer når jeg sier nei takk denne gangen?! Smil

Skrevet

Hvem lager maten? Kanskje den bestilles utefra, og da koster det mer enn råvarene.

Skrevet

" Jeg kommer i hvert fall ikke til å klare å spise for 100 kroner,"

Ja, jeg synes du er en kjip kranglefant. Det er en dårlig innstilling å ha når noen prøver å arrangere noe positivt. Det er ganske mye jobb for de som drar igang et stort arrangement. Og som andre her sier, er det ofte flere utgifter enn til mat alene.

Du får vel heller bli hjemme, da, og spise for en femtilapp eller hva det nå er du liker å beregne deg. :oP

Ps. Mulig dette virker litt vel krasst, og det beklager jeg. Men jeg driver mye med frivillig arbeid på flere fronter og har støtt på litt for mange sytere der. Håper ikke du er sånn.

Skrevet

Jeg syns ikke 100,- for voksne og 50,- for barn er dyrt, det er jo mer enn selve maten som koster. Har man ikke råd, er jo det en ærlig sak, da lar man ganske enkelt være å melde seg på, uten å krangle og bråke. Det eneste du oppnår med å krangle, er at folk kvier seg for å arrangere noe en annen gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...