Gå til innhold

forstår ikke noe!! hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Vekten87
Skrevet

er gravid. ble sykemeldt, fikk da penger av nav. 23 september gikk jeg over i perm. jeg jobbet bare 30 % ca pga skole.. så jeg var usikkert på hva som ville lønne seg av penge støtte under perm.

jeg fikk råd av en venn om å sende inn søknad til nav og be de regne ut om det var engangssummen på 34 tusen (??)eller hva det er, eller penger fra jobben som ville lønne seg..

det ble rot med disse papirene og jeg vet enda ikke om alt er kommet frem til nav, slik at saken kan bli behandlet. så skal ringe jobben på mandag.

så spørsmålet mitt er: så lenge saken ikke er bahandlet, får ikke jeg noe penger fra noen av partene da? har ikke fått fra jobben på denne lønningen. så det er skrapt med penger :(

noen som vet???

er så lei alt papir arb nå, så lurer neste på å bare ta imot den engangssummen....

Skrevet

I prinsippet skal du ikke selv velge og regne ut hva som lønner seg. Du kommer uansett til å få foreldrepenger hvis du har jobbet nok til det. Hvis summen av foreldrepengene blir så lav at det blir under beløpet engangsstønaden er på, får du utbetalt differensen. Du kommer med andre ord uansett ikke til å motta et beløp som er lavere enn engangsstønaden.

Gjest Vekten87
Skrevet

I prinsippet skal du ikke selv velge og regne ut hva som lønner seg. Du kommer uansett til å få foreldrepenger hvis du har jobbet nok til det. Hvis summen av foreldrepengene blir så lav at det blir under beløpet engangsstønaden er på, får du utbetalt differensen. Du kommer med andre ord uansett ikke til å motta et beløp som er lavere enn engangsstønaden.

esj, forstår ikke noe jeg.. er så dum på sånt :)

jeg har ikke selv regnet ut noe.. jeg har bare sendt inn lønnslippene mine og fylt ut papirer med info om intekt osv... men det er ikke blitt behandlet enda pga en treig sjef på jobben.. får jeg ingen penge før saken er bahandlet av nav???

Skrevet

esj, forstår ikke noe jeg.. er så dum på sånt :)

jeg har ikke selv regnet ut noe.. jeg har bare sendt inn lønnslippene mine og fylt ut papirer med info om intekt osv... men det er ikke blitt behandlet enda pga en treig sjef på jobben.. får jeg ingen penge før saken er bahandlet av nav???

Saksbehandlingstid osv. vet jeg ingenting om. :-)

Eksempel:

Du har krav på 2500 kr i måneden i foreldrepenger i 12 måneder. Da får du tilsammen 30000 kr. Siden det er mindre enn engangsstønaden, får du også utbetalt mellomlegget, 4000 kr (hvis engangsstønaden er 34000 kr).

Hvis du derimot har krav på 4000 kr i måneden i foreldrepenger, dvs. 48000 kr til sammen, vil du ikke få noe i tillegg, siden dette beløpet er større enn engangsstønaden.

Jeg har ikke peiling på beløpsstørrelse osv, og det er sikkert noen som kan forklare dette bedre enn meg.

Er du student med støtte fra Lånekassen, har du dessuten krav på fødselsstipend derfra.

Gjest Vekten87
Skrevet

Saksbehandlingstid osv. vet jeg ingenting om. :-)

Eksempel:

Du har krav på 2500 kr i måneden i foreldrepenger i 12 måneder. Da får du tilsammen 30000 kr. Siden det er mindre enn engangsstønaden, får du også utbetalt mellomlegget, 4000 kr (hvis engangsstønaden er 34000 kr).

Hvis du derimot har krav på 4000 kr i måneden i foreldrepenger, dvs. 48000 kr til sammen, vil du ikke få noe i tillegg, siden dette beløpet er større enn engangsstønaden.

Jeg har ikke peiling på beløpsstørrelse osv, og det er sikkert noen som kan forklare dette bedre enn meg.

Er du student med støtte fra Lånekassen, har du dessuten krav på fødselsstipend derfra.

har ikke fått noe fra lånekassen tidligere.. er fortsatt under videregående pga et fag jeg må ta opp igjen...

Skrevet

har ikke fått noe fra lånekassen tidligere.. er fortsatt under videregående pga et fag jeg må ta opp igjen...

OK, så har du ikke krav å noe derfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...